Piepen.
Moderator:Beheerders
Heb sinds 3 weken een andere fiets. Nu was het begin dat de schijf wat piepte. Door slijtage moest dat verdwijnen.
Na een week rijden was het voorbij tot vorige week. Nu hoor je een hele hoge piep en een harde piep.
Heb de schijf al goed ontvet. Nu blijft het probleem zich voor doen?
Wat te doen?
Na een week rijden was het voorbij tot vorige week. Nu hoor je een hele hoge piep en een harde piep.
Wat te doen?
-
Re: Piepen.
waarschijnlijk niet goed ingeremd. Heb ook vaak over problemen gehoord bij schijfremmen (oa toen ik mijn Juicy 7's kocht). Gewoon zorgen dat je ergens snelheid kunt maken en dan volle kracht remmen zonder dat de wielen blokkeren. Heeft bij mij tot nog toe altijd gewerkt.Timmos schreef:Heb sinds 3 weken een andere fiets. Nu was het begin dat de schijf wat piepte. Door slijtage moest dat verdwijnen.
Wat te doen?
De shims (vulringetjes) plaats je tussen de adapter van je calliper (het blok met de zuigers erin) en de framemounts. Ringetjes kun je krijgen bij de betere ijzerwaren of motorzaak.Timmos schreef:. maar zitten die achter de blokjes?
Succes, RR
My bikes:
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)
- cyberhawk
- Contacteer:
ehh sorry hoor maar hayes is post mount ..
je hebt daarvoor geen ringetjes nodig ..
caliper (remklauw) bouten los.. rem inknijpen > met ingeknepen !! rem de bouten weer vast draaien ..
klaar
maar voordat je aan alles begint gewoon even kijken of je tussen de blokjes en de schijf heen kan kijken aan de boven zijde van je remklauw...
als hij aan een kant aanloopt.. dan deze procedure volgen
kijk gelijk of je achter?wiel GOED vast zit in je frame en geen speling heeft...
mijn voorwiel zat een beetje los (QR+naaf bouten)) en heeft lang ellende gegeven..
je heb ook google > "hayes brake installation"
dan krijg je : http://www.google.nl/search?hl=nl&q=hay ... tion&meta=
en tik je de eerste optie aan krijg je : http://www.hayesdiscbrake.com/pdf/SO1E4 ... nglish.pdf

je hebt daarvoor geen ringetjes nodig ..

caliper (remklauw) bouten los.. rem inknijpen > met ingeknepen !! rem de bouten weer vast draaien ..
klaar

maar voordat je aan alles begint gewoon even kijken of je tussen de blokjes en de schijf heen kan kijken aan de boven zijde van je remklauw...
als hij aan een kant aanloopt.. dan deze procedure volgen
kijk gelijk of je achter?wiel GOED vast zit in je frame en geen speling heeft...
mijn voorwiel zat een beetje los (QR+naaf bouten)) en heeft lang ellende gegeven..

je heb ook google > "hayes brake installation"
dan krijg je : http://www.google.nl/search?hl=nl&q=hay ... tion&meta=
en tik je de eerste optie aan krijg je : http://www.hayesdiscbrake.com/pdf/SO1E4 ... nglish.pdf
Kloptcyberhawk schreef:ehh sorry hoor maar hayes is post mount ..![]()

Ging er misschien al een beetje voorbarig vanuit dat hij de basis oplossing van boutjes los, reminknijpen en vastdraaien al geprobeerd had.
Dus probeer eerst de oplossing van cyberhwak, mocht dit niet lukken dan de shimetjes of je padden laten uitvlakken.
My bikes:
Heb als nog een keer de rem goed gereinigd. Wiel eruit gehad blokjes nagekeken. Wiel er weer goed ingezet. Hoort nog steeds een klein piepje. Heb verder nog niet gereden dus moet ik nog ff naar kijken hoe dat gaat.
ieder geval al bedankt
[/code]
Mocht het niet goed gaan dan pm ik je deslMocht je er echt niet meer uit komen dan wil ik er wel een keer naar kijken voor je!