RS Pike instellen?

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
MasterDisaster
RS Pike instellen?

Bericht door MasterDisaster » ma sep 04, 2006 7:26 pm

Hoi,

Ik heb een RS pike 05 dacht ik u-turn 95-140mm met lockout de NON-AIR versie. Nou heb ik regelmatig voornamelijk op de 4cross baan in groningen dat ik hem nogal bottem-out. Dat is vrij onconfortabel ;) ik rij meestal op 100mm ivm me frame

Hoe kan ik hem zwaarder instellen of kan ik gewoon constant met de lockout en gate op half open rijden? of heb ik echt een zwaardere spring nodig? graag advies

jojo

Bericht door jojo » di sep 05, 2006 10:04 pm

met de gate regel je de compressie.
Denk haast dat je dan een zwaardere veer nodig hebt.

weet niet hoe zwaar je bent? Heb zelf ook pike 2005 (team versie) heb hem zelfs op vakantie in PDS niet gebottemd. (had hem toen wel op 140 staan) ik weeg bepakt en bezakt dikke 90
keybone collector!!!

Sjase
Contacteer:

Bericht door Sjase » wo sep 06, 2006 10:55 am

Het motion control systeem laat het (naar mijn idee) zeker wel toe om langdurig te gebruiken onder zwaardere omstandigheden. Het is immers ook ontworpen om op het terrein mee te rijden tegen bobbing etc. In jouw geval zou ik echter toch een zwaardere veer proberen. Voor 4-cross gebruik wil je de vork toch een stuk stugger hebben en dan schiet het rijden op de motion control toch tekort.

Vraag eventueel Christiaan eens, die is een tijd terug ook met het instellen van een coil pike bezig geweest.

MasterDisaster

Bericht door MasterDisaster » za okt 14, 2006 11:17 am

Update: Ik heb inmiddels een nieuwe veer in mijn pike van Licht naar Extra zwaar, Stukken beter. Licht is prima voor xc maar niet voor 4cross e.d.

Plaats reactie