Re:achtervering vervangen
Moderator:Beheerders
beste mensen,
ik heb een cannondale supervsl. met daarin een standaard fox vanilla met inbouwlengte van 170mm, nu wil ik daar graag een andere fox vanilla ( weet niet precies het type:) inzetten met een inbouw lengte van 200mm, kan dit? levert dit gaan probelemen op met de geometrie van de fiets etc.
ik heb een cannondale supervsl. met daarin een standaard fox vanilla met inbouwlengte van 170mm, nu wil ik daar graag een andere fox vanilla ( weet niet precies het type:) inzetten met een inbouw lengte van 200mm, kan dit? levert dit gaan probelemen op met de geometrie van de fiets etc.
De slag van die 200mm zal ook wel groter zijn, zo"n 1,5 cm denk ik.
Wanneer je SV een verhouding heeft van 3:1, dan komt ie dus 4,5 cm omhoog aan de achterkant.
Dat vraagt om een flinke voorvork om de boel in evenwicht te houden.
Vooropgesteld dat je achterbrug de ruimte heeft voor die grotere slag.
De ketting gaat miss. aanlopen in uitgeveerde toestand.
Voor derailleur gaat problemen opleveren.
Hogere voorvork = grotere belasting van je balhoofd.
Wat denk je zelf ?
Wanneer je SV een verhouding heeft van 3:1, dan komt ie dus 4,5 cm omhoog aan de achterkant.
Dat vraagt om een flinke voorvork om de boel in evenwicht te houden.
Vooropgesteld dat je achterbrug de ruimte heeft voor die grotere slag.
De ketting gaat miss. aanlopen in uitgeveerde toestand.
Voor derailleur gaat problemen opleveren.
Hogere voorvork = grotere belasting van je balhoofd.
Wat denk je zelf ?
het model supervsl boven mij heeft wel de beoogde " nieuwe andere" vering, maar zijn die twee modellen gelijkwaardig aan elkaar!
de superfatty gaat eruit voor een dirtjumper, dus dan wort die verhouding van voor achter al weer beter, toch?
verder rijdt ik zonder voorderlieleur (k*twoord:) dus dat zal gene problemen geven denk,
zelf denk ik dat het kan, maar ben er niet zeker van daarom graag wat feedback, van de experts:)
de superfatty gaat eruit voor een dirtjumper, dus dan wort die verhouding van voor achter al weer beter, toch?
verder rijdt ik zonder voorderlieleur (k*twoord:) dus dat zal gene problemen geven denk,
zelf denk ik dat het kan, maar ben er niet zeker van daarom graag wat feedback, van de experts:)
Ook leuk is dat je BB op een 50 cm van de grond komt te hangen, altijd goed voor de stabiliteit! Maar zolangs als er niets tegen elkaar aan loopt zou het in principe (in principe) moeten kunnen.
Maar zoals Walter zegt: je fiets komt echt veel omhoog, en daar issie toch niet voor gemaakt.
Maar zoals Walter zegt: je fiets komt echt veel omhoog, en daar issie toch niet voor gemaakt.
De SV is er met verschillende achterbruggn.
Foto en mailtje naar C. ?
Of ben je bang voor de garantie ?
walter schreef:
De SV is er met verschillende achterbruggn.
waarschijnlijk de oudere achterbrug? Want in de frames met die driehoekige brug past geen grotere demper....(naar mijn weten)
ben niet bang voor garantie, die fiets koste me 300Euro dus dat zal me wat, er was trouwens nog maar zo"n 500 km op gefiets, dus dat was wel ene goede deal voor een sv met xt afmontage uit 1999/2000:)
het is idd die met driehoekige achterframe
het is idd die met driehoekige achterframe
dan zit je al aan de max....de brug gaat de BB anders raken.
had een mailtje naar C. gestuurd ook die zeiden dat het niet kon, nau ja jammer dan, volgende keer maar een meteen een dikke dh bak kopen:)
Had je die 200mm demper al aangerschaft?
nee, nee eerst aan de experts vragen:) ik heb me lesje wel geleerd vanuit het verleden:)
Hee deze kwam ik tegen op internet
Cannondale dealer raad het niet aan, maar toch een beetje eigenwijs he
achterdemper moet je niet mee klooien zij die (andere voor vork hebben ze daar zelf ook in de Cannondale duz)

ben helemaal afgestapt van het vervangen van een achtervering, maar een voorvork in een cannondale is toch niet zo bijzonder heb er zelf een dj in zitten wel wat zwaar maar beter dan een headshok
hoi,
de foto die jullie zien van die cannondale daar heb ik op gebiket hij fiets bager !
de foto die jullie zien van die cannondale daar heb ik op gebiket hij fiets bager !
-
yep , zo maak je vriende ;D