FOX 40 bushings/service
Moderator:Beheerders
-
Weet iemand of je zelf de bushings van 'n Fox 40 kunt vervangen en of hier speciaal gereedschap voor nodig is? Bushings gaan het nl. niet overleven wanneer de onderpoten chemisch ontlakt worden...denk ik.
Heeft er iemand ervaring met het servicen van de RC2 cartridge? Ik weet dat je het zelf kunt doen maar vraag me af of iemand hier dat wel eens heeft gedaan en wat zijn ervaringen hiermee zijn.
Heeft er iemand ervaring met het servicen van de RC2 cartridge? Ik weet dat je het zelf kunt doen maar vraag me af of iemand hier dat wel eens heeft gedaan en wat zijn ervaringen hiermee zijn.
de cartridge zelf nog niet gedaan, maar mocht je van plan zijn om het zelf te doen, dan neem je het best hier ff een kijkje:
http://service.foxracingshox.com/consumers/index.htm
http://service.foxracingshox.com/consumers/index.htm
-
-
ik ben eerlijk gezegd niet zo thuis in dat stralen etc. Enig idee waar ik dat kan laten doen? Zou inderdaad 'n hoop geld schelen want zelf bushings vervangen gaat niet lukken. Heb TF al gebeld en daar kost 't 60 pond.DESL schreef:Maby een domme vraag maar waarom chemisch ontlakken ?
Zou 't niet beter (zekerder) zijn om 'm te stralen (met kunststof beed) en een hoop eventuele ellende te voorkomen.
Just my 2 cents!
'T is dat de straalcabine bij mij op werk er ff uit ligt voor groot onderhoud, anders had ik het voor je kunnen doen.Santa Cruz schreef:ik ben eerlijk gezegd niet zo thuis in dat stralen etc. Enig idee waar ik dat kan laten doen? Zou inderdaad 'n hoop geld schelen want zelf bushings vervangen gaat niet lukken. Heb TF al gebeld en daar kost 't 60 pond.DESL schreef:Maby een domme vraag maar waarom chemisch ontlakken ?
Zou 't niet beter (zekerder) zijn om 'm te stralen (met kunststof beed) en een hoop eventuele ellende te voorkomen.
Just my 2 cents!
Maar de gouden gids geeft uitkomst!
Ik zou zeggen bel eens een paar straalbedrijven bij je in de buurt en probeer of ze 'm tijdens een andere straalklus meenemen voor je (scheelt een hoop kosten als ze niet speciaal voor jou moeten stralen).
Wel ff alles wat niet meegestraald mag worden (goed) afplakken met alu. tape en duidelijk kenbaar maken waar ze op moeten letten (er zitten lompe lui tussen).
Beste is kunststof bead, hard genoeg om de lak te verwijderen, zacht genoeg om het onderliggende materiaal niet te beschadigen.
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----
-----Nil Nobis Absurdum-----
-
check pbDESL schreef:'T is dat de straalcabine bij mij op werk er ff uit ligt voor groot onderhoud, anders had ik het voor je kunnen doen.Santa Cruz schreef:ik ben eerlijk gezegd niet zo thuis in dat stralen etc. Enig idee waar ik dat kan laten doen? Zou inderdaad 'n hoop geld schelen want zelf bushings vervangen gaat niet lukken. Heb TF al gebeld en daar kost 't 60 pond.DESL schreef:Maby een domme vraag maar waarom chemisch ontlakken ?
Just my 2 cents!
Maar de gouden gids geeft uitkomst!
Ik zou zeggen bel eens een paar straalbedrijven bij je in de buurt en probeer of ze 'm tijdens een andere straalklus meenemen voor je (scheelt een hoop kosten als ze niet speciaal voor jou moeten stralen).
Wel ff alles wat niet meegestraald mag worden (goed) afplakken met alu. tape en duidelijk kenbaar maken waar ze op moeten letten (er zitten lompe lui tussen).
Beste is kunststof bead, hard genoeg om de lak te verwijderen, zacht genoeg om het onderliggende materiaal niet te beschadigen.