Carbon stuur inkorten
Moderator:Beheerders
Tijdje geleden heb ik een Ritchey WCS Carbon stuur gekocht. Mooi stuurtje, maar toch ietwat aan de brede kant. Heeft iemand ervaring met het inkorten van dit of een soort gelijk stuur? Kan het überhaupt? Er moet naderhand nog wel een setje bar-ends op bevestigd worden.
ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik meende volgende tip ergens te lezen:
Op de plaats waar het stuur moet ingekort worden een stuk tape plakken. Dit doe je zodaing dat je in het midden van de tape moet zagen. En dan gewoon zagen. (ik zou een handzaag gebruiken, dat maakt niet zoveel warmte) De tape zorgt ervoor dat de fider niet kan beginnen uitrafelen.
Op de plaats waar het stuur moet ingekort worden een stuk tape plakken. Dit doe je zodaing dat je in het midden van de tape moet zagen. En dan gewoon zagen. (ik zou een handzaag gebruiken, dat maakt niet zoveel warmte) De tape zorgt ervoor dat de fider niet kan beginnen uitrafelen.
- cHoc
das idd de manier.fredo schreef:ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik meende volgende tip ergens te lezen:
shoot me again, I ain't dead yet
Re: Carbon stuur inkorten
Moet er dan geen alu prop in het stuureinde gezet worden ?Rudie schreef: Er moet naderhand nog wel een setje bar-ends op bevestigd worden.
Grtz revis
Idd. Zo´n prop is nodig als je bar ends wilt monteren.Rudie schreef:Okee, bedanktEn een alu prop, waaraan moet ik dan denken? Is dat hetzelfde idee als een kunstof prop die je aan de zijkant in je stuur stopt, maar dan van alu?
Meestal zitten deze al in een carbon stuur geplaatst.
http://www.togoparts.com/items/images/i ... 908306.jpg
Grtz revis
- cHoc
Rudie schreef:Okee, bedanktHet zou dus mogelijk moeten zijn, maar hebben jullie het van horen zeggen of hebben jullie er zelf ervaring mee? En een alu prop, waaraan moet ik dan denken? Is dat hetzelfde idee als een kunstof prop die je aan de zijkant in je stuur stopt, maar dan van alu?
Kun je dit ervaring noemen ??

- cHoc
Dit was een stuk van de zadelpen, niet van een stuur, maar de bewerking is hetzelfde.
Die rafeltjes zijn normaal, die moet je naderhand ff met wat schuurpapier netjes weghalen.
Nee, met nagellak ben ik niet bezig geweest, is bij mij ook niet nodig, hij ziet er ongeveer nog net zo mooi uit als 2 jaar terug.
Die rafeltjes zijn normaal, die moet je naderhand ff met wat schuurpapier netjes weghalen.
Nee, met nagellak ben ik niet bezig geweest, is bij mij ook niet nodig, hij ziet er ongeveer nog net zo mooi uit als 2 jaar terug.
Goede beschrijving van Easton.
Check Number 5.
http://www.eastonbike.com/TECHNICAL/tec ... etins.html
Check Number 5.
http://www.eastonbike.com/TECHNICAL/tec ... etins.html