Welke olie in marzocchi vork ?

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
thomasmb
Contacteer:
Welke olie in marzocchi vork ?

Bericht door thomasmb » zo mei 04, 2008 8:14 am

Dit topicje maak ik even aan voor een vriend die niet zo handig is met forums enz.

Nu is hij al enige tyd bezig met het servicen van zijn eigen vorkjes , en dit lukt vry goed.
( Is een Shiver en een DJ 2 uit '05 )
Maar hij zat met de volgende vraag : ' Welke andere merken zyn er van vorkolie te verkrygen en zoja ; waar ?" want de marzocchi olie is té duur voor wat het is zegt hij.

Vaag topic , maar ik hoor het wel !
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Cheeta

Re: Welke olie in marzocchi vork ?

Bericht door Cheeta » zo mei 04, 2008 9:07 am

thomasmb schreef:Maar hij zat met de volgende vraag : ' Welke andere merken zyn er van vorkolie te verkrygen en zoja ; waar ?" want de marzocchi olie is té duur voor wat het is zegt hij.
1. Prijs lijkt mij ook niet ergens over te gaan, maar dat geldt niet alleen voor Marzocchi vorkolie, maar ook bijv. voor minerale remolie (~ hydrauliekolie).
2. Kijk eens bij je lokale MX-boer, die is i.h.a. een stuk goedkoper.

Motorex heeft ook voorvorkolie voor MTB's IIRC, maar dat is volgens mij als 'performance upgrade' in de markt gezet met waarschijnlijk ook een upgrade in prijs.

Loeky

Bericht door Loeky » zo mei 04, 2008 11:47 am

kans is vrij klein dat je bij de gemiddelde motorzaak aan olie voor je vork komt, aangezien in die vorken een veel dikkere olie gaat ofzo. Tenminste, dat is mijn ervaring hier in de omgeving. Ik had zelf 7wt nodig, maar ze hadden het pas vanaf 15wt en als ik geluk had 10wt.

Snorro

Bericht door Snorro » zo mei 04, 2008 7:27 pm

15 wt? Bij de motorcrossboer haal ik vorkolie in literflessen vanaf 2,5W. Volgens mij van Putoline.

Sjase
Contacteer:

Bericht door Sjase » ma mei 05, 2008 5:05 pm

Voor motorcross gebruiken ze inderdaad veelal zeer dunne olie (voor upside-down vorken).

Zelf ben ik wel te spreken over vorkolie van Shell. Ben ik ooit gaan gebruiken op aanraden van Walter van mtb.nl (hij zit hier wsl ook wel). Dit is vanaf 5W te krijgen dacht ik.

Mocht je dure olie willen kopen, koop dan idd geen marzocchi olie, maar pak dan Fox vorkolie.

mtb arno

Bericht door mtb arno » di mei 06, 2008 12:06 pm

ik ga mijn vorkolie meestal in een mx shop halen , voor shiver 7.5 wt

Plaats reactie