Geen zin om het op te zoeken..
De veertjes die je bij je remblokken krijgt moeten die er ook in ? of kun je ze er ook uit laten ? keb ze namelijk verbogen
Iemand een simpele manier om remblokjes van Hayes in je caliper moet monteren ?
Groeten,
Daan
Remmen Hayes HFX 9 HD - Remblokjes
Moderator:Beheerders
Normal people worry me.
De veertjes moeten zeer zeker gemonteerd worden anders vallen je blokken er zo weer uit. De veren schuiven om een soort paddestoelletje in het midden van de zuiger (zuiger is meer een dikke) ring en borgen zo je blokken.
Wat betreft monteren; met een punttang is het makkelijkst en dan eruit trekken/schuiven met de richting van het pinnetje aan het blokje. Zuigers terugdrukken en nieuwe blokken inschuiven.
Mochten de zuigers stroef terug gaan dan even een klein beetje remvloeistof op de zuiger doen dan beweegt deze weer wat makkelijker.
Nou succes ermee, moet wel lukken volgens mij, Hayes is één van de eenvoudigste systemen volgens mij
.
Wat betreft monteren; met een punttang is het makkelijkst en dan eruit trekken/schuiven met de richting van het pinnetje aan het blokje. Zuigers terugdrukken en nieuwe blokken inschuiven.
Mochten de zuigers stroef terug gaan dan even een klein beetje remvloeistof op de zuiger doen dan beweegt deze weer wat makkelijker.
Nou succes ermee, moet wel lukken volgens mij, Hayes is één van de eenvoudigste systemen volgens mij

My bikes:
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)