Ghost link-systeem gebroken
Moderator:Beheerders
Jow dudes,
Ik heb een Ghost Dual Racing uit 2006.
Nu is het link-systeem verbogen, en een gedeelte afgebroken.
Het valt niet meer onder garantie...
Wat te doen?
Grtz.
Ik heb een Ghost Dual Racing uit 2006.
Nu is het link-systeem verbogen, en een gedeelte afgebroken.
Het valt niet meer onder garantie...
Wat te doen?
Grtz.
Re: Ghost link-systeem gebroken
Vervelend!Mrtnrider schreef: Het valt niet meer onder garantie...
Wat te doen?
Dat wordt zoeken naar een los linksysteem (lastig, misschien via Ghost zelf?) of zoeken naar een ander frame.
Waarom zou het onder garantie moeten vallen volgens jou?
Is het een Ghost onderdeel dat gefaald heeft, of heeft het falen van een ander onderdeel (niet noodzakelijkerwijs Ghost) geleid tot de schade aan de Ghost onderdelen?
Afgaande op de foto lijkt het me namelijk de bout te zijn die als eerste gefaald heeft, was dat de originele van Ghost of van de plaatselijke ijzerwarenhandel (demper is niet origineel volgens mij).
Maar als alleen die geschroefde delen naar de kl*te zijn, eens bij Ghost informeren a) of er onderdelen zijn, b) wat ze moeten kosten (evt. met garantie, coulance, ...), en vervolgens je plan trekken (nieuwe onderdelen bestellen, zelf nieuwe onderdelen (laten) maken of zo verkopen voor de handige harrie)...
Afgaande op de foto lijkt het me namelijk de bout te zijn die als eerste gefaald heeft, was dat de originele van Ghost of van de plaatselijke ijzerwarenhandel (demper is niet origineel volgens mij).
Maar als alleen die geschroefde delen naar de kl*te zijn, eens bij Ghost informeren a) of er onderdelen zijn, b) wat ze moeten kosten (evt. met garantie, coulance, ...), en vervolgens je plan trekken (nieuwe onderdelen bestellen, zelf nieuwe onderdelen (laten) maken of zo verkopen voor de handige harrie)...
Dat zijn 2 plaatjes alu van 4 - 5 mm dik ofzo? Kan ik wel voor je roggelen, voor weinâg. Kennis werkt in een lasersnij-bedrijf, het enige wat ik nodig heb is 1 origineel plaatje voor de maten etc.
Die bout kun je wss bij elke locale ijzerboer wel halen. LET OP wel een goede qualiteit, niet die gamma-verzinkte 8.8 troep, die zijn waardeloos, maar de échte stalen boutjes met 12.9 qualiteit(bikkelhard) Ik zou voor de zekerheid ook de andere schroef van de shock nakijken, die kan aardig op z'n donder hebben gehad toen de shock uit z'n hulsje schoot.
Die bout kun je wss bij elke locale ijzerboer wel halen. LET OP wel een goede qualiteit, niet die gamma-verzinkte 8.8 troep, die zijn waardeloos, maar de échte stalen boutjes met 12.9 qualiteit(bikkelhard) Ik zou voor de zekerheid ook de andere schroef van de shock nakijken, die kan aardig op z'n donder hebben gehad toen de shock uit z'n hulsje schoot.