ketting te lang
Moderator:Beheerders
hoi,ik heb gisteren mn ketting in 2 gereden en ben er
onmiddellijk een nieuwe gaan halen, na deze erop gelegt te hebben
en te zijn gaan testrijden bleef deze echter steeds doorslagen en
vrij los hangen, nu moet ik er dus een blokje tussenuit halen!
Nu ben ik niet zeker welk stukje er tussenuit mag doen of dat dit niet uitmaakt!
dus de vraag,op welke plaats haal ik best een blokje tussen mn ketting uit!
bedankt, grtz, lokke
onmiddellijk een nieuwe gaan halen, na deze erop gelegt te hebben
en te zijn gaan testrijden bleef deze echter steeds doorslagen en
vrij los hangen, nu moet ik er dus een blokje tussenuit halen!
Nu ben ik niet zeker welk stukje er tussenuit mag doen of dat dit niet uitmaakt!
dus de vraag,op welke plaats haal ik best een blokje tussen mn ketting uit!
bedankt, grtz, lokke
- cyberhawk
- Contacteer:
waar je m aan elkaar heb gezet op t zelfde punt als t even kan weer losmaken
hoe kort je ketting moet zijn ligt aan t aantal bladen voor en je cassette achter
je had eigenlijk de schakels moeten tellen van je oude ketting en daarmee de nieuwe op maat maken ..
grootste blad voor nemen kleinste tandwiel achter
endan mag je derailleur niet te ver naar achteren staan..
ik dacht op 6 uur.. (pootje recht naar beneden)
maar wacht even tot iemand dit bevestigd
hoe kort je ketting moet zijn ligt aan t aantal bladen voor en je cassette achter
je had eigenlijk de schakels moeten tellen van je oude ketting en daarmee de nieuwe op maat maken ..

grootste blad voor nemen kleinste tandwiel achter
endan mag je derailleur niet te ver naar achteren staan..
ik dacht op 6 uur.. (pootje recht naar beneden)
maar wacht even tot iemand dit bevestigd

Je kan dat in het vervolg ook als volgt doen:
Je schakelt achter naar het kleinste blas en voor op het grootste. Als je de ketting dan meer dan 1 mm van het blad kan trekken is de ketting versleten.
Bij de installatie van je nieuwe ketting ga je eerst kijken hoe de staat van de tandwielen zijn. Als de tandjes puntig worden en braampjes hebben is het tijd voor vervanging. Als de tandjes nog enigzins een bollige punt hebben dan vakt het nog mee. Je nieuwe ketting kan in een veel gebruikte verzet wel doorslaan, je zult de ketting dan even moeten inrijden (lees verslijten). Na een tijdje kan je weer je favoriete verzet gebruiken.
Bij de installatie leg idd de ketting op het grootste blad voor en achter op het kleinste. Je trekt de twee helften dan bijelkaar totdat je achterderri verticaal staat. Je onderste tandwiel moet dan in een lijn staan met je quickrelease.
Je kan ook de schakeltjes gaan tellen, maar het kan dus sneller.
mzzl
Gène
Je schakelt achter naar het kleinste blas en voor op het grootste. Als je de ketting dan meer dan 1 mm van het blad kan trekken is de ketting versleten.
Bij de installatie van je nieuwe ketting ga je eerst kijken hoe de staat van de tandwielen zijn. Als de tandjes puntig worden en braampjes hebben is het tijd voor vervanging. Als de tandjes nog enigzins een bollige punt hebben dan vakt het nog mee. Je nieuwe ketting kan in een veel gebruikte verzet wel doorslaan, je zult de ketting dan even moeten inrijden (lees verslijten). Na een tijdje kan je weer je favoriete verzet gebruiken.
Bij de installatie leg idd de ketting op het grootste blad voor en achter op het kleinste. Je trekt de twee helften dan bijelkaar totdat je achterderri verticaal staat. Je onderste tandwiel moet dan in een lijn staan met je quickrelease.
Je kan ook de schakeltjes gaan tellen, maar het kan dus sneller.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!