Marta sl afstellen

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
FREAKaZOID
Contacteer:
Marta sl afstellen

Bericht door FREAKaZOID » vr mei 07, 2004 11:18 am

Ik heb nu dus mijn nieuwe marta Sl remmen aan de fiets, voor geen enkel probleem, de schijf loopt niet aan en remt perfect.. Alleen aan de achterkant krijg ik het niet helemaal voor elkaar, de schijf zit zeg maar te ver naar links. of de remblokken te ver naar rechts, het is maar hoe je t bekijkt. (als je achter de fiets staat) Ringetjes onder/boven/links/rechts, tword er allemaal niet beter van.. Wat wel helpt maar geen oplossing is is het wiel er een tikkie scheef inzetten dan loopt ie perfect, uiteraard das niet zo safe met een half los wiel :-*

Zijn er meer mogelijkheden om dit geval op te lossen of moet het door inremmen gebeuren dat de blokken zich stellen? of is er ergens een handigheidje?? of moet het toch echt met de ringen lukken.. of kan "t aan de snelspanner liggen (de veertjes zijn niet meer zo mooi moet ik toegeven) :)

Alvast bedankt

Matthijs_XtC

Re:Marta sl afstellen

Bericht door Matthijs_XtC » vr mei 07, 2004 11:29 am

eh, frame laten frezen kan wel eens heel handig zijn nu. Of, wat ik zelf toch ook al heb uitgevonden na veel geklooi, schijf goed op wiel monteren, dus niet te strak, te los of slecht gecentreerd. Enne, als ze echt net gemonteerd zijn kan het wel eens een tijdje duren voordat zuigers in remklauw, blokken enz. goed werken. Dus eerst goed inremmen, aanlopen is niet zo heel vreemd als blokken nieuw zijn. Snelspanner kan het toch niet aan liggen dacht ik, zeker niet aan de veertjes.... succes en zoek even op het forum naar nog meer tips, zijn er zeker wel!

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » vr mei 07, 2004 12:42 pm

ik heb er pas een klein stukje meegereden, op zich functioneert alles goed, het aanlopen is ook niet echt hinderlijk op t moment, maar khoop dat het wel helemaal verdwijnt. Meer tips zijn welkom natuurlijk! :)

Ps.. kheb net t laatste veertje aan de achterkant er helemaal uitgerukt.. eeuhm.. zijn die veertjes eigenlijk ergens goed voor?? :) en doe ik er verstandig aan er een paar in te zetten?

Brum.

Bericht door Brum. » vr mei 07, 2004 2:34 pm

Veertje? Mag je mij vertellen waar dat ding zit, bij mijn SL"s iig nooit gezien ???

Verder gewoon je frame ff frezen met een Magura Gnann"o"mat en inrijden die hap, na een tijdje stellen ze zichzelf goed en gaat het aanlopen weg! Je kan anders zondag de mijne wel ff tjekke....

Sven

Bericht door Sven » vr mei 07, 2004 2:57 pm

Brum schreef:
Veertje? Mag je mij vertellen waar dat ding zit, bij mijn SL"s iig nooit gezien ???

Verder gewoon je frame ff frezen met een Magura Gnann"o"mat en inrijden die hap, na een tijdje stellen ze zichzelf goed en gaat het aanlopen weg! Je kan anders zondag de mijne wel ff tjekke....

Je wilt toch niet zeggen dat je zoiets thuis hebt liggen he??

En die veertjes: nooit gezien. Ik heb ze ook gewoon ingereden en ze slepen totaal niet meer...

Cubeman

Bericht door Cubeman » vr mei 07, 2004 3:02 pm

Veertjes van z"n snelsluiter jongens, duh!
En natuurlijk heeft hij niet zo"n tool thuis liggen maar praat hij over zijn eigen Marta SL"s die hij kan checken.

Hoe is het nu met de renovatie van D"n Helle z"n bike???

ZAG

Bericht door ZAG » vr mei 07, 2004 3:59 pm

laten frezen, nu enige oplossing.
het zooitje staat scheef geef je aan(gaat goed als je je wiel er scheef in doet)

Sven

Bericht door Sven » za mei 08, 2004 4:03 pm

Cubeman schreef:
Veertjes van z"n snelsluiter jongens, duh!
En natuurlijk heeft hij niet zo"n tool thuis liggen maar praat hij over zijn eigen Marta SL"s die hij kan checken.

Hoe is het nu met de renovatie van D"n Helle z"n bike???

Wet ik dat dat hij wel of niet zo"n tool heeft? ::) ;)

[Off topic]
De renovatie van de bike laat wachten op de cranks...
[/Off topic]

Brum.

Bericht door Brum. » za mei 08, 2004 4:45 pm

NOu, als die dinger voor een eurie of 250 over de toonbank gaan, kun je redelijkerwijs wel aannemen dat ik dat ding níét hebben. Alhoewel die van Pat wel mijn (/Koens) vingerafdrukken erop heeft enzo....

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo mei 09, 2004 3:43 pm

hey freak,

ik probeerde je t mailen op het mailadres in je profiel, maar hij wordt "gebounced"

heb je nog een ander adres???

had ff een vraagje mbt S-tec.

dusssss©

Brum.

Bericht door Brum. » zo mei 09, 2004 11:09 pm

Kom maar op met je vragen!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma mei 10, 2004 8:07 am

Brum schreef:
Kom maar op met je vragen!

als ik daar op de bonnefooi naar toe ga loop ik dan, na betaling uiteraard, gewoon weer naar buiten met een wielset(DT 240S/DT XR 4.1/DT revo) of hebben ze dat niet op voorraad???
En is het verstandiger even te bellen......

En heeft er iemand een kloppende routebeschrijving naar S-Tec ???(hun site is under konstruktie)

dusssss©

Brum.

Bericht door Brum. » ma mei 10, 2004 8:30 am

Lastig, die revo spaakjes zouden wel eens lastig kunnen gaan worden. Ik heb er pas een setje Onyx-317 gehaald, ook op de gok erheen gereden, maar schijnbaar hebben ze toch zo ergens staan in de voorraadboerderij. Maar als ik zie hoe ze met een paar man aan de slag gaan om binnen een uurtje een complete fiets in onderdelen bij elkaar te rapen, in elkaar te zetten en af te stellen veronderstel ik dat ze het mits het niet te druk is ook wel even een wieltje voor je inelkaar draaien...

Routebeschrijving, kom je uit Brabant, of hoger des lands?

Uhh hoger des lands, nouja, het is iig erg dicht bij de snelweg, dichstbijzijnde afslag is misschien 2 km verderop...

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma mei 10, 2004 10:13 am

gisteren laat gemaild met S-tec, vanochtend om 7 uur antwoord.
Dat noem ik nou es snel.

lieferzeit laufradsatz ca 14 tagen

Maar goed ik had ook ceramische velgen gevraagd, ik begrijp dat je dat niet standaard op voorraad heb.

Ik heb ook Luc (van DP) ff gemaild.(Antwerpen = ook ff dichterbij vanaf Alkmaar)

dusssss©

Cubeman

Bericht door Cubeman » ma mei 10, 2004 1:23 pm

Ceramische velgen??? (niks mis mee hoor, heb ze ook nog staan)
Boss, jij wilde toch met disc gaan rijden???

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma mei 10, 2004 4:19 pm

Cubeman schreef:

wilDE ik ook, maar heb besloten het niet te doen, aangezien ik eigenlijk zeer tevreden ben over de HS-33 en meer dan genoeg remkracht heb vind ik.
Deze zal nog beter worden bij keramisch en vooral in natte omstandigheden.

Vandaar geen discs, ook zijn die HS-33 zo makkelijk in het onderhoud en je hebt nooit gezeik met aanlopen etc.

Tevens ben ik net zo veranderlijk als het weer, dus wie weet..... ;D ;D

dusssss©

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » ma mei 10, 2004 6:54 pm

BOSS schreef: hey freak,

ik probeerde je t mailen op het mailadres in je profiel, maar hij wordt "gebounced"

heb je nog een ander adres???

had ff een vraagje mbt S-tec.

dusssss©

Zeker, probeer es: fjljansen@student.han.nl
Btw als je een route beshrijving wil moet je t maar zeggen.! Tis overigens erg gemakkelijk te vinden! vond ik

Cubeman

Bericht door Cubeman » ma mei 10, 2004 6:58 pm

BOSS schreef:
[
Cubeman schreef:

wilDE ik ook, maar heb besloten het niet te doen, aangezien ik eigenlijk zeer tevreden ben over de HS-33 en meer dan genoeg remkracht heb vind ik.
Deze zal nog beter worden bij keramisch en vooral in natte omstandigheden.

Vandaar geen discs, ook zijn die HS-33 zo makkelijk in het onderhoud en je hebt nooit gezeik met aanlopen etc.

Tevens ben ik net zo veranderlijk als het weer, dus wie weet..... ;D ;D

dusssss©

Ik ken dat:)
Vandaag disc, morgen HS-33 en overmorgen een rem-parachute:)

Ceramische velgen scheelt idd veel vooral met nat weer.
Als ik je een tip mag geven voor remblokken, neem eens de rode mag Magura.
Ze remmen als een idioot op ceramische velgen en slijten niet hard ook.
De grijze geven nogal wat geluid bij het remmen, maar slijten bijna helemaal niet.(zijn ook slechter voor je ceramische laag!)

Plaats reactie