Dit topicje maak ik even aan voor een vriend die niet zo handig is met forums enz.
Nu is hij al enige tyd bezig met het servicen van zijn eigen vorkjes , en dit lukt vry goed.
( Is een Shiver en een DJ 2 uit '05 )
Maar hij zat met de volgende vraag : ' Welke andere merken zyn er van vorkolie te verkrygen en zoja ; waar ?" want de marzocchi olie is té duur voor wat het is zegt hij.
Vaag topic , maar ik hoor het wel !
Welke olie in marzocchi vork ?
Moderator:Beheerders
Re: Welke olie in marzocchi vork ?
1. Prijs lijkt mij ook niet ergens over te gaan, maar dat geldt niet alleen voor Marzocchi vorkolie, maar ook bijv. voor minerale remolie (~ hydrauliekolie).thomasmb schreef:Maar hij zat met de volgende vraag : ' Welke andere merken zyn er van vorkolie te verkrygen en zoja ; waar ?" want de marzocchi olie is té duur voor wat het is zegt hij.
2. Kijk eens bij je lokale MX-boer, die is i.h.a. een stuk goedkoper.
Motorex heeft ook voorvorkolie voor MTB's IIRC, maar dat is volgens mij als 'performance upgrade' in de markt gezet met waarschijnlijk ook een upgrade in prijs.
Voor motorcross gebruiken ze inderdaad veelal zeer dunne olie (voor upside-down vorken).
Zelf ben ik wel te spreken over vorkolie van Shell. Ben ik ooit gaan gebruiken op aanraden van Walter van mtb.nl (hij zit hier wsl ook wel). Dit is vanaf 5W te krijgen dacht ik.
Mocht je dure olie willen kopen, koop dan idd geen marzocchi olie, maar pak dan Fox vorkolie.
Zelf ben ik wel te spreken over vorkolie van Shell. Ben ik ooit gaan gebruiken op aanraden van Walter van mtb.nl (hij zit hier wsl ook wel). Dit is vanaf 5W te krijgen dacht ik.
Mocht je dure olie willen kopen, koop dan idd geen marzocchi olie, maar pak dan Fox vorkolie.