slippende zadelpen
Moderator:Beheerders
-
haai,
ik heb een 27.2 mm planet x zadelpen in mn woodman elite frame 27.2 zitten met een woodman quickrelease. MAAR, ik krijg de pen niet vast genoeg geklemd. bij wheelies draait de pen naar links en rechts doordat je op je zadel zit en met je knieeen naar links en rechts draait. dit is vrij irritant. ik wil wel met een QR blijven rijden vanwege de afstelmogelijkheden. wie o wie heeft er een tippie?? ergens mee opvullen ofzo..je ne sais pas??
oh ja ik blijf ook met zadel rijden, anders had ik wel dat t-pro freem gekocht :P
ik heb een 27.2 mm planet x zadelpen in mn woodman elite frame 27.2 zitten met een woodman quickrelease. MAAR, ik krijg de pen niet vast genoeg geklemd. bij wheelies draait de pen naar links en rechts doordat je op je zadel zit en met je knieeen naar links en rechts draait. dit is vrij irritant. ik wil wel met een QR blijven rijden vanwege de afstelmogelijkheden. wie o wie heeft er een tippie?? ergens mee opvullen ofzo..je ne sais pas??
oh ja ik blijf ook met zadel rijden, anders had ik wel dat t-pro freem gekocht :P
-
Re:slippende zadelpen
uw qr invetten
-
jaja, en dan?? glijdt ie zeker nog harder naar benee!

@ SGL,
snij een reepje alu uit een blikje en plaats dit tussen je pen en frame.
snij een reepje alu uit een blikje en plaats dit tussen je pen en frame.
-
dat klinkt als een goed idee, ik ga t meteen proberen!!
Of andere QR, heb het zelf ook gehad, heb toen andere QR gekocht.
Maar stukje alu is natuurlijk goedkoper
Maar stukje alu is natuurlijk goedkoper

jojo schreef:
Of andere QR, heb het zelf ook gehad, heb toen andere QR gekocht.
Maar stukje alu is natuurlijk goedkoper![]()
wij hebben ook speciale verloop busjes is dat mischien een idee kosten ook geen drol

Sir Gonz Lays schreef:
jaja, en dan?? glijdt ie zeker nog harder naar benee!![]()
Nee, dan kan je met minder moeite je QR strakker vastzetten door de wrijving te verminderen.
Wat ook wel eens wil helpen is je zadelpen niet met normaal vet maar met koperpasta vastzetten.
Heb ik zelf ook ooit gehad en koperpasta was de oplossing!
-
aaaaight..
ik heb ergens eens gelezen dat als je met een stuk stoepkrijt over je zadelpen gaat dit helpt tegen verschuiven. Het was de MBA geloof ik. heb geen flauw idee welk nummer.
Haarlak ertussen.
-
die haarlak kan dus overal voor gebruikt worden, van handvatten tot zadelpen, misschien werkt t ook wel op de ketting..