Iemand wel eens een Reba dual air van 100mm naar 120mm omgebouwd? heb wel wat verschillende handleidingen op I-net gevonden, maar ze zijn best tegenstrijdig op bepaalde punten.
Tips zijn welkom!
Reba ombouwen
Moderator:Beheerders
-
- Berichten:14
- Lid geworden op:zo dec 13, 2009 9:36 pm
Alle Reba's zijn dual air, toch?
Dat wil zeggen, hebben 2 onafhankelijk instelbare luchtkamers.
Je hebt wel verschillende types: sl, race, team, xx, worldcup en per 2011 nieuwe benamingen rlt, rlt ti, etc voor dezelfde vorken. De verschillen tussen de types zitten dan weer in de demper en hun instelbaarheid, en bij de duurdere modellen in het soort lockout en het kroonstuk (carbon, hol alu, etc.)
De veerweginstelling is evenwel voor alle modellen gelijk. Er bestaan echter Reba's die niet meer dan 100mm kunnen. De oude worldcups met carbon kroon (~2008) en ook enkele sl's. Dat zijn vorken die in principe voor fietsfabrikanten zijn, en daar blijken er dus ook voor te komen die niet 120mm aankunnen (ik heb er nog zo een staan, voor de liefhebber
)

Je hebt wel verschillende types: sl, race, team, xx, worldcup en per 2011 nieuwe benamingen rlt, rlt ti, etc voor dezelfde vorken. De verschillen tussen de types zitten dan weer in de demper en hun instelbaarheid, en bij de duurdere modellen in het soort lockout en het kroonstuk (carbon, hol alu, etc.)
De veerweginstelling is evenwel voor alle modellen gelijk. Er bestaan echter Reba's die niet meer dan 100mm kunnen. De oude worldcups met carbon kroon (~2008) en ook enkele sl's. Dat zijn vorken die in principe voor fietsfabrikanten zijn, en daar blijken er dus ook voor te komen die niet 120mm aankunnen (ik heb er nog zo een staan, voor de liefhebber

Ik heb hier een 2009 Reba Team, ga volgende week een poging wagen en na wat surf-werk gaat het op basis van deze manual worden.
http://www.bikeradar.com/gear/article/w ... ork--26840
we zullen zien!
http://www.bikeradar.com/gear/article/w ... ork--26840
we zullen zien!