herbouwen 4x4 pedaal

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
hund
herbouwen 4x4 pedaal

Bericht door hund » do apr 05, 2007 1:04 pm

heb tijdens het rijden met mijn pedaal een steen geraakt,
pedaal is een look 4x4 (precies dezelfde als de crank brothers maar dan met andere lagers volgens mij)

nu is dus een van de vier stangetjes scheef, deze krijg ik niet recht gebogen dus wil ik de complete kooi vervangen (heb ik namelijk nog thuis liggen). het enige probleem is;

De kooi die niet gebogen is heeft kapotte lagers, de lagers van de kooi die gebogen is zijn goed.
Nu krijg ik het kogellager aan de buitenkant er makkelijk uit bij het oude rechte pedaal. Gewoon de moer losdraaien en pedaal eraf trekken. Bij het gebogen pedaal lukt dit echter niet. Als de bout hier los is, komt er helemaal geen zijwaardse beweging in het pedaal.

de lagers aan de andere kant (crank), naaldlagers krijg ik echter helemaal niet uit.

iemand een idee hoe ik de oude kooi op het nieuwe pedaal krijg?

want ik :?
if you ain't having fun, get of your bike

hund

Bericht door hund » di apr 10, 2007 9:24 am

niemand????
:(

Luc

Bericht door Luc » di apr 10, 2007 8:56 pm

Zoals jij het beschrijft, lijkt het erop of er wat meer verbogen is dan je pedaalkooi alleen, nl. ook je pedaalas ...
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

hund

Bericht door hund » wo apr 11, 2007 7:55 am

nope pedaal draait nog perfect, en ook mooi rond. dus volgens mij is de as nog recht.

is alleen 1 van de 4 'stangetjes' die enigzins gebogens is (+/- 3 mm) hierdoor kun je nog maar 2 van de 4 kanten inklikken.

Plaats reactie