22-36 schakelen

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
illuminatastigmata
Contacteer:
22-36 schakelen

Bericht door illuminatastigmata » wo apr 11, 2007 11:14 am

Vraagje,is het mogelijk om van de 22 granny naar een 36 middenblad te schakelen?
Op mijn Enduro zit een Truvativ-setje en op de granny staat vermeld;
''24-36 only''.........
Nu wil ik op mijn VP-free een nieuw tweede blad zetten(versleten),de granny is 22 en nog in topconditie.
Momenteel is het tweede blad 32,maar ik wil eigenlijk naar 36 of desnoods naar 34 als 36 echt niet gaat.....
Heeft er iemand ervaring met deze combinatie?
Wat ik eventueel ook nog wel wil overwegen is de granny veranderen naar 24,maar hoe groot mag dan het tweede blad worden?(38-40 of nòg groter misschien??)

Tanx
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » wo apr 11, 2007 3:50 pm

bij mij werkt 22-36 vlekkeloos.

Wat voor soort/merk tandbladen heb je, je hebt natuurlijk tandbladen die niet specifiek voor schakelen ontworpen zijn, die zouden misschien wat moeilijker schakelen.

Waarom ze er denk ik 24-36 opzetten is vanwege de grote van de rollertjes zou ik denken. het gaat toch om een chainguide?

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » wo apr 11, 2007 4:02 pm

Ik heb op de Enduro(waarop vermeld staat 24-36 ONLY)Truvativ tandbladen,op mijn VP Free heb ik Blackspire tandbladen zitten,en op BEIDE bikes zijn het SCHAKELBARE tandbladen i.c.m. resp.een blackspire
schakelbare geleider en een shiftguide van Truvativ.Ik denk zelf niet dat het te maken heeft met de grootte van de rollertjes,de rollertjes kan je nl.afstellen naar alle maten tandbladen.Ik denk/dacht dat ze ''24-36 only''vermeldden omwille van de te overbruggen grootte van de tandbladen.Maar als dat bij jouw geen problemen opleverd dan zal het wel gewoon gaan wat ik wil(22-36 dus).
Welk merk tandbladen gebruik je?
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Plaats reactie