Zadelpen diameter vergroten
Moderator:Beheerders
Hoi!
Ik vraag me af of het mogelijk is om de diameter va het frame ter plaatse van de zadelpen groter te maken. De diameter van mijn frame is 30,0 mm waar ik nu een shin in heb zitten om dit te verkleinen naar 27,2mm. Ik wil graag een dropping seatpost monteren, maar de keus in 27,2mm is niet zo groot. Daarom vraag ik mij af of het mogelijk is om een 30,9mm zadelpen te monteren in een 30,0 mm buis??? Is dit op te rekken? Uithollen???
Iemand enig idee???
Thanx!
Ik vraag me af of het mogelijk is om de diameter va het frame ter plaatse van de zadelpen groter te maken. De diameter van mijn frame is 30,0 mm waar ik nu een shin in heb zitten om dit te verkleinen naar 27,2mm. Ik wil graag een dropping seatpost monteren, maar de keus in 27,2mm is niet zo groot. Daarom vraag ik mij af of het mogelijk is om een 30,9mm zadelpen te monteren in een 30,0 mm buis??? Is dit op te rekken? Uithollen???
Iemand enig idee???
Thanx!
-
IK had hetzelfde probleem, maar ik heb mijn 30.0 uitgehold naar 30.9 met een verstelbare uitruimer.
Ik heb een buitendiameter van 35,0 mm, en houd genoeg over voor een stevige buis.
Ik rijd er nu al 1 jaar op zonder problemen.
Het enige vervelende is het werk zelf! Ik ben er lang mee bezig geweest. 0.05mm per ruiming verwijderd, en dan weer opnieuw instellen .
Ik heb een buitendiameter van 35,0 mm, en houd genoeg over voor een stevige buis.
Ik rijd er nu al 1 jaar op zonder problemen.
Het enige vervelende is het werk zelf! Ik ben er lang mee bezig geweest. 0.05mm per ruiming verwijderd, en dan weer opnieuw instellen .
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... re-ruimersrajaspers schreef:Hoe ziet dat er uit, een verstelbare uitruimer? Waar is dit evt te verkrijgen?
Dank voor je antwoord!
Draaibank of kolomboormachine waarin je het frame fatsoenlijk op kan spannen wel aangeraden lijkt me...
ja ik heb het met een handruimer gedaan en het frame vastgezet maar als je de mogelijkheid hebt om dit met beter gereedschap te doen is het echt een aanrader.
Ik heb de mijne op ebay besteld,engelse maten, die overlapt de maat die je nodig hebt. (30.0 naar 30.9)
Of goed zoeken in nederland.
Anders zou je er 2 nodig hebben.
Succes
Ik heb de mijne op ebay besteld,engelse maten, die overlapt de maat die je nodig hebt. (30.0 naar 30.9)
Of goed zoeken in nederland.
Anders zou je er 2 nodig hebben.
Succes