Eej,,
Ik heb een setje raceface forged cranks (vierkante as) nu wou ik die laatst demonteren ivm regulier onderhoud. Maar nu blijkt mij crankafnemer niet te passen. Het schroefdraad in mijn cranks is anders volgens mij. Ik heb al gekeken en het schroefdraad is niet beschadigd. Tevens gebeurt het bij beide kanten op ongeveer 3/4 van een slag waarna ie niet meer verder wil.
Bovenstaande doet mij dus vermoeden dat er een andere draad in zit en ik dus een andere crankafnemer nodig hebt.
Weet iemand wat ik bedoel en of er een specifieke crankafnemer voor te vinden is?
Race Face crankafnemer
Moderator:Beheerders
- didadunlop
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- didadunlop
en een fototje ter illustratie:

Hiervoor had ik oude XT's en daar past de cranktrekker wel gewoon in.
Hmmzzz zou wel hennig zijn als ik er iets op kan vinden. anders moet ik morgen een pulleytrekker gaan halen.

Hiervoor had ik oude XT's en daar past de cranktrekker wel gewoon in.
Hmmzzz zou wel hennig zijn als ik er iets op kan vinden. anders moet ik morgen een pulleytrekker gaan halen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- didadunlop
- didadunlop
ach, zonet even met van die voelers om schroefdraafmaat te bepalen gekeken welke draad het was. En wat blijkt. Het is dezelfde draad. Dus met enig beleid en wat WD-40 de crankafnemer er toch ingekregen en niks beschadigd. No Biggie