Ik heb een nieuwe cranckset FC-M540 gekocht tezamen met een trapas BB-ES51 118mm octalink.
Zover ik heb kunnen nagaan op een lijst van Shimano zelf, moet ik dan een kettinglijn krijgen van 50mm. Bracket is 68 mm.
Dat lukt echter niet, ik kom niet verder dan 45-46 mm en dan is het tandwiel nog niet eens helemaal op de as geschoven.
Op zich denk ik dat dat niet zo heel erg is maar wat wel een probleem is, is dat de voorderailleur FD-M590 niet voldoende boven het kleinste tandwiel komt.
Ik kan er niet achter komen wat er nou niet klopt. Een optie zou zijn om een as van 121 mm te monteren maar dat scheelt dan maar 1,5 mm en is waarschijnlijk ook net niet voldoende.
Kan iemand mij zeggen waar ik een denkfout maak of wat er in het hele plaatje niet klopt.
Groet, Joop
Deore cranckset en kettinglijn
Moderator:Beheerders
-
Re: Deore cranckset en kettinglijn
Er is een M540-K (kettingrand?) waar een 126mm as bijhoortd'ouwe trapper schreef:Ik heb een nieuwe cranckset FC-M540 gekocht tezamen met een trapas BB-ES51 118mm octalink.
Zover ik heb kunnen nagaan op een lijst van Shimano zelf, moet ik dan een kettinglijn krijgen van 50mm. Bracket is 68 mm.
Dat lukt echter niet, ik kom niet verder dan 45-46 mm en dan is het tandwiel nog niet eens helemaal op de as geschoven.
Op zich denk ik dat dat niet zo heel erg is maar wat wel een probleem is, is dat de voorderailleur FD-M590 niet voldoende boven het kleinste tandwiel komt.
Ik kan er niet achter komen wat er nou niet klopt. Een optie zou zijn om een as van 121 mm te monteren maar dat scheelt dan maar 1,5 mm en is waarschijnlijk ook net niet voldoende.
Kan iemand mij zeggen waar ik een denkfout maak of wat er in het hele plaatje niet klopt.
Groet, Joop
/Marten
-
Bedankt voor je reactie, dat heb ik ook ergens gelezen en als ik er verder niet uitkom moet ik daar maar naar op zoek. Wat me wel dwars blijft zitten is dat ik niet snap waarom het met de huidige spullen niet lukt. Shimano zegt dat de genoemde cranckset plus de bijbehorende as een kettinglijn van 50 mm heeft en dat is niet zo. Maar waarom niet daar ben ik nog niet achter.
Groet, Joop
Groet, Joop
-
-