Giant mph remschijven, zuiger blijft ingedrukt

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
crossertje
Giant mph remschijven, zuiger blijft ingedrukt

Bericht door crossertje » zo apr 15, 2007 2:56 pm

Hallo,

Ik heb een paar hydraulische giant mph remschijven op mijn fiets, maar nu het iets heter word hier in Brabant, blijven ze hangen :| .
Hoe kan ik dit voorkomen? en is dit normaal? want 't fietst niet echt fijn moet ik zeggen :?

graag antwoord hierop,
bedankt :)

Roel
Ik heb altijd gelijk, en als ik niet gelijk heb, heb ik 't ook niet fout.

Rabelista

Bericht door Rabelista » zo apr 15, 2007 3:03 pm

Is bekend bij de MPH.. olie gaat als het waren "koken", tenminste is mij verteld door de fietsen maker.. dat komt als je je fiets lang in de zon laat staan..

crossertje

Bericht door crossertje » zo apr 15, 2007 3:06 pm

maar kan ik dit dan helemaal niet voorkomen :?
want dan zou ik het maar egt raar vinden.
Kun je dan ook niet gewoon wat dot 4 spul eruit halen, zodat er meer plaats komt en het zich niet zo ver uit hoeft te zetten (vage omschrijving, maar weet niet hoe ik 't anders uit moet leggen)

want ik wou eigenlijk over 'n paar dagen, wanneer 't nog wel warm is, naar een zelf aangelegd bikeparkje van een vriend gaan..

Rabelista

Bericht door Rabelista » zo apr 15, 2007 3:08 pm

Lijkt me niet. als je olie dan weer "krimpt" is het volgens mij weer goed.
Maar met giant MPH's heb je bij je remhendel toch zo busje met een draaiknop om de oliedruk in te stellen? tenminste, dat had ik..
als het echt in de weg zit kan je wel je rem ff ontluchten, is met een giant mph heel gemakkelijk.. :arms: :)

crossertje

Bericht door crossertje » zo apr 15, 2007 3:18 pm

AzOnic schreef:Lijkt me niet. als je olie dan weer "krimpt" is het volgens mij weer goed.
Maar met giant MPH's heb je bij je remhendel toch zo busje met een draaiknop om de oliedruk in te stellen? tenminste, dat had ik..
als het echt in de weg zit kan je wel je rem ff ontluchten, is met een giant mph heel gemakkelijk.. :arms: :)
ja maar in de warme zomer dagen blijft ie dan altijd aanlopen, toch :?
en ja, er zit bij mij ook een draaiknop op om de druk in te stellen, maar aan een kant helpt dat wel goed (achter), maar aan de voorkant niet (toen 't koud weer was wel).

En ik heb geprobeerd het reservoir al open te draaien, maar 't zit KNOER en KNOER vast.

iig te vast om los te gaan maken, kan wel meer kracht zetten, maar heb 't gevoel dat de imbus sleutel dan knapt, want is maar een klein ding.

Rabelista

Bericht door Rabelista » zo apr 15, 2007 3:25 pm

Je moet dat imbus schroefje aan de bovenkant van je olie reservoir openen he.. dus bij je remhendel. maar wie weet, zet hem is in een koele omgeving, in je garage ofzo? gaat hij dan niet meer terug? Ik had het probleem ook met mijn MPH maar niet zo heel erg. maar toen ik hem in de schuur zette, was hij de volgende dag weer normaal.

crossertje

Bericht door crossertje » zo apr 15, 2007 3:28 pm

AzOnic schreef:Je moet dat imbus schroefje aan de bovenkant van je olie reservoir openen he.. dus bij je remhendel. maar wie weet, zet hem is in een koele omgeving, in je garage ofzo? gaat hij dan niet meer terug? Ik had het probleem ook met mijn MPH maar niet zo heel erg. maar toen ik hem in de schuur zette, was hij de volgende dag weer normaal.
ja, die had ik ook geprobeerd, maar was geen beweging in te krijgen. Ik zal hem 's in een koele omgeving zetten, want wil eigenlijk wel kunnen biken :evil:

Rabelista

Bericht door Rabelista » zo apr 15, 2007 3:31 pm

Zowiso hoor, zou ik voor een ander schijfremsetje gaan. MPH is niet de beste..

crossertje

Bericht door crossertje » zo apr 15, 2007 3:37 pm

ze zijn idd niet de beste, maar ik heb dan ook niet al het geld wat ik wil ter beschikking, moet m'n crossmotor ook onderhoude en ik ben nog maar 14.
Kom er trouwens net achter dat m'n achterband geklapt is, terwijl hij niet eens in de zon stond. Hij stond namelijk in 'n schuur, waar maar 'n klein beetje zon doorheen schijnt. 2e x deze week dat m'n band klapt :?

Rabelista

Bericht door Rabelista » zo apr 15, 2007 3:40 pm

In een schuurtje? maar is ie geknapt dan door de hitte? in schuurtje heb je meestal broeikas effect he.. 8)

crossertje

Bericht door crossertje » zo apr 15, 2007 4:13 pm

AzOnic schreef:In een schuurtje? maar is ie geknapt dan door de hitte? in schuurtje heb je meestal broeikas effect he.. 8)
Het was kouder in dat "schuurtje" dan buiten..
dat schuurtje is overigens ong. 15x20 meter :)
maar wat ik raar vind, het zijn downhill banden, maar toch klappen ze bij 'n temp. van ong. 28 graden.
Ze zijn wel geplakt, zou dit veel uitmaken?

Rabelista

Bericht door Rabelista » zo apr 15, 2007 4:19 pm

zijn je banden geknapt? :shock:
ik neem aan jebinnenbanden? nouja, wij hebben hier een buiten zwembad en staan honderden fietsen in de zon. je hoort echt vaak binnenbanden knappen. als je je binnenband plakt is hij natuurlijk wel minder sterk dan als hij gewoon nog goed is..

crossertje

Bericht door crossertje » zo apr 15, 2007 4:59 pm

sorry voor de onduidelijkheid, maar het is idd de binnenband.
Heb hem ondertussen alwel weer geplakt hoor :)
Alleen dat van die remmen wordt maar niet minder ..

EDIT: het is nu dus wel al wat minder geworden, maar nog steeds niet wat het eerst was.

crossertje

Bericht door crossertje » di mei 08, 2007 7:48 am

sorry dat ik dit topic weer omhoog moet halen, maar ik was gisteren wezen fietsen in de bossen (ja, het was kloteweer ;) ).
Maar het viel mij op dat toen mijn schijfremmen eenmaal echt doorweekt waren, je de remhendel dus veeeel verder in kon drukken voordat hij ook maar een beetje remde. En de hendel af en toe ook helemaal niet terugkwam, maar lekker op zijn plaats bleef zitten (hij remde dan wel niet).

is dit normaal of is dit gewoon echt een setje schijfremmen van %#& kwaliteit :? ?

Rabelista

Bericht door Rabelista » di mei 08, 2007 9:06 am

het laaste.. MPH is $%*# ;)

crossertje

Bericht door crossertje » di mei 08, 2007 9:50 am

AzOnic schreef:het laaste.. MPH is $%*# ;)
was dus te verwachten :( , maar opzoek gaan naar een ander (fatsoenlijk en betaalbaar) setje schijfremmen.

Rabelista

Bericht door Rabelista » di mei 08, 2007 12:32 pm

Kijk anders bij SDGbikesports ofzoiets.
2XD bikes heeft nu gloednieuwe avid juicy 5 met schijven voor 185 euro. Miss dat wat?

crossertje

Bericht door crossertje » di mei 08, 2007 4:51 pm

AzOnic schreef:Kijk anders bij SDGbikesports ofzoiets.
2XD bikes heeft nu gloednieuwe avid juicy 5 met schijven voor 185 euro. Miss dat wat?

ik weet nog niet precies wat ik ga doen, heb op 't moment niet veel geld om aan mountainbikes uit te geven, dus ga ff doorsparen en dan zie ik wel waar ik het het beste aan kan besteden. wordt iig wel ziek van die giant mph's op 't moment :x

Christiaan

Bericht door Christiaan » wo mei 09, 2007 4:19 pm

Weggooien en echte remmen kopen

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » ma jun 04, 2007 10:34 pm

wat ook zou kunnen.....

iig bij de zuigers van magura (velg remmen) komt het wel eens voor dat er vuil zit tussen je zuigers. duzzz remblokken eruit!!!! en erna ff met wd40 ofzo je zuigers inspuiten dan lichtjes je rem inknijpen en met een doekje schoonmaken, weer wat wd40 en ze nu een aantal keer inknijpen en terug duwen wie weet gaat het erna wat beter?

greetz wout
hoezo?

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » di jun 05, 2007 9:54 am

het probleem bij die giant MPH's is dat het reservoir op de hendel zit waardoor het meer onderhevig is aan zonlicht. Normaal gezien zou je rem goed moeten werken als je hem even id schaduw zet.
Andere rem-vloeistof (met een hoger "kook-punt") kan ook helpen...

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » di jun 05, 2007 10:17 pm

ja dat kan ook dan neem je dot 5 ipv 4 die dot 5 "kookt" pas bij 180 graden :D
hoezo?

Plaats reactie