KETTING LENGTE ???
Moderator:Beheerders
DP"ers .....
Wie kan mij uitleggen hoe je de lengte van de ketting bepaalt Ik moet
voor een bike (giant team ) een nieuwe ketting monteren vandaar deze vraag
greetzzz 8)angel8)
Wie kan mij uitleggen hoe je de lengte van de ketting bepaalt Ik moet
voor een bike (giant team ) een nieuwe ketting monteren vandaar deze vraag
greetzzz 8)angel8)
Re:KETTING LENGTE ???
Ketting op het kleine tandwiel achter en op het grote tandwiel voor leggen.
De derailleur tandwieltjes moeten nu haaks onder elkaar staan .Zo niet ketting inkorten..Suc6 ;D
Greetz Lexus
De derailleur tandwieltjes moeten nu haaks onder elkaar staan .Zo niet ketting inkorten..Suc6 ;D
Greetz Lexus
Er zijn 2 veel gebruikte methodes, beide met hetzelfde resultaat:
1) je legt de ketting, zonder ze door je achterderailleur te voeren rond het grootste tandblad en het grootste kransje (44-34 bvb.). Dat levert je dan de juiste lengte op.
2) je legt de ketting op de normale manier op, dus ook door je achterderailleur, en je zorgt ervoor dat de wieltjes van je derailleurkooi verticaal onder elkaar staan wanneer je in de grootste versnelling staat (dus 44-11 bvb.)
Ik gebruik zelf altijd de 2de methode.
1) je legt de ketting, zonder ze door je achterderailleur te voeren rond het grootste tandblad en het grootste kransje (44-34 bvb.). Dat levert je dan de juiste lengte op.
2) je legt de ketting op de normale manier op, dus ook door je achterderailleur, en je zorgt ervoor dat de wieltjes van je derailleurkooi verticaal onder elkaar staan wanneer je in de grootste versnelling staat (dus 44-11 bvb.)
Ik gebruik zelf altijd de 2de methode.
[quote][ [quote="Luc"] ;D ;D ;D
Greetz Lexus
Greetz Lexus
lexus schreef:
Greetz Lexus
LEXUS
Ik snap je methode alleen een vraag ik neem aan dat je recht onder elkaar bedoeld en niet haaks (is 90 graden)
greetzzz angel
idd recht onder elkaar

Haaks tov de grond.De derailleurwieltjes staan in een lijn en haaks op de bodem (grond ,zandpad ,bospad,atb pad enzo.)angel schreef:
[lexus schreef:
Greetz Lexus
LEXUS
Ik snap je methode alleen een vraag ik neem aan dat je recht onder elkaar bedoeld en niet haaks (is 90 graden)
greetzzz angel

ik zeg:
ketting voor op groot en achter op groot ebn dan zo dat de ketting er nog "fatsoenlijk"door kan vervolgens kettimg op midden blad voor en het kleinste kransje achter, nu ff checken dat de derailleur nog voldoende spaning op de ketting trekt..
maar tja wie ben ik?
ketting voor op groot en achter op groot ebn dan zo dat de ketting er nog "fatsoenlijk"door kan vervolgens kettimg op midden blad voor en het kleinste kransje achter, nu ff checken dat de derailleur nog voldoende spaning op de ketting trekt..
maar tja wie ben ik?
3.)Voor op het kleinste blad,achter op ht kleinste tandwiel en dan moet de achter derailleur de ketting net niet raken.
Als je een nieuwe ketting koopt zit er altijd een gebruiktsaanweizig bij!
Gewoon lezen!!
Als je een nieuwe ketting koopt zit er altijd een gebruiktsaanweizig bij!
Gewoon lezen!!