Judy Butter..
Moderator:Beheerders
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Is er een equivalent voor Judy Butter? Zo ja, welke?
Of MOET ik ALTIJD Judy Butter gebruiken op een RS vork?
Thanks,
JJ
Of MOET ik ALTIJD Judy Butter gebruiken op een RS vork?
Thanks,
JJ
-
Re:Judy Butter..
manitou lube?? ;D
je kunt je vorkpoten ook gewoon smeren met een klein beetje olie, bijvoorbeeld dezelfde als die in je vork zit. Doe ik ook altijd voor elke rit, blijven de seals lekker soppig.
aanvulling: dit staat op de site van Rock Shox
Upper Tubes: Wipe your upper tubes clean of dirt, water, mud, and oil after a ride. Apply a small amount of fork oil, RedRum, or Teflon-based chain lubrication to the area of upper tube closest to the dust seal. Cycle (push down) your fork a few times to spread the lubrication. You"re all set for tomorrow"s ride!
Upper Tubes: Wipe your upper tubes clean of dirt, water, mud, and oil after a ride. Apply a small amount of fork oil, RedRum, or Teflon-based chain lubrication to the area of upper tube closest to the dust seal. Cycle (push down) your fork a few times to spread the lubrication. You"re all set for tomorrow"s ride!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Het gaat erom dat de vork compleet uit elkaar ligt, de onderdelen zijn weer brandschoon, en nu moet ie in elkaar. En dan ga je niet overal olie opsmeren
Ik weet wat er in service manual en user manual staat, de vraag is: Kan ik in plaats van Judy Butter ook b.v. de Manitou lube gebruiken?

Ik weet wat er in service manual en user manual staat, de vraag is: Kan ik in plaats van Judy Butter ook b.v. de Manitou lube gebruiken?
niet zeuren, gewoon een pot butter kopen, heb ik ook gedaan....

ik gebruikt ein mijn votec vork mantiou lube, werkte beter dan votec boter.
roombote ris niet goed genoeg ;D
roombote ris niet goed genoeg ;D
Hoe vaak doe je eigenlijk nieuw vet (in mijn geval manitou lube) op / in je vork?
(Dus zonder hem helemaal uit elkaar te halen zoals JJ)
-
Ik heb gister voor het eerst sinds ik m"n MXC Air ECC heb (das 3 jaar) maar eens even een zeer geringe hoeveelheid vaseline op en tussen m"n seals en binnenpoten gedaan, niet dat het nodig was, de seals waren nog als niew, maar meer voor het idee dat ik toch nog een beetje aan onderhoud doe
Binnenpoten na paar keer flink de vork in geduwd te hebben weer schoon gemaakt, en hijs weer perfect. De vaseline zie je trouwens niet meer terug op de binnenpoten zodra je weer inveert, dat blijft netjes in de seal zitten.

Binnenpoten na paar keer flink de vork in geduwd te hebben weer schoon gemaakt, en hijs weer perfect. De vaseline zie je trouwens niet meer terug op de binnenpoten zodra je weer inveert, dat blijft netjes in de seal zitten.
legion schreef:
Hoe vaak doe je eigenlijk nieuw vet (in mijn geval manitou lube) op / in je vork?
zie daarvoor de site van bikeright, importeur van Manitou in nederland, goede en duidelijke handleiding(en) op hun site