Remgrepen M950 vervangen

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gène
Remgrepen M950 vervangen

Bericht door Gène » wo jun 04, 2008 1:37 pm

In mijn kamertje ligt nog een setje remgrepen te verstoffen. De remhendel set is erg gebruikt en beide hendels zijn een keer verbogen. Laats heb ik genuine Shimano grepen gekocht via internet, maar nu weet ik niet hoe ik die moet vervangen.

De grepen zitten geklonken. Moet ik die uitboren of werkt dat op een andere manier? Misschien bestaat er wel een speciaal tooltje voor, ik weet het niet??

Iemand anders wel een idee?

Zo zien ze eruit:

Afbeelding

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo jun 04, 2008 3:11 pm

wat zit er onder die plastic dopjes?

Het kan ook zijn dat er gewoon een asje in geklemd zit. Dat zou je er dan met een dreveltje uit kunnen tikken en daarna weer erin kunnen tikken.

ow teveel vrije tijd:

http://techdocs.shimano.com/media/techd ... 608744.pdf

Asjes van de nieuwe XTR (970) zijn gelijk aan 950. Als ik die tekening zie zeg ik van onderuit langzaam eruit tikken met een dreveltje. Wel even dat kleine schroefje verwijderen onderin de hendel.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Gène

Bericht door Gène » wo jun 04, 2008 5:14 pm

NIce!

Ik dacht dat het een speciale klinknagel was of iets dergelijks. Straks maar eens met een moker proberen die as eruit te beuken 8) (lees: met een klein zacht hamertje, voorzichtig met chirurgische precisie het asje eruit tikken)

Dida: fijn dat jij even tijd over had, thnx!

mzzl
Gène

Gène

Bericht door Gène » wo jun 04, 2008 8:54 pm

Gefixt!

Afbeelding

10 min werk, een eitje, heb precies gedaan wat Dida zei, dus als iemand voor het zelfde raadsel staat: doe als Dida zegt (in dit geval) 8)

Afbeelding

Enig verschil is wel te zien. In het eindresultaat trouwens ook, volgens mij zijn het hendels van verschillende jaren, de ene is net wat donkerder dan de ander. Een blinde die het ziet....

mzzl
Gène

didadunlop

Bericht door didadunlop » do jun 05, 2008 12:21 pm

Ah mooi dat het gelukt is.

je hebt niet toevallig een foto van dat asje en alles wat je erop zet? Ik ben wel geintresseerd hoe het eruit ziet irl ipv op de foto.

Wel nette remgrepen. quanta costa?

Ik denk trouwens dat jouw versie lichter is geworden door het gebruik. Zweet is volgens mij licht zuur en bijt verf af. Ik fiets altijd zonder handschoenen (behalve wanneer het koud is) en mijn grepen worden ook steeds lichter.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Gène

Bericht door Gène » do jun 05, 2008 10:16 pm

Ik zal het asje er komend weekend nog eens speciaal uit tikken voor je en dan een mooie foto maken ;)

De hendels waren €20,- incl verzending (marktplaats).

Ik heb ze overigens van mijn vader, die inderdaad redelijke zwethanden heeft, haha. Normaal had ik ze niet vervangen, maar omdat hij een paar keer is gevallen is de hendel een keer terug recht gezet. Dat mag je niet te vaak doen, anders breek hij. Er zaten wat stress strepen in de hendel. Dus een paar nieuwe en de hendels kunnen weer een tijdje mee.

mzzl
Gène

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr jun 06, 2008 8:00 am

Nah dat hoeft ook weer niet. Zie het als een waarschuwing voor de volgende keer.. :o

Ik zal eens kijken wat een compleet setje kost. Vind ze wel leuk.

En idd te vaak buigen is niet echt fijn. Toch metaalmoeiheid etc. Ik zoek een setje reserve hendels voor mijn SD7's. Nergens te vinden.

Plaats reactie