deemax naaf te smal voor de achterbrug

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
turbo
deemax naaf te smal voor de achterbrug

Bericht door turbo » za apr 03, 2010 2:11 pm

ik heb via mp een mooi setje zilveren deemax wielen op de kop getikt voor mijn duncan
nu wil het probleem dat mijn achterbrug een breete heeft van 150mm
en de deemax naaf is 132mm breed als ik dat er dus in zou schroeven zou de achterbrug onder spanning komen te staan

in mijn oude naaf (atomlab) zit een losse steek as die ik eruit kan trekken
in de deemax zit een vaste as met aan de uiteinden moeren erop
hoe kan ik dit oplossen ?
hier 2 foto's van deemax naaf
Afbeelding
Afbeelding
groeten

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » za apr 03, 2010 2:24 pm

verkopen en een nieuw wiel kopen met 150mm naaf met 12 mm steekas,of opzoek gaan naar een 150x12 deemax naaf.(die zal je helaas niet echt makkelijk vinden.)

helaas ;)

turbo

Bericht door turbo » za apr 03, 2010 2:32 pm

:( sireus is er geen andere oplossing voor dan een andere kopen of een andere naaf erin spaken ?
groeten

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » za apr 03, 2010 2:40 pm

zover ik weet niet echt,tenzij je wilt gaan klooien met distance schijfen enz. De afstand van de remschijf naar de klauw is te groot,daar zou je dan een distance schijf tussen moeten doen,wat ik niet echt kan aanraden. ook zal je je wiel moeten richten/uitlijnen,en dat dan een paar mm(tot bijna een centimeter),wat bij systeem wielen(dat is wat een deemax is) wordt afgeraden.aan de kasette kant kan je er niks tussen doen om de afstand op te vullen,want dan klopt de kettinglijn niet meer.

Dus helaas een goede,of goedkope oplossing is er mijnes wetens niet.

turbo

Bericht door turbo » za apr 03, 2010 2:43 pm

oke ik wacht het nog even af of er mischien iemand anders een oplossing heeft en zoniet gaan ze weer de verkoop in
groeten

Hotsnail
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » zo apr 04, 2010 11:07 am

ben bang dat dit inderdaad weer verkopen wordt en een 150x12mm er voor terug zien te krijgen. Bij een 150mm naaf zijn de afmetingen van de naaf body anders als bij een 135mm, is dus niet pas te maken. Als je de ruimte op zou vullen aan een van beide kanten of aan beide kanten loop je vast met de uitlijning vna je schijfrem of ketting of beide.
Aandraaien tot het past lijkt me ook geen goed idee, al kan je dan wel meteen een nieuw frame kopen waar het achterwiel wel in past...
Ijzeren paarden eten geen haver....

turbo

Bericht door turbo » zo apr 04, 2010 11:10 am

haha daarom kijk iik hier eerst of er miss een oplossing voor is maar die is er niet is mij al bekend en er heeft zich al een koper gemeld voor de set dus dan maar opzoek naar een 150mm set en het nieuwe frame is nog niet nodig haha ben hier nog tevreden mee

Plaats reactie