Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.
Moderator:Beheerders
-
sherlock
-
Contacteer:
Bericht
door sherlock » do jul 02, 2009 8:20 pm
Je moet vanaf je tandwiel naar buiten opvullen met de vulringen en daarna (als allerlaatste) zo'n sluitring erop zetten met die tandjes eraan. Mar aangezien je niet weet hoe dit moet, denk ik ook niet dat je het speciale gereedschap ervoor hebt. Even naar de LBS zou ik zeggen.
-
Robertodirt - Berichten:21
Bericht
door Robertodirt » vr jul 03, 2009 3:15 pm
Wat is Lbs ? En het blijkt nu dat het draad van dat ringetje wat op foto 1 tussen frame en naaf hangt kapot is, ik moet daar dus een andere voor zien te vinden weet iemand waar ik dit kan krijgen ?
-
sherlock
-
Contacteer:
Bericht
door sherlock » vr jul 03, 2009 3:46 pm
Local Bike Shop
-
Bericht
door Robertodirt » vr jul 03, 2009 3:56 pm
Ok, dacht ik al en ben maar even naar 2 fietsenfietsenmakers hier in de buurt gegaan en bijde wisten ze het niet, ik had ze ook beide om zo'n ring gevraagd maar hadden ze ook niet

-
didadunlop
Bericht
door didadunlop » vr jul 03, 2009 5:06 pm
Je moet vragen om een cassette borgmoer. Als ze niet weten wat het is moet je een andere fietsenmaker zoeken. Volgens mij werkt een oude borgmoer van een nastelbare trapas ook.
Tevens vind ik het vreemd dat je de naaf zo hebt opgevuld met een bout om je velg in het midden te krijgen. Ik heb het gevoel dat je frame gemaakt is voor 135MM brede MTB achternaven en dat er nu een BMX naaf inzit (110 OLD?)
edit: BMX naven hebben volgens mij nooit een disc mogelijkheid dus dat kan niet. Ik praatte weer onzin.
Laatst gewijzigd door
didadunlop op vr jul 03, 2009 5:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
-
Bericht
door Robertodirt » vr jul 03, 2009 5:08 pm
Ik heb geen idee, ik heb hem niet met dat boutje opgevuld dat heeft de vorige eigenaar gedaan denk ik, weet iemand hoe dit wel moet, of hoe het stock zit ?
-
didadunlop
Bericht
door didadunlop » vr jul 03, 2009 5:10 pm
Zie mijn edit.
Volgens mij kan die ring er gewoon tussen uit. (dus de ring welke aan je driveside zit). Als je wiel dan nog uit het midden zit zou ik even kijken of je wiel wel netjes is ingespaakt en/of je frame wel recht is.
Maar goed. Laat bovenstaande maar doen door de fietsenmaker.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
-
driezzz_dirter
Bericht
door driezzz_dirter » zo jul 05, 2009 11:33 am
ik weet maar 1 ding, en dat is dat eastern niet met gewone standaardnaaf afmetingen werken
ride and have fun
-
didadunlop
Bericht
door didadunlop » zo jul 05, 2009 4:05 pm
Volgens de site is de achternaaf gewoon MTB spacing. Dus 135MM old.
Maar goed. Het gaat de OP om het vastzetten van zijn tandwiel.
En daarvoor moet ie dit onderdeel aanschaffen:
en dit gereedschap:
Het onderdeel heft, volgens mij, hetzelfde schroefdraad als het draad op je naaf. Je schroeft die ring erop (met vet natuurlijk) en je gebruikt het gereedschap om hem stevig vast te zetten.
-
DeKerfs
Bericht
door DeKerfs » zo jul 05, 2009 6:51 pm
Slightly of topic; volgens mij mist je achterwiel aan de schijfkant tenmiste 1 spaak...

-
didadunlop
Bericht
door didadunlop » zo jul 05, 2009 7:13 pm
idd
goed gezien...
-
Bericht
door Robertodirt » ma jul 13, 2009 1:55 pm
Ok dankje, waar kan ik die 2 dingen halen ? en is er misschien een andere manier om de ruimte tussen frame en naaf op te vullen ipv zo'n boutje?
btw. die spaak heb ik er al in laten zetten
-
Bericht
door Robertodirt » wo jul 15, 2009 11:05 pm
Je weet cker dat het de 1.37" moet zijn ?, zoja waar kan ik de tool daarvoor vinden ?
-
kapotejr - Berichten:280
Bericht
door kapotejr » do jul 16, 2009 10:11 pm
yo k weet het niet als het helpt maar al dat shit wat je erbij hebt gekregen hoot niet bij dat fiets ......toen ik ermee reed had ik ook wel het probleem van me wiel erop te krijgen en meestal sprong die zelfs naar het zijkant terwijl ik ree ........maar alles wat eran deed was gwn het wiel op ze plaats zetten met die ringen aan de binnenkant waardoor ik de chainstays een beetje open moest sprijden en dan gwn goed centeren.......de bolts heel strak vast zetten en daarna pas ging ik de rem erop zetten en met behulp van een paar ringen kon ik hem erop monteren anders ging het altijd mis....
ps: ik ben de originele eigenaar van de nighttrain
-
Bericht
door Robertodirt » do jul 16, 2009 10:32 pm
Klopt ik wist al dat het spul er niet bij hoorde maar wat nu het prob is, ik moet een lockring hebben en ik weet niet 100% zeker welke en wat voor tool ik daarbij moet hebben
-
kapotejr - Berichten:280
Bericht
door kapotejr » vr jul 17, 2009 12:00 am
helaas weet ik da niet maar k heb ff door gezocht via de web en k heb dit gevonden op bike mail order:
http://www.bike-mailorder.de/shop/produ ... ts_id=7656
dit is volgens mij de hub die erop zit .....dus volgens mij is het gwn beter om hun te emailen en gwn aan hun te vragen
k hoop dat het je geholpen heeft