schraderventiel kern kapot ?

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Atlantis
schraderventiel kern kapot ?

Bericht door Atlantis » vr jun 25, 2010 5:33 pm

De achterdemper van m'n bike liep elke keer leeg na een ritje biken.
Het gaat om een Curnutt XTD Shock.

Ik heb met de dealer in Italie contact opgenomen en hij vertelde dat het enige waar dat aan
kan liggen is de ventielkern.

Deze zou je verder moeten aandraaien als deze los zat. ( Deze zat echter goed vast )

Ik heb de ventielkern er nu uitgehaald, maar hoe kan je zien dat deze kapot is ?

En waar kan ik een nieuwe kopen?

Het gaat om de volgende kern:

Afbeelding

Atlantis

Bericht door Atlantis » vr jun 25, 2010 7:24 pm

Het is inmiddels opgelost.

Ik heb net een LBS een dorp verderop gebeld en ben daar even langs geweest.

De kern moest speciaal besteld worden, omdat deze een druk tot 14 bar aankunnen.

Als ik een gewoon autoventiel kern erin had gezet, was deze er waarschijnlijk gewoon uitgeknald als ik de demper had opgepompt.

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » ma jun 28, 2010 8:49 am

Ik kan me niet voorstellen dat het afgebeelde ventiel sterker/beter is dan een normaal autoventiel :?
Materiaal is messing en alle ventielen zijn van messing. En aan de constructie te zien is deze niet voorzien van extra windingen draad zodat ie meer druk zou kunnen weerstaan dan een normale.

Wat ik wil zeggen is; geloof niet meteen wat ze je wijs maken bij een lbs. Ze willen verkopen en als ze jou wijs kunnen maken dat dit een speciaal ventiel is wil je er ook meer voor betalen ;)

Plaats reactie