keramisch vraagje

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BOSS
Contacteer:
keramisch vraagje

Bericht door BOSS » do sep 02, 2004 2:37 pm

ik heb keramische velgen sinskort (XC717) en heb er gelijk zo"n "gum" bijgekocht.

Hoe vaak en/of wanneer moet ik gummen, kan je dat zien aan het velgoppervlak of moet je dat bijv. 1 keer per jaar doen???

alvast bedankt

dusssss©

Bruno

Re:keramisch vraagje

Bericht door Bruno » ma sep 06, 2004 9:53 pm

Wel, ik heb het nog nooit moeten doen in een jaar tijd en waren 2de handse wielen, maar wel een tip: gebruik de gewone zachte compound remblokken van bv. XTR, geen speciaal voor ceramic, deze zachte geven meer remkracht. De zachte remblokken slijten niet eens zo hard op ceramic.
Heb er 2 geweten die altijd harde ceramic remblokken gebruikten en na een "lange" tijd moesten ze wel elke keer gommen als ze waren gaan rijden, anders bijna geen rem meer. Het is zeker niet slecht om regelmatig eens te gommen, zeker als de velg zo"n blinkende schijn krijgt, om de remkracht optimaal te houden.

ramon73

Bericht door ramon73 » vr sep 10, 2004 10:25 pm

Ander keramisch vraagje: De XT derailleurwieltjes zijn ook voorzien (eentje dan) van een kermisch lagertje. Moet hier na schoonmaken nog smering aan?

Rob G

Bericht door Rob G » za sep 11, 2004 8:42 pm

Ik gebruikte zelf nooit een gum, als ze vuil waren reed ik in de winter een tocht door de modder en af en toe de rem even laten slepen en ze waren brandschoon!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo sep 15, 2004 6:46 am

ramon73 schreef:
Ander keramisch vraagje: De XT derailleurwieltjes zijn ook voorzien (eentje dan) van een kermisch lagertje. Moet hier na schoonmaken nog smering aan?

ik neem aan dat je je ketting smeert, deze zorgt dan ook wel voor de smering van je derr. wieltje.
Binnenkant (asje) doe ik altijd lagervet in.

dussssss©

Plaats reactie