Buitenband repareren
Moderator:Beheerders
Wat is DE manier om een Super Moto met 2 snedes die door en door zijn (waarschijnlijk door glas) te repareren???
alvast dank
dusssss©
alvast dank
dusssss©
Je vraagt hoe je het moet repareren.... dat kan je niet repareren omdat de band in de structuur zodanig beschadigd is dát je het niet kunt repareren. Uiteraard kan je ze tijdelijk oplappen door aan de binnenkant een stuk rubber te plakken (vulcaniseren eigenlijk) maar dat is geen lang leven beschoren.
Zo, nu jij antwoord hebt wil ik graag antwoord op mijn vraag aan jou:
Waarom zou jij, eigenaar van 5 fietsen, een goedkope auto zonder onderhoud kosten want pa=ANWB, een vriendin die zelf haar geld verdient, geen kinderen, geen hond, geen overheadkosten, eigenlijk iemand die wel verdient maar niets uitgeeft, niet even een nieuw bandje halen bij de winkel?
Erikje
Zo, nu jij antwoord hebt wil ik graag antwoord op mijn vraag aan jou:
Waarom zou jij, eigenaar van 5 fietsen, een goedkope auto zonder onderhoud kosten want pa=ANWB, een vriendin die zelf haar geld verdient, geen kinderen, geen hond, geen overheadkosten, eigenlijk iemand die wel verdient maar niets uitgeeft, niet even een nieuw bandje halen bij de winkel?

Erikje
SOME GUYS HAVE ALL THE LUCK:lol:
Hoe denk jij dat ik die 5 fietsen bekostig??? Door zuunig met de materialen om te gaan en oplappen waar noodzakelijk.
Een stuk rubber plakken???? En dan met een hobbel in mijn band gaan rijden????
Ik denk dat ik aan de binnenkant een plakker ga plakken en de scheur ga lijmen met superglue. Kijken hoe lang dat blijft zitten. Snedes zijn zo'n 5 mm lang.
Of iemand moet een betere suggestie hebben.....
dusssss©

Hoe denk jij dat ik die 5 fietsen bekostig??? Door zuunig met de materialen om te gaan en oplappen waar noodzakelijk.
Een stuk rubber plakken???? En dan met een hobbel in mijn band gaan rijden????
Ik denk dat ik aan de binnenkant een plakker ga plakken en de scheur ga lijmen met superglue. Kijken hoe lang dat blijft zitten. Snedes zijn zo'n 5 mm lang.
dusssss©
Maar ik bedoelde ook een stuk rubber aan de binnenkant van de band, dûh. En dan het beste bij een automaterialenboer vulcaniseerlijm kopen. Superglue plakt wel, maar niet zoals jij wil.... Door vulcaniseren worden de 2 rubbers aan elkaar gesmolten als het ware.BOSS schreef:Een stuk rubber plakken???? En dan met een hobbel in mijn band gaan rijden????
dusssss©
Erikje
Dat begreep ik ook nog wel......Erikje schreef:Maar ik bedoelde ook een stuk rubber aan de binnenkant van de band, dûh. En dan het beste bij een automaterialenboer vulcaniseerlijm kopen. Superglue plakt wel, maar niet zoals jij wil.... Door vulcaniseren worden de 2 rubbers aan elkaar gesmolten als het ware.BOSS schreef:Een stuk rubber plakken???? En dan met een hobbel in mijn band gaan rijden????
dusssss©
Erikje

Anyway, het mag niet meer baten. Ik had er geen geduld meer voor en heb net met Pattex Muurvast gesmeerd in de scheur en aan de binnenkant van de buuitenband een platte plakker met Simson.
We zullen zien

dusssssss©
jij vieze vuile smeerlap!!!!!!Mrtnrider schreef:Met die kit voor rubber? Heb je dat?
Trek die spleet een beetje uit elkaar, en pers er iets naar binnen, als dat lukt...
Dan is die normaal toch wel dicht.
Gr.
Ik lees dus als ik het goed heb:
trek die spleet uit elkaar, en pers die rubberkut naar binnen.........
Dit meen je toch niet serieus????
Mods, ik zeg:

Maar als je goed had gelezen zou je weten dat het inmiddels al opgelost is.
dusssss©
whaha lekker onnozel ik heb net me nieuwe tabletop's gemold. Maar er is volgens mij weinig aan te doen, want er zit bij mij een kleine scheur in de zijwand. Vulcaniserende lijm blijft niet plakken dusja.
Hoe heb jij (boss) het 'opgelost' en hoelang is dat heel gebleven?
ik ben bang dat het weer ene nieuwe band word, grr!
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
Duc tape of binnenband plakkers van Parktool gebruiken.
Deze zijn beide versterkt met een weefsel.Waardoor er geen rek is op de plaats van de scheur.
Het duc tape - gebruik meerdere lagen zal door plooien van de band slijten en soms vervangen moeten worden. Het Park tool spul is beter en gaat langer mee.
Deze zijn beide versterkt met een weefsel.Waardoor er geen rek is op de plaats van de scheur.
Het duc tape - gebruik meerdere lagen zal door plooien van de band slijten en soms vervangen moeten worden. Het Park tool spul is beter en gaat langer mee.
a.k.a. corex. Echte klimmers zitten op de fiets.
Bij mij zat het scheurtje in het loopvlak wat nog redelijk dik is, en die is nog steeds dicht na de reparatie zoals hierboven beschreven.Mathijs- schreef:whaha lekker onnozel ik heb net me nieuwe tabletop's gemold. Maar er is volgens mij weinig aan te doen, want er zit bij mij een kleine scheur in de zijwand. Vulcaniserende lijm blijft niet plakken dusja.
Zijwand is een ander verhaal vrees ik.
dussssssss©