BOSS schreef:
ik bedoel:
75 is niet 5x meer dan je nodig hebt, voor je cassette heb je 40nm nodig
tevens vraag ik mij af hoe betrouwbaar een momentsleutel is die zowel 10 als 210nm kan momenten......
Ik weet van mijn pa dat hij er 3 heeft in verschillende rangen van aandraaimomenten. Voor wielbouten gebruik je niet dezelfde als voor M4 boutjes..........
Ik heb ook wel eens geinformeerd bij de Bo Mij voor een goede momentsleutel in het bereik van 8-±80nm en die kwam toch wel op iets van € 225,- . Heb ik toen maar even laten liggen.
dussssss©
ik bedoelde natuurlijk 5x meer dan wat je nodig hebt ik de beschreven situatie... en wat de betrouwbaarheid betreft... hij is na wat vergelijken met ander materiaal een stuk betrouwbaarder gebleken dan de gemiddelde gamma momentsleutel. Jaja, mijn opa maakte wel goed spul toen hij nog in de gereedschapsbranche werkte

en wat de prijs betreft, tja, ik ben bang dat als ik mijn momentsleutel had moeten kopen in plaats van dat ik hem van mijn opa kreeg, ik toch wel even wat organen had moeten verkopen... ;D
Maar goed, ongeacht een hoop "ik bedoel" en "ik bedoel heel wat anders" staat het onomstotelijk vast dat een momentsleutel een geweldig stuk gereedschap is.