Nokon Liner

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gène
Nokon Liner

Bericht door Gène » di dec 29, 2009 5:27 pm

Gisteren drie uur zitten prutsen met een Nokon derailleur kabel. De eerste setup was van voor tot achter een gesloten liner, maar dat werkte zo stroef dat ik de schaar heb gepakt. De liner heb ik in stukken geknipt en het mooie is dat je met XTR afdekdopjes een aardig moddervast systeem kan creëren. Te vergelijken met de XTR kabel set, die overigen bij mij zonder probleem, smeren en afstellen twee jaar blijft werken. Alleen monteerde ik nu de stukjes nokon kabel en het viel me dat het geheel weer niet soepel loopt. Ik heb het idee dat ik een te dunne liner heb, of een te dikke versnellingskabel. Normale dikte maat is 1.2, maar volgens mij is er ook dunner te krijgen. Het kan ook zijn dat liner stroef is. De kabelnokjes zijn niet het probleem. De kabel is ook stroef wanneer deze niet gemonteerd is en de laat zich vrij doorvoeren en wordt nergens gekneld.

Heeft iemand een tip op dit gebied? Kan je bijvoorbeeld GoreTex liner gebruiken i.c.m. Nokon kralen, of heeft Nokon speciale liner?

thnx!
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

mixer

Bericht door mixer » wo dec 30, 2009 12:18 am

Heb je de nokon kabel wel gebruikt? Nokon binnenkabel is dunner dan een gewone versnellingskabel...

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » wo dec 30, 2009 7:52 am

Door een liner(tenminste bij die van Active8)moet een 0.8mm binnenkabel.

Succes
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Gène

Bericht door Gène » wo dec 30, 2009 3:51 pm

Ah, volgens mij zit daar dan het probleem. Ik heb gewoon standaard 1.2 versnellingskabel gebruikt. Ik ga eens op zoek naar nokon versnellingskabel.

Bedankt voor de reacties!

mzzl
Gène

Gène

Bericht door Gène » wo dec 30, 2009 10:38 pm

Hmm, in de beschrijving staat dat de standaard bijgeleverde nokon shifter kabel ook 1.2 dik is. Dus het moet ergens anders aan liggen.

Ik ga nog eens verder zoeken.

mzzl
Gène

remmie_dirt

Bericht door remmie_dirt » di jan 05, 2010 10:24 pm

een drupje naaimachine-olie doet wonderen!
live to ride, ride to live...
http://remmiedirt.pinkbike.com/

Plaats reactie