Re:Verdeler Rockshox

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Gène
Verdeler Rockshox

Bericht door Gène » zo nov 09, 2003 2:24 pm

Hoi, ik heb nog steeds vork kapot. De stelknopjes boven op de vork zijn aan allebei gescheurt.
Heeft iemand van jullie al eens iets vanuit amerika laten komen. Is het de moeite waard? Of kan ik het ook via de europese verdeler laten komen.
Maar wie is dan de europese verdeler van rockshox. Is er een adres van en is er met hun te werken zonder tussen komst van dealer.
mzzl
doploze en dus fietsloze
Gène

Rob G

Bericht door Rob G » zo nov 09, 2003 4:41 pm

Voor nederland: www.vertexcs.nl

Voor zover ik weet loopt alles via hun.

Ervaring met rechtstreeks uit amerika halen heb ik niet, sorry.

Groeten

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » zo nov 09, 2003 5:19 pm

pak de telefoon en bel Vertex

moderator te kort door de bocht.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » zo nov 09, 2003 6:57 pm

Waar ik werk hebben we 5 maanden moeten wachten op een stelschroef, Vertecs sucks dus....

Via VS heb ik geen ervaring, maar je kunt het proberen.

Rob G

Bericht door Rob G » zo nov 09, 2003 8:16 pm

Heren ik weet ook dat ze sucken... Ik werk zelf part-time bij een fietsenboer en ik heb er ook vaak mee te maken.

Toch altijd lastig om klanten uit te leggen dat het onderdeeltje nog niet binnen is waarop ze al veeeeel te lang wachten...

Jammer dat vertex zo"n kut bedrijf is, want ze hebben namelijk wel hele leuke merken waarvoor ze best eens hun best zouden mogen doen en een beetje goede voorraad aanleggen.

Zand er over

Bericht door Zand er over » zo nov 09, 2003 11:46 pm

het hele probleem zit em in die voorraad, het is duur maar essencieel voor een snelle service. Kijk zonder voorraad wil ik ook wel verdeler worden van wat merken, als het dan bij mij besteld word, bestel ik het bij de fabriek en gooi ik mijn marge er over een,.. easy money

cHoc

Bericht door cHoc » ma nov 10, 2003 12:15 pm

heeft Timmie boy in Engeland niet wat je zoektm dan heb je het in elk geval snel (als hij het heeft), en zonder dure kosten.

www.tftunedshox.com

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma nov 10, 2003 10:43 pm

Jurriaan schreef:
Heren, inderdaad we zeggen het een keer, dan hoeven jullie dat niet te doen. Vertexc sucks dus succes met het verkrijgen van je stelknopjes. Mailen heeft in ieder geval geen zin, dus pak de telefoon.

Ik speel even advocaat van de duivel:

Allereerst vind ik het ongepast dat moderators dit soort uitspraken doen (niks persoonlijk Jurriaan, dat weet je :-*), als je het perse wil zeggen, doe dat dan iets genuanceerder.
Ten tweede verbaas ik me over het groeiend aantal mensen wat zaken wil doen met groothandels, zonder tussenkomst van een winkel/dealer. het is heel simpel: als je problemen hebt met een RockShox vork, ga je naar de winkel waar je em hebt gekocht of waar je vaak komt, je legt je probleem voor en vervolgens zoeken zij voor jou een oplossing. Of is dit niet normaal meer? Waar vervolgens die spare parts vandaan komen, zal jou toch een rotzorg zijn...

my 2 ct

nu zal iedereen wel weer over me vallen... kom maar op...

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » ma nov 10, 2003 10:55 pm

you"re right mister Steelboy.

cHoc

Bericht door cHoc » ma nov 10, 2003 11:58 pm

ja je hebt gelijk, alleen wacht ik liever 6 dagen op onderdelen, dan 6 maand.......

Caramba

Bericht door Caramba » di nov 11, 2003 7:42 pm

Als fietsen computers waren (de grote merken dan) had je het onderdeel binnen 24 uur in huis ;D

Maar even zonder gekheid, er worden natuurlijk veel meer computers dan fietsen / fietsonderdelen verkocht en computers zijn tegenwoordig in het zakenleven onmisbaar. Dat is met fietsen natuurlijk wel anders, voor ons is het heel vervelend dat we een (lange) tijd niet kunnen fietsen, maar cruciaal is het niet. Daarom kan een groothandel het zich permiteren om nagenoeg geen voorraad te houden. Zoals al eerder gezegd, easy money!

Gène

Bericht door Gène » di nov 11, 2003 11:16 pm

Dank je voor de response, ik ben nu even aan het kijken op de site van die engelsman.
Ik wacht nu al twee maaanden op die knopjes. Eerst zeiden ze ik heb ze toen waren ze kwijt en nu zijn ze niet meer op voorraad. Ik werk ook in een zaak met autoonderdelen. We hebben daar ook niet alles op voorraad maar we kunnen het meeste wel binnen een week in huis krijgen. In samenwerking met verschildende leveranciers. Ik zou willen dat dat ook zo ging met fietsen. Misschien een tip voor een slimme jongen... ik wil wel credits ;)(op m"n rekening..)
mzzl
Gène

Plons

Bericht door Plons » wo nov 12, 2003 7:56 am

FF de feiten op een rij zetten :

1. Je moet inderdaad altijd je kapotte onderdeel binnenbrengen bij je fietsenboer waar je het onderdeel gekocht hebt MAAR, uit 17 jarige eigen ervaring, vanaf dan ben je volledig afhankelijk van die fietsenboer. Heel dikwijls moet de fietsenboer het onderdeel dan zelf weer terugsturen naar de invoerder en dit gebeurt zelden (lees nooit) direct, hij wacht omdat er mischien nog een paar delen moeten teruggestuurd worden (want de portkosten worden betaald door hemzelf.
Oplossing : ga naar je fietsenboer, vraag dat je zelf het pakketje mag opsturen en dat hij de invoerder ff verwittigt. Dan ben je tenminste zeker dat het onderdeel direct bij de invoerder is.
Vermeld duidelijk op je pakketje dat het TERUGGESTUURT dient te worden naar je Fietsenboer, omdat die hiervoor de nodige papieren ontvangt.

2. Invoerders: je zit hier in de Benelux, een heel erg kleine, en bekrompen "invoerders" gemeenschap, sommige hiervan doen echt de moeite andere zijn gewoon hopeloos.
In de klaagbak hier kan je al heel veel lezen over Vertex en andere mensen.
Sommige invoerders zijn echter best ok, maar dat weet je pas als je het probleem hebt.
oplossing : het wordt hoog tijd dat op dit forum effectief een "pluimbak" komt maw : een plaats waar je kan melden waar je wel super service krijgt zodat je weet voor de aankoop van een product wat de service er van is.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo nov 12, 2003 11:09 am

Zo ben ik persoonlijk erg tevreden over de service van Plonsita Inc. Een week na aankoop van mijn "Billie" was ze lek... contact opgenomen met de leverancier en binnen een week een nieuw model ontvangen.
In de tussentijd heeft een vertegenwoordiger van Plons Inc. mij persoonlijk verwend, waarvoor ik zeer dankbaar ben..

oh, het ging over fietsen... :o

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » wo nov 12, 2003 5:37 pm

Billie?? Ik dacht dat jij de "Frank" had..?? :?

BattleSickO

Bericht door BattleSickO » wo nov 12, 2003 11:28 pm

cHoc schreef: ja je hebt gelijk, alleen wacht ik liever 6 dagen op onderdelen, dan 6 maand.......
Jij denkt dat je dealer er lol in heeft om je onderdeeltjes 5.5 maanden te verstoppen?

BattleSickO

Bericht door BattleSickO » wo nov 12, 2003 11:32 pm

Plonsita schreef:
oplossing : het wordt hoog tijd dat op dit forum effectief een "pluimbak" komt maw : een plaats waar je kan melden waar je wel super service krijgt zodat je weet voor de aankoop van een product wat de service er van is.

Mjah en mss ook een topic genaamd "Denk je dat je het beter kan prima maar doe het dan gvd zelf" ofzo.

Ik bedoel een klein gesprekje met je bikeboer en je hoort verhalen over klanten die mss nog wel erger zijn dan de rotste invoerder.

Gène

Bericht door Gène » do nov 13, 2003 11:53 am

Heb net mailtje gekregen van die man uit engeland. Hij had ze ook niet in voorraad. Dus dan zal ik maar moeten wachten.
Verdelers kunnen erg zijn, maar klanten inderdaad ook. Alleen heb je het recht vind ik om een klant uit je winkel te zetten als hij je het leven zuur maakt. Al komt die klant er misschien jaren. En verdelers moeten ook niet doen alsof ze god zijn. Dat is niet alleen met deze branche maar ook met andere branches.
Maar ja, je kan er weinig aan doen en ik heb dus de pech dat ik moeten wachten op de boot. Niet van Sinterklaas maar Rockshox/Sram. Al was het misschien een idee voor hun om een sneldienst te openen voor europa.
Ik zal dus binnenkort mijn stijve vork in ontvangst mogen nemen. En dan ga ik ols skool er tegen aan. Ook goed voor de techniek. En als het langer als 4 maanden gaat dueren koop ik een nieuwe voorvork. Wordt dan hoogst waarschijnlijk een magura.
mzzl
Gène

Matthijs_XtC

Bericht door Matthijs_XtC » do nov 13, 2003 12:41 pm

ik zit op m"n werk, en kan nu dus even niet thuis alles nazoeken, maar in Bike 2003 workshop staan volgens mij diverse alternatieven voor onderdelen van Rock Shox. Seals, stelknoppen, veren etc worden door allerlei bedrijfjes in duitsland gemaakt en geleverd. Misschien moet je even goed zoeken bij duitse firma"s online. succes!

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » do nov 13, 2003 5:53 pm

inderdaad vraag nog even na in duitsland.

wat was de levertijd van "onze" engels "vriend"?

cHoc

Bericht door cHoc » do nov 13, 2003 6:08 pm

BattleSickO schreef:
[
cHoc schreef:
ja je hebt gelijk, alleen wacht ik liever 6 dagen op onderdelen, dan 6 maand.......

Jij denkt dat je dealer er lol in heeft om je onderdeeltjes 5.5 maanden te verstoppen?

nope, dat doet hij niet, maar denk jij dat vertex elk onderdeeltje op voorraad heeft,
en denk jij dat vertex elk onderdeeltje apart laat versturen om de klant van dienst te zijn........

Gène

Bericht door Gène » vr nov 14, 2003 8:41 pm

Hij was eigenlijk heel erg kort af in zijn reactie. Hij melde alleen dat hij het onderdeel niet had.

Maar kan me iemand een site geven van die kleine duitse firma"s. Misschien dat ik ze inderdaad vanuit duitsland kan krijgen.
Alvast bedankt.

Ik monteer komende woensdag trouwens mijn strarre harry. Hij is zwart en van gewoon cromylide?? Wordt trouwens weer wennen han het rijgedrag van mijn fietske. Fietske zal trouwens niet weten wat aan hem komt na bijna twee maanden stil te staan.
mzzl
Gène

Matthijs_XtC

Bericht door Matthijs_XtC » ma nov 17, 2003 8:48 am

Nou, thuis even opgezocht, en onthouden!

www.reset-racing.de

succes, laat het even weten als je wat binnenkrijgt, mijn oude Judy heeft ook nieuwe preload stelknoppen nodig ben ik bang >:(

Erikje

Bericht door Erikje » ma nov 17, 2003 9:22 am

Lekkerrrr, mooi, maar rond de 100 Euro per stuk......

Bel eens rijwielzaken af of zij nog een bakje hebben liggen met knoppen uit oude vorken.

Erikje

Matthijs_XtC

Bericht door Matthijs_XtC » ma nov 17, 2003 2:18 pm

mmm, uitgaande van mijn judy xc uit 2000 ben ik volgens hun site 64,90 euro kwijt voor twee stuks reset spring dials (oftewel knop voor voorspanning). Valt wel mee, blijft echter wel veel geld voor een paar van die knoppen. Voor een paar euro meer heb je bij stec een nieuwe overjarige vork. zag laatst voor 50 euro een simpele manitou liggen. Is dan wel heel very basic, maar ja, dat is mijn oude Judy ook........... anyway, heb zelf nu een duke gekocht maar voor mijn broertje wil ik de oude opknappen.

Plaats reactie