Heeft iemand op dit forum misschien ervaring met het uit elkaar halen van de ratelink (demper linkage) van een Yeti AS-X?
Ik ben 2x met m'n AS-X naar een fietswinkel gegaan, vanwege (waarschijnlijke) speling op de linkage delen. Bij het 2e bezoek hebben de fietsenmaker en ik samen de ratelink gedeeltelijk uit elkaar gehaald. Deze bleek toen scheef te zijn en dit is dus bij een van de twee fietsenmakers gebeurd, want ik heb zelf nooit geprobeerd om deze uit elkaar te halen.
Nu heb ik dus de keuze om te rijden met een scheve ratelink, een nieuwe ratelink aan te schaffen of eerst proberen de oude zelf te verbeteren en misschien alsnog een nieuwe te kopen.
Ik weet dat er speciale tools van Yeti beschikbaar zijn, maar waar zijn deze te verkrijgen? Of heeft misschien iemand zo'n set te leen?
Groeten Dennis
Yeti Ratelink Tools
Moderator:Beheerders
-
- cHoc
Re: Yeti Ratelink Tools
Dat is wat ik zou doen.Bittah Pupil schreef:eerst proberen de oude zelf te verbeteren en misschien alsnog een nieuwe te kopen.
Ik weet dat er speciale tools van Yeti beschikbaar zijn, maar waar zijn deze te verkrijgen? Of heeft misschien iemand zo'n set te leen?
Groeten Dennis
Op zich kan het ook zonder de ratelink tool, en je kan ook je eigen ratelink tool maken, al gaat het wel het makkelijks met.
Bedenk wel dat als je de ratelink tool besteld dat het wel ff zal duren voordat hij er is, want grote kans dat hij in nederland in elk geval niet op voorraad zal zijn.
Zie ook
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=316567&
shoot me again, I ain't dead yet