Dringend hulp gezocht met afstelling xtr!!!

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Hydraulic_Pimp
Dringend hulp gezocht met afstelling xtr!!!

Bericht door Hydraulic_Pimp » vr sep 18, 2009 2:27 pm

Vandaag mijn nieuwe bestelling binnen gekregen, oa een xtr m960 duall pull, deze dus

Afbeelding

Bij het installeren, zie ik dat ook al draai ik het vijsje om hem zoveel mogelijk naar links te zetten helemaal uit, hij komt niet genoeg naar links, maw op het kleinste tandwiel en de 3 grootste vanachter blijft de ketting tegen da kooi van mijn derailleur slepen.

Euhm weet iemand hier raad mee, met mijn vorige deore, paste dit zonder problemen.
Crank meer uitspacen naar rechts, mijn kettinglijn is nochtans redlijk goed dachtik??

thx

Afbeelding

Afbeelding

dader

Bericht door dader » vr sep 18, 2009 2:58 pm

Heb je je kabel al gemonteerd?

Hydraulic_Pimp

Bericht door Hydraulic_Pimp » vr sep 18, 2009 3:11 pm

dader schreef:Heb je je kabel al gemonteerd?
nee, normaal op het laatste toch maar, eerst high en low juist zetten en daarna toch maar je kabel spannen. En zowiezo als ik de kabel span zal ie alleszins niet meer naar links gaan, ie kan gewoon aar naar rechts gaan.

marten

Re: Dringend hulp gezocht met afstelling xtr!!!

Bericht door marten » vr sep 18, 2009 3:34 pm

Hydraulic_Pimp schreef:Vandaag mijn nieuwe bestelling binnen gekregen, oa een xtr m960 duall pull, deze dus

Afbeelding
handelen die ook al in antiek? :shock:

Bij het installeren, zie ik dat ook al draai ik het vijsje om hem zoveel mogelijk naar links te zetten helemaal uit, hij komt niet genoeg naar links, maw op het kleinste tandwiel en de 3 grootste vanachter blijft de ketting tegen da kooi van mijn derailleur slepen.

Euhm weet iemand hier raad mee, met mijn vorige deore, paste dit zonder problemen.
Crank meer uitspacen naar rechts, mijn kettinglijn is nochtans redlijk goed dachtik??
Ik zou toch eerst eens goed naar de spacers kijken, het is meestal 2 rechts een links, maar dat hangt van het frame en cranskstel af
/Marten

Hydraulic_Pimp

Bericht door Hydraulic_Pimp » vr sep 18, 2009 5:31 pm

het probleem is ondertussen opgelost. Idd 1 spacer van non drive side wegnemen en langs drive side steken en nu werkt ie perfect

Plaats reactie