8speed body i.p.v 7speed

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
arctica
8speed body i.p.v 7speed

Bericht door arctica » za jan 06, 2007 7:34 pm

Hallo,
Ik wil mijn oude body 7speed, vervangen door een 8speed body.

Kan da zo maar, of moet het wiel dan verder nog afgesteld worden t.o.v de spaken ofzo...

Oftewel... komt er dan nog meer bij kijken, of is het geen enkel probleem?.. hoor het graag... :D

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » za jan 06, 2007 8:35 pm

De body van een 7-speed is korter dan die van een 8/9-speed. Je hebt waarschijnlijk een 7-speed bike en wilt graag upgraden naar 8-speed, toch???

Dan zijn er volgens mij 2 opties:

1. Compleet andere achternaaf, andere cassette (die je dus hebt) en andere shifter voor de achterderrailleur.
2. Gewoon alles hetzelfde houden en een nieuwe 7-speed cassette kopen. Kost stukken minder en die 8 of 9-speed maakt toch niet zo'n verschil.
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

arctica

Bericht door arctica » za jan 06, 2007 8:45 pm

Bedankt voor de reactie, :D

Het zit nl zo, ik wil wat oudere wielen in een nieuwere bike zetten, ik heb een 8speed casette gekocht, maar die past dus idd niet.

Een maat van me heeft nog wel een 8speed body liggen, maar mijn vraag is dus of je de body gewoon over kan zetten op de "oude"wielen zonder de naaf te veranderen...?

Of moet er dan nog meer aan het wiel verandert worden..
... of gaat dit helemaal niet...

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » za jan 06, 2007 8:54 pm

Nee dus, de 8-speed-body gaat te breed zijn voor de naaf, je zal de lock-ring er niet op kunnen draaien. Je zou eventueel wel het kleinste tandwiel van de 8-speed eraf kunnen laten (is meestal een losse).
Maar als het puur om de 8-speed gaat die je kan krijgen, laat dat dan gewoon zitten en hou gewoon je 7-speed.
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Plaats reactie