Marzocchi DJ1 80mm 2009 afstelling

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Ridin'Dirty
Marzocchi DJ1 80mm 2009 afstelling

Bericht door Ridin'Dirty » do sep 24, 2009 4:20 pm

Hoi,

Een half jaar geleden kocht ik via Dirty Pages een Marzocchi Dirt Jumper 1 80mm.
De vork was zo goed als nieuw en veerde lekker zacht, maar voor mij iets te zacht.
Dus dacht ik een beetje lucht bijsteken ('air adjust' rechter vorkpoot). Natuurlijk niet van de eerste keer het gewenste resultaat, dus terug wat lucht aflaten. Nu bij het aflaten kwam er olie mee uit het ventiel, wat volgens mij geen goede zaak is.
Van druk staat die nu goed maar de vork veert iets anders...

Zijn er oliedichtingen stuk of moet er gewoon terug een beetje olie bij?
Iemand tips of ervaringen?

Grtz

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » do sep 24, 2009 4:59 pm

Ik heb tot nu toe 2 dirt jumpers gehad van Marzocchi, de DJ1 2007 en de 4X 2007. En alle 2 doen ze dat. Er komt dan wat nat,vettig spul naar buiten. Het ruikt zelfs een beetje zoet. Maak je niet druk, dat kan geen kwaad. Er is dus ook niks kapot.

Oh en als de vork een keer een slurpend geluid maakt als alle lucht (na een tijdje) er uit is. Hoef je je ook geen zorgen te maken, dat is marzocchi eigen ;) !

Ridin'Dirty

Bericht door Ridin'Dirty » do sep 24, 2009 6:10 pm

Oke dat beetje olie kan dus geen kwaad 8)
Ik had wel het gevoel dat de vork met de tijd een beetje stugger is gaan veren en de eerste 2mm veerweg klikt die een beetje.
Heb al wat gezocht met de rebound. Als die iets harder staat en ik wil mn voorwiel van de grond liften dan klikt eerst de vork uit voor het wiel van de grond komt. Dit voelt echt niet soepel, terwijl dan bij het gewoon induwen de rebound eigenlijk beter staat...

gewoon Marzocchi :?

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » do sep 24, 2009 6:54 pm

Ridin'Dirty schreef:Oke dat beetje olie kan dus geen kwaad 8)
Ik had wel het gevoel dat de vork met de tijd een beetje stugger is gaan veren en de eerste 2mm veerweg klikt die een beetje.
Heb al wat gezocht met de rebound. Als die iets harder staat en ik wil mn voorwiel van de grond liften dan klikt eerst de vork uit voor het wiel van de grond komt. Dit voelt echt niet soepel, terwijl dan bij het gewoon induwen de rebound eigenlijk beter staat...

gewoon Marzocchi :?
Dat snelle terug komen heeft met de rebound te maken, dan heb je hem te snel staan. Want als ik me niet vergis, komen de veren dat ontzettend hard terug. En vaak is dat idd niet soepel, tenzij je het fijn vindt. Nou ik niet, die van mij staat 'uit'.
Maarja, wen daar ook maar aan. Verder is de DJ1 echt een robuuste vork waar je wel plezier van zal hebben.

Plaats reactie