Vraagje over Shiver

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
P0rnkinG
Vraagje over Shiver

Bericht door P0rnkinG » vr mei 26, 2006 9:03 am

heey mensen,

ik heb een shiver gekocht hier op het forum, maar nu heb ik even een vraagje..
Er zit op elke topcap een klein schroefje, weet iemand waarvoor dit is?
ik heb de vork gister uitgetest, maar voel wel dat hij vrij snel bottemd op grote drops..
iemand suggesties of ik een klein beetje dikkere olie erbij kan gooien, of alle olie vervangen door dikkere olie?
ik heb toen bij me junior t 20 cc 10W olie bij de standaart olie gedaan, en toen bottemde hij niet meer..
Voor de rest is de shiver egt een supervork :o

Wie kan me helpen?

Grtz Robin

DYNO

Bericht door DYNO » vr mei 26, 2006 8:17 pm

als je de 2 kleine inbusboutjes bedoeld net naast de compressie/rebound verstelling?: die zijn er om de vork te ontluchten , door de vorm van de keerringen komt er lucht in de poten ( word er iets stugger van)

olie heb ik geen ervaring mee

Fullthrottle @ Team Solid
Contacteer:

Bericht door Fullthrottle @ Team Solid » zo mei 28, 2006 10:28 pm

hoi ik heb zelf ook met een shiver gereden.

maar als je er dikkere olie in gaat stoppen is het zonde van de vork omdat dan alleen maar de prestatie van de vork omlaag haald. waar door deze dan zo gezegt stugger wordt.

je kunt wel het olie nivo wat verhogen dit zorgt er voor dat hij op het einde wat stugger wordt. dus zal de vork in het begin zijn goede demping eigenschappen behouden en op het einde stugger worden.

Ik weet niet echt meer hoeveel dat was wat er bij moest maar het is niet veel om het verschil te merken.
het beste kun je even bellen naar Sabma suspension center deze hadden mij toen dat advies gegeven.

http://www.sabma.com/sabma06/indexnl.html

veel plezier het is echt een super vork!

greetz Robin

Gast

Bericht door Gast » zo jul 09, 2006 12:33 pm

Als je interesse hebt wil ik de vork wel voor je servicen en afstellen, ik heb inmiddels redelijk wat ervaring met het Marzocchi spectrum

Plaats reactie