Saint crank raakt frame

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Bittah Pupil
Saint crank raakt frame

Bericht door Bittah Pupil » zo apr 18, 2010 9:41 am

Vrijdag weer wat nieuwe onderdelen voor de Voltage FR binnen gekregen, dus gisteren fanatiek gesleuteld. Chainguide en crank netjes volgens alle handleidingen, etc. gemonteerd, maar uiteindelijk zie ik dat de linker crank het frame net wel/net niet raakt.

Afbeelding

Zoals hierboven geschreven, heb ik alles netjes volgens de handleidingen gemonteerd. Bottom bracket is 73mm, wat betekend 1 spacer aan de drive side van de crank. Zie ook hiervoor de foto's ..

De enige mogelijke (eenvoudige) oplossing die ik zie, is het verplaatsen van de spacer van drive side naar non-drive side. Hierdoor krijg ik aan beide zijden zo'n 3mm speling tussen traparm en frame. Is dit genoeg? Natuurlijk kan ik ook een andere crank monteren, maar ik wil de Saint natuurlijk eigenlijk niet kwijt. Door het verplaatsen van de spacer veranderd natuurlijk ook mijn kettinglijn, maar dat lijkt me geen probleem als ik voor toch maar met 1 kettingblad rij.

Afbeelding

Afbeelding

De originele crank die op de bike zat, was een Truvativ Ruktion. Deze heeft wat traparm betreft een andere vorm, waardoor deze makkelijk langs het frame ging.

Voor een build pic zie het 'show your stuff' topic ..

cHoc

Bericht door cHoc » vr apr 23, 2010 11:39 am

Je kan aan de non-drive side ook een ring kunnen plaatsen. dan houd je de driveside goed kwa kettinglijn. en op zich kun je aan de non-driveside ook een ring erbij plaatsen, ik weet van iemand die dat ook gedaan heeft met een 2010 Saint op zijn MC Battery ivm hetzelfde probleem. en hij heeft er tot op heden nog geen problemen mee gehad.
shoot me again, I ain't dead yet

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » vr apr 23, 2010 12:32 pm

Ik heb het oude type, maar ook daar heb ik ringen tussen zitten. Geen probleem

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr apr 23, 2010 12:48 pm

me too

de demo gaf ook probs met de oude saints.. oa de cup en de pivot vonden elkaatr niet leuk..

je kan zonder problemen de ring wisselen
of een extra aan de non DS plaatsen

its up to you .. :arms:

Plaats reactie