mavic naven en stans no tube

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
amigo
Berichten:985
Lid geworden op:zo aug 19, 2001 8:21 pm
mavic naven en stans no tube

Bericht door amigo » za aug 30, 2008 11:29 pm

heren ...
2 vragen .
vraag 1 ik heb mavic crossmaxx 2 wielen (eerste model met tubeless)
Nu maakt ie een zoemend geluid
ik heb de lagers al wat vaster gedraaid want die hadden behoorlijk wat speling.
Nu zijn ze op het punt dat ze niet verder gedraait kunnen worden
maar het gezoem blijft
heeft iemand een idee wat ik moet doen?
moet ik lagers vervangen ofzo?
kan ik dit zelf doen ? staat er ergens hoe ik dit moet doen?

vraag 2 . met stans no tube kun je wielen tubeless maken
nu heb ik een niet tubeless band met stan's op een tubeless crossmax sl velg gemonteerd .volgens mij kan dit?
denk ik
Hoe dan ook heb er lucht in gekregen na veel pompen en vogelen
goed hard op gepompt en rond laten draaien
nu laat ik ze een nachtje staan met 5 bar
en morgen terug laten lopen naar 2
gaat dit lukken ?
zijn er mensen met ervaring hier mee?

Gebruikersavatar
Luc
Berichten:4164
Lid geworden op:do jul 12, 2001 8:04 am

Bericht door Luc » zo aug 31, 2008 12:55 am

Vraag1: Heb je het in beide of slechts in 1 wiel? Indien het laatste, in welk wiel?

Vraag 2: je hebt het gedaan, wat is dan nog je vraag?
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

scalpel 1
Berichten:164
Lid geworden op:ma jan 28, 2008 9:31 pm
Locatie:LANAKEN

Bericht door scalpel 1 » zo aug 31, 2008 8:40 pm

antwoord op vraag 1:

als je de conus al hebt aangedraaid tot het maximum dan
is het tijd om de lagers te vervangen dat is geen goedkope
grapje en zou ik door een vakman laten doen. je kunt ook
zelf een smeren op youtube staat een filmpje als je zoekt onder
mavic en body vervangen komt hij als eerste.

vraag 2

als je al tubeless wielen hebt is het makkelijk,je giet 11centi liter
van het goedje in de buitenband (wel eerst goed schudden).
dan leg je de buitenband op de velg. en pomp je hem op.( met een compressor
gaat het makkelijker)
dan laat je je wielen goed draaien zodat de latex zich goed kan verdelen.
en je bent klaar.
het verschild wel per merk buitenband( hoe de dichtheid is van het rubber.)
hoelang het duurt dat ze iets druk verliezen.

geax swalbe michelin zijn iets dichter blijven iets langer op druk(14 dagen)

gr scalpel 1

Plaats reactie