Heb sinds kort een shiftguide (van Truvativ) gemonteerd op mijn bike, maar hoe kun je zorgen dat deze op de goede plek blijft als je geen iscg bevestigingspunten op je bike hebt zitten. Op het moment wil deze nog wel eens opschuiven (stukje doordraaien) door een tak of iets dergelijks.
Setup is een Kona Coiler Dee-Lux uit 2004, met een Howitzer Team BB en een Truvativ holzfeller dubbel crankstel.
Principe is dat de guide tussen de BB en het frame (of in mijn geval nog een spacer ring) wordt geklemd.
Daarnaast moet ik bij mijn tandwiel (36T) het bovenste guideblok omdraaien omdat deze anders hapt bij het schakelen van de 24 naar de 36.
Heeft iemand hier nog een oplossing voor, afgezien van het blokje omdraaien, is opzich geen verkeerde oplossing ziet er alleen minder uit.
Greets R
Vastzetten shiftguide?!
Moderator:Beheerders
- MasterDisaster
wat je kan doen is de combinatie van spacers veranderen namelijk trapas/spacer/shiftguide naar trapas/shiftguide/spacer dan zou die niet meer moeten happen denk ik. Ik heb zelf een boxguide en die blijft gewoon goed op zijn plaats zitten zonder iscg punten. Gewoon je trapas goed vastdraaien....weet je zeker dat je genoeg spacers hebt gebruikt.
De juiste combinatie spacers en of boxguide staat in de handleiding of op de trapas. ffe je BB meten en de handleiding lezen
De juiste combinatie spacers en of boxguide staat in de handleiding of op de trapas. ffe je BB meten en de handleiding lezen

Hé bedankt zal het eens proberen met het omzetten van de spacer (heb een bb van 68 dus het max. aantal spacers nodig, non-drive 1 en drive side 2 of een enkele en de chainguide).
Heb de BB zaterdag nog eens goed vastgezet, zelfs even gecontroleerd met een moment sleutel en deze mocht toch nog een stukkie vaster. En gisteren in Bergschenhoek geen probleem meer gehad
.
Heb de BB zaterdag nog eens goed vastgezet, zelfs even gecontroleerd met een moment sleutel en deze mocht toch nog een stukkie vaster. En gisteren in Bergschenhoek geen probleem meer gehad