FOX 40 bushings/service

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Santa Cruz
FOX 40 bushings/service

Bericht door Santa Cruz » do sep 11, 2008 6:19 pm

Weet iemand of je zelf de bushings van 'n Fox 40 kunt vervangen en of hier speciaal gereedschap voor nodig is? Bushings gaan het nl. niet overleven wanneer de onderpoten chemisch ontlakt worden...denk ik.

Heeft er iemand ervaring met het servicen van de RC2 cartridge? Ik weet dat je het zelf kunt doen maar vraag me af of iemand hier dat wel eens heeft gedaan en wat zijn ervaringen hiermee zijn.

Loeky

Bericht door Loeky » do sep 11, 2008 6:23 pm

de cartridge zelf nog niet gedaan, maar mocht je van plan zijn om het zelf te doen, dan neem je het best hier ff een kijkje:

http://service.foxracingshox.com/consumers/index.htm

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » do sep 11, 2008 7:17 pm

ik had inderdaad al het een en ander van internet gehaald maar was benieuwd naar persoonlijke ervaringen. Plaatjes en beschrijvingen zijn altijd handig maar hoe is de praktijk? Er zijn complete sealkits voor de demper dus het moet te doen zijn.
Ervaring met de bushings toevallig?

DESL

Bericht door DESL » vr sep 12, 2008 6:35 pm

Maby een domme vraag maar waarom chemisch ontlakken ?
Zou 't niet beter (zekerder) zijn om 'm te stralen (met kunststof beed) en een hoop eventuele ellende te voorkomen.

Just my 2 cents!
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » vr sep 12, 2008 6:47 pm

DESL schreef:Maby een domme vraag maar waarom chemisch ontlakken ?
Zou 't niet beter (zekerder) zijn om 'm te stralen (met kunststof beed) en een hoop eventuele ellende te voorkomen.

Just my 2 cents!
ik ben eerlijk gezegd niet zo thuis in dat stralen etc. Enig idee waar ik dat kan laten doen? Zou inderdaad 'n hoop geld schelen want zelf bushings vervangen gaat niet lukken. Heb TF al gebeld en daar kost 't 60 pond.

DESL

Bericht door DESL » vr sep 12, 2008 7:13 pm

Santa Cruz schreef:

Just my 2 cents!
ik ben eerlijk gezegd niet zo thuis in dat stralen etc. Enig idee waar ik dat kan laten doen? Zou inderdaad 'n hoop geld schelen want zelf bushings vervangen gaat niet lukken. Heb TF al gebeld en daar kost 't 60 pond.
'T is dat de straalcabine bij mij op werk er ff uit ligt voor groot onderhoud, anders had ik het voor je kunnen doen.

Maar de gouden gids geeft uitkomst!

Ik zou zeggen bel eens een paar straalbedrijven bij je in de buurt en probeer of ze 'm tijdens een andere straalklus meenemen voor je (scheelt een hoop kosten als ze niet speciaal voor jou moeten stralen).

Wel ff alles wat niet meegestraald mag worden (goed) afplakken met alu. tape en duidelijk kenbaar maken waar ze op moeten letten (er zitten lompe lui tussen).

Beste is kunststof bead, hard genoeg om de lak te verwijderen, zacht genoeg om het onderliggende materiaal niet te beschadigen.
--Cranked Crusaders--

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » vr sep 12, 2008 9:13 pm

DESL schreef:
Santa Cruz schreef:

Just my 2 cents!
'T is dat de straalcabine bij mij op werk er ff uit ligt voor groot onderhoud, anders had ik het voor je kunnen doen.

Maar de gouden gids geeft uitkomst!

Ik zou zeggen bel eens een paar straalbedrijven bij je in de buurt en probeer of ze 'm tijdens een andere straalklus meenemen voor je (scheelt een hoop kosten als ze niet speciaal voor jou moeten stralen).

Wel ff alles wat niet meegestraald mag worden (goed) afplakken met alu. tape en duidelijk kenbaar maken waar ze op moeten letten (er zitten lompe lui tussen).

Beste is kunststof bead, hard genoeg om de lak te verwijderen, zacht genoeg om het onderliggende materiaal niet te beschadigen.
check pb

DESL

Bericht door DESL » zo sep 14, 2008 10:37 am

pb back!
--Cranked Crusaders--

Plaats reactie