Cannondale
Moderator:Beheerders
Ik kan voor 50 euro een Dale M200 frame kopen (stuur, vork (geen vering), zadel) 16 inch kopen.
Zou ik daar een leuke streetbike van kunnen bouwen?
Ben zelf 1,84 meter en weeg net geen 70 kilo.
Zou ik daar een leuke streetbike van kunnen bouwen?
Ben zelf 1,84 meter en weeg net geen 70 kilo.
-
- Berichten:1023
- Lid geworden op:za nov 15, 2003 8:27 pm
- Locatie:Belgi�
Je zou er evt wel mee kunnen streeten maar echt aan te raden is het niet..
Starre mtb vorken is niet mee te streeten. na een tijdje heb je meer een lowrider dan een streetbak..
Bezit je de mtb al ? Zo niet, niet aan beginnen als je echt wil streeten!
Zo ja, adviseer ik je een nieuw frame en vork.. zodat je de meeste parts kunt overzetten..
Greets Daan
Starre mtb vorken is niet mee te streeten. na een tijdje heb je meer een lowrider dan een streetbak..
Bezit je de mtb al ? Zo niet, niet aan beginnen als je echt wil streeten!
Zo ja, adviseer ik je een nieuw frame en vork.. zodat je de meeste parts kunt overzetten..
Greets Daan
Normal people worry me.
Kan ie ook je botten weer aan elkaar lassen?Maartend schreef:Maar ik ken wel iemand die Alu kan lassen, dus mosschien kan ik er wat platen tussen laten lassen?Old Manitou schreef:jij gaat van een puur XC frame een streetbike maken?
goed bezig
dat frame zal het niet lang uithouden
dat kan niet tegen lomp droppen enzo
Hee, ik ben ook maar aan het informeren
Ik zou er persoonlijk geen risico voor willen lopen...
-
- Berichten:1023
- Lid geworden op:za nov 15, 2003 8:27 pm
- Locatie:Belgi�
koop je een goed frame dat gemaakt is voor te streeten
en niet met een cross country frame
ben je dom ofzo?
waarom wil je geen raad aannemen van mensen die er iets van kennen?
je kan oa hier op dit forum regelmatig degelijke frames kopen die geschikt zijn voor street/dirt
bv volgende bike : http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=28692
btw tussen kunnen lassen en een frame laten bijwerken door er verstevigingen aan te brengen is dag en nacht verschil
aan een frame lassen is niet zo evident
zeker niet bij een alu frame (spanningen na lassen ,dit vraagt warmte behandeling)
dat alu van een cannondale (of een ander degelijk merk) is geen alu voor huis en tuin gebruik
dat is ook geen gewoon industrie alu
en niet met een cross country frame
ben je dom ofzo?
waarom wil je geen raad aannemen van mensen die er iets van kennen?
je kan oa hier op dit forum regelmatig degelijke frames kopen die geschikt zijn voor street/dirt
bv volgende bike : http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=28692
btw tussen kunnen lassen en een frame laten bijwerken door er verstevigingen aan te brengen is dag en nacht verschil
aan een frame lassen is niet zo evident
zeker niet bij een alu frame (spanningen na lassen ,dit vraagt warmte behandeling)
dat alu van een cannondale (of een ander degelijk merk) is geen alu voor huis en tuin gebruik
dat is ook geen gewoon industrie alu
Hoi, (hier stond iets, maar haal maar even weg).Old Manitou schreef:koop je een goed frame dat gemaakt is voor te streeten
en niet met een cross country frame
ben je dom ofzo?
waarom wil je geen raad aannemen van mensen die er iets van kennen?
je kan oa hier op dit forum regelmatig degelijke frames kopen die geschikt zijn voor street/dirt
bv volgende bike : http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=28692
btw tussen kunnen lassen en een frame laten bijwerken door er verstevigingen aan te brengen is dag en nacht verschil
aan een frame lassen is niet zo evident
zeker niet bij een alu frame (spanningen na lassen ,dit vraagt warmte behandeling)
dat alu van een cannondale (of een ander degelijk merk) is geen alu voor huis en tuin gebruik
dat is ook geen gewoon industrie alu
a - je mag wat relativeringsgevoel hebben
b - als die vriend aan mijn Klein kan lassen, dan kan hij ook aan een Dale lassen
c - dat een XC frame geen Street frame is hoef je mij ook niet te vertellen
d - je zit op een nl-forum, gedraag je daar dan ook naar
e - dit is mijn frustratie van 2 jaar in be te werken
f - bedankt voor de tip over specifieke frames, maar dat was mijn vraag niet
g - zoeken kan ik zelf op dit forum; je typt dan bijv in bij zoeken ; street frame , en dat dan in het subforum te koop
h - dit is mijn frustratie van 2 jaar in be te werken
i - bedankt
Laatst gewijzigd door Maartend op di dec 05, 2006 8:35 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Ach, ik heb nog wel een geveerde vork en anders koop ik toch gewoon een dirtjam 3 of 4.Reprox schreef:Je zou er evt wel mee kunnen streeten maar echt aan te raden is het niet..
Starre mtb vorken is niet mee te streeten. na een tijdje heb je meer een lowrider dan een streetbak..
Bezit je de mtb al ? Zo niet, niet aan beginnen als je echt wil streeten!
Zo ja, adviseer ik je een nieuw frame en vork.. zodat je de meeste parts kunt overzetten..
Greets Daan
Het lijkt me gewoon een leuk project.
En de parts, die komen verder van fietsen die ik nog over had, maar gaat slopen.
Veelal XT troep, dus die kwaliteit kan er wel mee door.
En dan kan ik later die lowrider vork gebruiken voor een ander project, juist ja, 12 inch frame ombouwen tot lowrider.
Hier nog een advertentie voor een street
http://fiets.marktplaats.nl/herensportf ... n-enz.html
of hier
http://motor-brommer.marktplaats.nl/ond ... idson.html
Beide merken zeggen me nix
Deze is ook wel mooi
http://fiets.marktplaats.nl/onderdelen- ... frame.html
http://fiets.marktplaats.nl/herensportf ... n-enz.html
of hier
http://motor-brommer.marktplaats.nl/ond ... idson.html
Beide merken zeggen me nix
Deze is ook wel mooi
http://fiets.marktplaats.nl/onderdelen- ... frame.html
-
- Berichten:1023
- Lid geworden op:za nov 15, 2003 8:27 pm
- Locatie:Belgi�
wel maartend,
ik gedraag me nu volledig zoals naar de nederlands mentaliteit op een nederlands forum
dit heb ik wat overgenomen door veel met nederlanders samen te zijn (oa met mijn werk)
tja ik hoop dat je Klein het nog lang uithoud
heeft hij je frame na het lassen een warmtebehandeling gegeven?
hopelijk voor u van wel
anders kan dat frame op bepaalde punten serieus onder spanning komen te staan
met scheuren of breuk tot gevolg
en jij vroeg of je met een cannondale M200 kunt streeten
waarop een paar mensen je op wezen dat dat niet ging
dan ga jij wat idioot doen met voorstel om er wat latjes enzo op te lassen
ik noem dat idioot doen (soory voor mijn uidrukking)
een frame gaan gebruiken voorwat het niet ontworpen is
dat is hetzelfde als met een ferrari parijs dakar gaan rijden
ik gedraag me nu volledig zoals naar de nederlands mentaliteit op een nederlands forum
dit heb ik wat overgenomen door veel met nederlanders samen te zijn (oa met mijn werk)
tja ik hoop dat je Klein het nog lang uithoud
heeft hij je frame na het lassen een warmtebehandeling gegeven?
hopelijk voor u van wel
anders kan dat frame op bepaalde punten serieus onder spanning komen te staan
met scheuren of breuk tot gevolg
en jij vroeg of je met een cannondale M200 kunt streeten
waarop een paar mensen je op wezen dat dat niet ging
dan ga jij wat idioot doen met voorstel om er wat latjes enzo op te lassen
ik noem dat idioot doen (soory voor mijn uidrukking)
een frame gaan gebruiken voorwat het niet ontworpen is

dat is hetzelfde als met een ferrari parijs dakar gaan rijden
Oke, over werk maar even stoppen, moet mijn frustratie niet op jou afreageren.Old Manitou schreef:wel maartend,
ik gedraag me nu volledig zoals naar de nederlands mentaliteit op een nederlands forum
dit heb ik wat overgenomen door veel met nederlanders samen te zijn (oa met mijn werk)
tja ik hoop dat je Klein het nog lang uithoud
heeft hij je frame na het lassen een warmtebehandeling gegeven?
hopelijk voor u van wel
anders kan dat frame op bepaalde punten serieus onder spanning komen te staan
met scheuren of breuk tot gevolg
en jij vroeg of je met een cannondale M200 kunt streeten
waarop een paar mensen je op wezen dat dat niet ging
dan ga jij wat idioot doen met voorstel om er wat latjes enzo op te lassen
ik noem dat idioot doen (soory voor mijn uidrukking)
een frame gaan gebruiken voorwat het niet ontworpen is
dat is hetzelfde als met een ferrari parijs dakar gaan rijden
Maar als ze bij Dale en Klein kunnen lassen, zijn er daarbuiten ook wel mensen die dit kunnen. En ik heb dus mazzel dat hij dat kan.
En natuurlijk weet ik wel dat zo'n frame aan gort wordt geholpen, maar of dat zo erg is. En vroeger werden frames ook gebruikt waar ze niet voor bedoeld waren, kijk maar in Marin County eind jaren 70.
Het wordt me afgeraden omdat zo'n frame aan gort gaat. Maar zou zoiets nog wel even duren? Of zou het gelijk met de eerste de beste drop zijn.
En weet je, ze rijden ook met Seat Marbella's de Dakar Rally en met eendjes (2CV). Dus gekke dingen zijn mogelijk
Auto's met fietsen vergelijken, zo kom je er wel.
Ga gerust je gang, je zult vanzelf merken dat het frame gaat scheuren. Of plotseling krak zegt met alle gevolgen van dien. Dan heb je dus helemaal nik's aan die extra lassen gehad en ook nik's aan het frame op een paar drop's na. Dan ben je dus terug bij af en hopelijk voor jou zonder bot breuken of ander ongein. En dan? Weer een kleine xc fiets kopen en het gaan misbruiken door er extra alu op de lassen? Wat kost een redelijk street frame vandaag de dag? Juist, weinig.
Ga gerust je gang, je zult vanzelf merken dat het frame gaat scheuren. Of plotseling krak zegt met alle gevolgen van dien. Dan heb je dus helemaal nik's aan die extra lassen gehad en ook nik's aan het frame op een paar drop's na. Dan ben je dus terug bij af en hopelijk voor jou zonder bot breuken of ander ongein. En dan? Weer een kleine xc fiets kopen en het gaan misbruiken door er extra alu op de lassen? Wat kost een redelijk street frame vandaag de dag? Juist, weinig.
- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
laat hem toch. Hij vraagt het netjes en krijgt gelijk shit over hem heen dat ie zo'n sukkel is. Je kan ook een beetje relaxt zeggen dan het niet zo'n goed idee is. Ik kan me wel voorstellen datje dan even uit je slof schiet als mensen zo reageren op je vragen.
En ik denk dat 50 euri niet veel is voor een frame. Als ie het dan een keer aan gort rijdt kan ie alsnog een goed frame kopen en als hij het niet leuk vindt heeft een mooi framepje voor zijn vriendin..
.
En ik denk dat 50 euri niet veel is voor een frame. Als ie het dan een keer aan gort rijdt kan ie alsnog een goed frame kopen en als hij het niet leuk vindt heeft een mooi framepje voor zijn vriendin..

Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Mijn dank is groot.didadunlop schreef:laat hem toch. Hij vraagt het netjes en krijgt gelijk shit over hem heen dat ie zo'n sukkel is. Je kan ook een beetje relaxt zeggen dan het niet zo'n goed idee is. Ik kan me wel voorstellen datje dan even uit je slof schiet als mensen zo reageren op je vragen.
En ik denk dat 50 euri niet veel is voor een frame. Als ie het dan een keer aan gort rijdt kan ie alsnog een goed frame kopen en als hij het niet leuk vindt heeft een mooi framepje voor zijn vriendin...
Er werd zo afgezeken in dit topic dat ik al lang geen zin meer had om te kijken en toen kwam ik dit tegen
Heerlijk begin van 2007
Ik ben de laatste om een steen te werpen, maar er heerst flink wat snobisme onder mountainbikers. Waarom zou iemand die wil streeten meteen een slopestyle of 24 moon met de juiste zoki en hope mono6 moeten rijden.
Voor 50€ heb je amper nog n derailleurhanger en een setje remblokken voor. Dus gewoon regelmatig die lassen controleren en spelen maar!
Anderszijds: als je graag wil streeten, waarom geen bmx. Zelfde prijsklasse en bijna onverwoestbaar in vgl met een mtb. Bovendien qua geometrie ook veel leuker om mee te spelen dan een xc bike
Voor 50€ heb je amper nog n derailleurhanger en een setje remblokken voor. Dus gewoon regelmatig die lassen controleren en spelen maar!
Anderszijds: als je graag wil streeten, waarom geen bmx. Zelfde prijsklasse en bijna onverwoestbaar in vgl met een mtb. Bovendien qua geometrie ook veel leuker om mee te spelen dan een xc bike
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing
Da's eigenlijk geen slecht idee.De Jean schreef:Ik ben de laatste om een steen te werpen, maar er heerst flink wat snobisme onder mountainbikers. Waarom zou iemand die wil streeten meteen een slopestyle of 24 moon met de juiste zoki en hope mono6 moeten rijden.
Voor 50€ heb je amper nog n derailleurhanger en een setje remblokken voor. Dus gewoon regelmatig die lassen controleren en spelen maar!
Anderszijds: als je graag wil streeten, waarom geen bmx. Zelfde prijsklasse en bijna onverwoestbaar in vgl met een mtb. Bovendien qua geometrie ook veel leuker om mee te spelen dan een xc bike
Ik kan een leuke kopen voor 75 euro, moet enkel de banden checken.
Ach en over snobisme; kijk ik kan terug zeuren dat ik echt wel iets van ATBén weet (mijn 2de bike was een Klein TopGun, heb al een Dale Super V100 gehad (die is gejat) en rijd nu ook op een Dale) en ik gebruik ze echt niet voor de boodschappen, maar het leek me gewoon het proberen waard . En idd als ik nou iemand heb die alu kan lassen. Dat was eigenlijk gewoon mijn hele gedachtengang.
Maar die BMX, da's wel lastig om daarmee een km of 10 te fietsen.
Ik moet er eens over nadenken.
Mijn reactie (en met mij vast meer) is niet uit snobisme, maar eerder omdat ik het onverantwoord vindt. Het maakt me geen drol uit hoeveel je aan je fiets uitgeeft, maar als hij bij een drop naar de t****** gaat dan kom je heel lelijk terecht en daar wil ik je voor behoeden. Een bmx of tweedehands budget bike of weet ik wat lijkt me verstandiger.
Bikepark Groningen