remblokjes hayes hfx 9

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
scubafreak
remblokjes hayes hfx 9

Bericht door scubafreak » ma jan 14, 2008 9:00 pm

welke blokjes kan ik het beste nemen voor mijn Hayes hfx 9.
doe er vooral licht freeriden mee.
blokjes van hayes zelf of andere?

Trekrules

Bericht door Trekrules » ma jan 14, 2008 9:17 pm

remblokken van Swiss stop zijn echt goed en lekker duurzaam.Wel duurder dan die van Hayes maar wel beter,had toen ik met de HFX 9 reedt ook swiss stop remblokken erin zitten,had niks te klagen.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

RR

Bericht door RR » wo jan 16, 2008 10:44 am

Eigenlijk een beetje afhankelijk van wat ik heb liggen, maar rij voornamelijk met de sintered-metallic pads van Hayes. Gaan bij mij redelijk lang mee, maar heb ook al eens de BBB blokken en Bontrager blokken gehad. Deze twee types zijn wat zachter en slijten daardoor wat vlugger op de langere afdalingen.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Hayes blokken, deze zijn niet te hard en niet te zacht en door de metaalsplinters grijpen ze goed aan op de schijven.

Laatste tijd veel gereden met de bontragers (kan deze bijna tegen inkoopsprijs kopen) en die bevallen ook goed alleen de slijtage is wat hoger (beetje gelijk aan de BBB's).

De EBC-blokken schijnen ook goed te zijn, maar heb hier zelf geen ervaring mee.

Succes.
My bikes:
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)

Plaats reactie