vastlopende hayes nine

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
jakob S.
vastlopende hayes nine

Bericht door jakob S. » vr okt 10, 2008 11:30 am

hallo,

kortgeleden heb ik een trialbike ontvangen.. daar zat een hayes nine op. er was alleen een probleempje met de hayes nine, als ik rem, komen de 2 zuigers bij elkaar en gaan ze weer terug, als ze terug gaan de zuigers gaan ze steeds ietsje minder ver terug, zodat bij vaak genoeg remmen de zuigers dicht bij elkaar zitten, en hij duys blijft remmen zonder de rem in te drukken. kan iemand mij mischien helpen?

groeten, JAkob S.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr okt 10, 2008 11:50 am

ontluchten ..

ff t dopje boven eruit halen en met een spuit en de juiste fittings//slangetje effe de leiding van nieuwe olie voorzien :arms:

de oude olie opvangen BTW ;)

jakob S.

Bericht door jakob S. » vr okt 10, 2008 1:03 pm

de fietsenmaker had, toen er olie uit de remkabel kwam toen ik iets verkeerds deed, de hele rem opnieuw gedaan, ik geloof dat ontluchten er bij zat! maar alsnog hij doet het niet goed. ik zal wel ff kijken. ontluchten, dat dopje eraf halen? wat bedoel je met spuit? kan je me dit in details uitleggen? in ieder geval bedankt voor je antwoord!

X rider

Bericht door X rider » vr okt 10, 2008 1:18 pm

Zijn dat nieuwe remmen? anders ff die klauw en zuiger cleanen en ontluchten inderdaad.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr okt 10, 2008 2:00 pm

je kan ook de blokjes verwijderen en dan ff ptfe of teflon in de klauw spuiten over de cilinders heen

missch zijn ze een beetje vast geplakt.. zou ook kunne ..
pas op ! dat de cilinderes niet uit de boring komen ! ! !

Plaats reactie