demper: Tim Flooks of Sabma

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Gebruikersavatar
simon-ffc
Berichten:448
Lid geworden op:ma jun 27, 2005 7:10 pm
demper: Tim Flooks of Sabma

Bericht door simon-ffc » vr jan 19, 2007 5:47 pm

T is tijd voor een onderhoud aan mijn vanilla rc demper, en na wat rond te kijken ben ik aan het twijfelen of ik hem gewoon naar sabma zou sturen en 109 euro betalen of hem TF/Push laten "tunen" voor 115 Pond( 170eur) :?
enige ervaring er mee iemand?

illuminatastigmata
Berichten:2836
Lid geworden op:za jul 02, 2005 12:36 am
Locatie:limburg
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » vr jan 19, 2007 5:55 pm

Is die 170E incl.verzenden?
En zo nee,wat komt er dan nog bij?
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de''meerwaarde''
van TF...........
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Gebruikersavatar
simon-ffc
Berichten:448
Lid geworden op:ma jun 27, 2005 7:10 pm

Bericht door simon-ffc » vr jan 19, 2007 6:24 pm

nee spijtig genoeg niet, tot max 1kg komt er 12.50 pond bij voor pakketjes tot 2kg ist 18.50, weet niet wat een demper zonder spiraal weegt, maar denk(hoop) niet meer dan 1 kg

crazyfuck
Berichten:634
Lid geworden op:di sep 06, 2005 10:46 am

Bericht door crazyfuck » vr jan 19, 2007 7:00 pm

Demper weegt toch gemiddeld iets van een 300-400 gram of zo???
Een demper van een kilogram is wel heel zwaar....

Gebruikersavatar
Cubeman
Berichten:1645
Lid geworden op:ma jul 15, 2002 1:36 pm

Bericht door Cubeman » vr jan 19, 2007 7:17 pm

Bovendien hoef je je veer niet mee te sturen naar Flooks.
Zoiets staat volgens mij ook op de site van Tim Flooks.
Geloof als tip om gewicht te sparen.
Mee sturen van de veer zou alleen nuttig zijn als je een spring-swap wil.
Put the fun between your legs!

Gast

Re: demper: Tim Flooks of Sabma

Bericht door Gast » vr jan 19, 2007 8:15 pm

simon-ffc schreef:T is tijd voor een onderhoud aan mijn vanilla rc demper, en na wat rond te kijken ben ik aan het twijfelen of ik hem gewoon naar sabma zou sturen en 109 euro betalen of hem TF/Push laten "tunen" voor 115 Pond( 170eur) :?
enige ervaring er mee iemand?
Bij echt "Tunen" moet je je afvragen of je dit de meerprijs waard is.
Rij je races dan renteert het zich eerder als dat je een paar keer per jaar voor de hobby rijd.

Wat het resultaat van zijn tuning is weet ik niet, maar als ik lees op zijn site http://www.tftunedshox.com/push/pushfoxshox.htm#van wat hij doet en kijk naar enkele recensies dan zou je wel zeggen dat hij het goed kan!

Dus ik zou zeggen probeer het gewoon en deel de ervaring hier ;)

volcomjerk
Berichten:439
Lid geworden op:za jun 21, 2003 8:13 pm
Locatie:8012

Bericht door volcomjerk » vr jan 19, 2007 9:30 pm

Ik zou me die 170 euro besparen en gewoon dat ding voor 109 euro laten servicen bij Sabma.
Aangezien er op deze wereld maar weinig mensen zijn die het echte verschil voelen tussen een originele demper en een getunede demper wist ik het wel als ik jou was.

Eigenlijk is het enigste wat Flooks doet het optimaal afstellen van de demper aan de hand van gegevens als welke fiets en het gewicht van de rijder, etc etc.

Ik zou zeggen doe er je voordeel mee.....

Ride on, Roy

Gast

Bericht door Gast » za jan 20, 2007 10:30 am

volcomjerk schreef:Ik zou me die 170 euro besparen en gewoon dat ding voor 109 euro laten servicen bij Sabma.
Aangezien er op deze wereld maar weinig mensen zijn die het echte verschil voelen tussen een originele demper en een getunede demper wist ik het wel als ik jou was.

Eigenlijk is het enigste wat Flooks doet het optimaal afstellen van de demper aan de hand van gegevens als welke fiets en het gewicht van de rijder, etc etc.

Ik zou zeggen doe er je voordeel mee.....

Ride on, Roy
Hij doet wel iets meer dan dat maar de vraag blijft hetzelfde, merk je dat als "gemiddelde" rijder.

In de MX reed ik vroeger ook vaak met "speciale" (Ohlins, WP, Reiger, etc.) vering. Dit was echter lang niet altijd een verbetering, soms kreeg je er zoveel instelmogelijkheden bij dat het niet meer te bevatten was :?

Gebruikersavatar
jojo
Berichten:4092
Lid geworden op:ma feb 03, 2003 5:55 pm
Locatie:Groningen

Bericht door jojo » za jan 20, 2007 11:27 am

Wat doen ze dan wel exact bij Tim Flooks?

Wat kun je meer aan je demper doen dan nieuwe seals keringen weet ik wat, nieuwe olie en op de rijder (en bike) afstellen?
keybone collector!!!

Gebruikersavatar
Luc
Berichten:4164
Lid geworden op:do jul 12, 2001 8:04 am

Bericht door Luc » za jan 20, 2007 12:33 pm

Dat laatste is nu net het belangrijke aan heel het tuningverhaal, al de rest behoort tot het gewone onderhoud.
Je kan de shimstack gaan aanpassen, valve holes groter of kleiner maken, een andere vorm geven ... Allemaal dingen die het gedrag van je demper/vork zullen veranderen.
Maar wat nogal wat mensen gemakkelijk lijken te vergeten: de tuning gebeurt op basis van wat JIJ, de rijder, aan de tuner aangeeft. Voorwaarde om een goede tuning te bekomen is dus dat je als rijder heel goed aanvoelt wat je vering voor jou zou moeten doen. En hoeveel mensen kunnen dat?
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Gebruikersavatar
jojo
Berichten:4092
Lid geworden op:ma feb 03, 2003 5:55 pm
Locatie:Groningen

Bericht door jojo » za jan 20, 2007 1:25 pm

idd, hoeveel mensen kunnen zoiets?

Kortom; het laten tunen heeft geen meerwaarde voor het grootste deel van de bikers.....
keybone collector!!!

De Jean
Berichten:463
Lid geworden op:za mei 13, 2006 7:06 pm
Contacteer:

Bericht door De Jean » za jan 20, 2007 10:16 pm

goh, dat ga ik toch tegenspreken.
De TFTuned spullen waarmee ik gereden heb waren onherkenbaar na de tuning.
Een paar jaar geleden een Boxxer race laten doen. En Stock voelde die best crappy aan qua werking, deed ook geen hol op remputten en dergelijke. Na de tuning was ie gevoeliger, werkte ie wél op remputen. Hij was bijna zo goed als een dorado.....

Ik zeg: er wordt belachtelijk veel geld uitgegeven aan dure vorken en multi instelbare dempers. Very Bling, maar de meeste mensen slagen er zelfs amper in de juiste preload en veer te bepalen. En dan zijn er specialisten en die halen veel meer uit t potentieel dan een onervaren particulier.
Beter een goed afgestelde vanilla RC (eventueel getunede) dan een fout gestelde DHX Air

En daarnaast heb ik nog nooit klachten gehoord van Flooks.
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

Gebruikersavatar
Hotsnail
Berichten:740
Lid geworden op:ma jan 09, 2006 8:23 pm
Locatie:Jirnsum, Friesland
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » za jan 20, 2007 11:31 pm

Flooks veranderd een deel van het binnenwerk van de demper. Wat ik zo snel zag wordt de zuiger aangepast waardoor de platformwerking van de demper verbeterd wordt.
Zelf nooit gedaan, dus geen idee of je het voeld, maar je kroijgt wle meer dan een standaard onderhoudsbeurt en wat draaien aan de afstellingen.
Zie hier voor het stukje over de RC
Ijzeren paarden eten geen haver....

Gebruikersavatar
Luc
Berichten:4164
Lid geworden op:do jul 12, 2001 8:04 am

Bericht door Luc » za jan 20, 2007 11:41 pm

De Jean schreef:goh, dat ga ik toch tegenspreken.
De TFTuned spullen waarmee ik gereden heb waren onherkenbaar na de tuning.
Een paar jaar geleden een Boxxer race laten doen. En Stock voelde die best crappy aan qua werking, deed ook geen hol op remputten en dergelijke. Na de tuning was ie gevoeliger, werkte ie wél op remputen. Hij was bijna zo goed als een dorado.....

Ik zeg: er wordt belachtelijk veel geld uitgegeven aan dure vorken en multi instelbare dempers. Very Bling, maar de meeste mensen slagen er zelfs amper in de juiste preload en veer te bepalen. En dan zijn er specialisten en die halen veel meer uit t potentieel dan een onervaren particulier.
Beter een goed afgestelde vanilla RC (eventueel getunede) dan een fout gestelde DHX Air

En daarnaast heb ik nog nooit klachten gehoord van Flooks.
Tja, maar die Boxxers van enkele jaren geleden waren dan ook standaard zo slecht ...
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Gebruikersavatar
bettes
Berichten:2947
Lid geworden op:za feb 02, 2002 1:45 pm

Bericht door bettes » zo jan 21, 2007 7:01 am

Een fox demper is na de "tuning" door flooks helemaal geen fox meer... Het is dan een een push www.pushindustries.com. En ik denk dat die 70euro zeeeeer goed gespendeerd zijn. Een mens voelt een verschil als er 10% verschil is en ik denk dat je pushen mag vergelijken met 75% verschil: het buitenwerk blijft gelijk maar alles anders is vervangen ook de karateristieken!

Mail even plons die rijdt nu rond met een push vanilla R in zijn 6pack en heeft het over de beste demper ooit! en hij heeft er wel een paar versleten!

Anders moet je er de mtbr.com fora eens over nalezen de reviews zijn volledig positief.

greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!

Plons
Berichten:5447
Lid geworden op:wo jul 11, 2001 8:56 am

Bericht door Plons » zo jan 21, 2007 10:13 am

Direct laten pushen door Flooks !!!

Ik wou dat ik 10 jaar geleden al zo een demper had

gewoon SUPER

echt niet normaal : voel je al na de eerste bobbel

zal een voorbeeld geven :

we hebben hier een stukje woops om U tegen te zeggen

het zijn van die lange woops die je mooi kan wheelien

helaas pindakaas : als ik een heel goede dag had kon ik er 3 wheeliend rijden (en ik durf te zeggen dat ik redelijk geod ben in wheelies)

Reden : je demper zakt steeds dieper en heeft geen tijd om zich terug te rebounden omdat de compressie de kracht niet aankan, typische midstroke probleem van 75% vd dempers)

Ik kreeg mijn pushed vanilla (goedkoopste dempertje van fox) en hopsakee : de eerste dag deed ik 17 woops achter elkaar (omdat het er maar 17 waren) en dat kwam niet door mij maar door die demper
want ik rij al 17 jaar over die woops...

iedereen die met mijn fiets rijdt wil een push

probleem met push is dat hij SUPER specifiek wordt getuned :

je moet dus ook weten wat je wilt als je hem besteld :

gewicht
welke fiets
graag preload voor jumps of slikken van die toestanden
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com

Gebruikersavatar
Luc
Berichten:4164
Lid geworden op:do jul 12, 2001 8:04 am

Bericht door Luc » zo jan 21, 2007 10:45 am

En dan komen we dus terug bij hetgeen ik al zei: alles staat of valt met hoed goed de rijder aanvoelt wat hij van zijn vering wil en dat ook op de juiste manier aan de tuner kan aanbrengen. En hoeveel kunnen dat?
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Gast

Bericht door Gast » zo jan 21, 2007 11:58 am

Luc schreef:En dan komen we dus terug bij hetgeen ik al zei: alles staat of valt met hoed goed de rijder aanvoelt wat hij van zijn vering wil en dat ook op de juiste manier aan de tuner kan aanbrengen. En hoeveel kunnen dat?
Dit is niet helemaal waar, de feedback van de rijder is belangrijk maar met name voor zeg maar de laatste 10% vd afstelling.

Zo'n push zal standaard (zonder feedback) echt wel voor 90% goed zijn en een hele verbetering tov standaard.

Als jij dergelijke specialisten aangeeft wat je rijd hoe zwaar je bent en hoe je rijd dan komen ze al een heel eind op basis van hun andere ervaringen.

Een werkplaats zegt heel veel over de manier van werken en het product dat wordt geleverd, die van Push is heel erg netjes :D .
Zo ken ik het ook bij WP, Ohlins en Reiger, dat is allemaal hetzelfde slag mens zeg maar.

Gast

Bericht door Gast » zo jan 21, 2007 12:04 pm

jojo schreef:Wat doen ze dan wel exact bij Tim Flooks?

Wat kun je meer aan je demper doen dan nieuwe seals keringen weet ik wat, nieuwe olie en op de rijder (en bike) afstellen?
Heb je een dagje over ;) . Aan vering kan je zoveel doen.
Je kan het gehele binnenwerk vervangen zonder dat jij dat aan de buitenzijde ziet:
Denk aan de volgende "systemen':
-Rebound
-Compressie (High & Low)
-Propedal


Deze 3 voornaamste zaken in je demper hebben elk hun eigen technische mechanisme (wat dit exact is verschilt per fabrikant) Door een of meerdere van deze systemen te wijzigen / vervangen kan je een geheel nieuwe demper creeren, deze zit dan zeg maar enkel nog in zijn b.v. Fox behuizing.

Gebruikersavatar
Tommmmmss
Berichten:306
Lid geworden op:zo mei 14, 2006 3:51 pm
Locatie:Renkum
Contacteer:

Bericht door Tommmmmss » zo jan 21, 2007 1:46 pm

Kzou ook graag mijn fox f-80 RLT laten tunen heeft dit nut?

Mvg tom
If you aint dirty you didnt bike like you should do

Gebruikersavatar
bart-fmx
Berichten:571
Lid geworden op:vr okt 29, 2004 6:07 pm

Bericht door bart-fmx » zo jan 21, 2007 2:35 pm

Het goed afstellen van vering is echt een vak apart. Ik rij op de ktm met reiger vering (voor binnenwerk achter complete demper) het kost gewoon veel geld maar de service is gewoon super. Zo kon ik eerst met standaard wp spul een wasbord gewoon niet vol pakken nu met andere vering wel. Dit is dan ook het eerste wat er gebeurd als ik een nieuwe motor heb andere vering.
nothing beats cubic inches

Gast

Bericht door Gast » zo jan 21, 2007 3:19 pm

bart-fmx schreef:Het goed afstellen van vering is echt een vak apart. Ik rij op de ktm met reiger vering (voor binnenwerk achter complete demper) het kost gewoon veel geld maar de service is gewoon super. Zo kon ik eerst met standaard wp spul een wasbord gewoon niet vol pakken nu met andere vering wel. Dit is dan ook het eerste wat er gebeurd als ik een nieuwe motor heb andere vering.
Zo heb ik in mijn KTM (450SX) Ohlins vering zitten, dit is bij mij ook altijd het eerste wat er gebeurt aan de crosser, of af laten stellen of iets anders erin > de demper van KTM is nu eenmaal niet super dus dan kom je snel aan een andere.

Bij mijn Honda 450CRF was de Showa demper wel beter dan destijds de Reiger, de Reiger bleef alleen beter naarmate hij warmer werd, dan verloor de Showa zijn demping.

Bruno
Berichten:834
Lid geworden op:do jul 08, 2004 9:51 pm
Locatie:Antwerpen

Bericht door Bruno » zo jan 21, 2007 3:42 pm

De Pie heeft zijne Push demper (van team Turner-Honda) van zijn DH-R ook laten tunen door TF. In het begin toen hij ermee reed voor de service/tuning voelde die enorm hard, stug aan, na de tuning sprak hij heel soepel aan. Hoe het effectief op het terrein is kan ik niet zeggen, maar ik voelde wel een overduidelijk verschil in de demping met gewoon is in 't straat heen en weer te rijden en de vering aan te spreken, veel soepeler en gelijkmatiger (1ste indruk he). zijne Boxxer trouwens ook, hoewel hijzelf na een aantal keer te rijden de Boxxer niet echt super vond meen ik mij te herinneren, niet zoals het volgens hem moest, denk trouwens dat hij die verkocht heeft. Dus zo zie je maar dat alles relatief is.

Van bij moto's weet ik dat een afstelling afhankelijk is van 1. voorkeur, 2. circuit/parcours. (nu spreek ik wel over topniveau) De afstelling dient om het maximum aan grip en dus maximale controle en snelheid uit de bike te kunnen halen, soms worden shims wel 5/10 keer en indien nodig nog meer herschikt, soms vinden ze zelfs de ideale afstelling niet, en dit herhaalt zich bij elk circuit. Bij MTB zit het juist hetzelfde, dit is goed voor topniveau. Vering kan volgens mij nooit 100% zijn afgesteld tenzij je zelf in detail kan zeggen hoe het wel moet en op je wenken wordt bediend. Ik zeg zeker niet dat de tuning van TF slecht is, er is idd een duidelijk vershil maar als hij je vering voor 90% kan afstellen zal het al goed zijn. Een afstelling van TF zal dus zeker niet altijd goed zijn. vb een afstelling voor Morzine is allesbehalve goed voor BWB. Het is dus niet zo dat als je vering door TF onder handen is genomen dat je er zelf nooit meer moet aankomen maar ik denk dat er velen zijn die dat (nog) niet helemaal begrijpen.
En zoals de meningen hier nogal verdeeld zijn sluit ik me er toch ook bij aan dat dit niet echt voor de gewone mensen zoals ons is weggelegd. Wij halen geen race-snelheden, weten vaak niet waarvoor alle instellingen echt dienen. De hoofdzaak is dat je zelf al weet waar alle instellingen voor dienen, wat ze doen en dat je op je std. vering zelf een goede basisafstelling kan vinden (moet je ook eerst weten hoe natuurlijk, want zo had ikzelf de vering van mijne moto eerst blijkbaar totaal fout ingesteld, totdat ik op cursus ben geweest bij ne specialist, en het vertoont veel meer gelijkenissen dan je zou denken, er zijn een aantal factoren waarmee je rekening moet houden maar je moet het eerst begrijpen) en die is voor de meesten al meer dan goed genoeg. Pas als je dit kan heeft het zin om evt. verder te gaan, de dempingcurves worden dan gewijzigd zodat je nog meer uit je vering kan halen.

Heb zelf ook ondervonden (met mijn moto) dat er veel tussen de oren zit ook (als amateur dan) als je zelf aan wat knoppen begint te draaien heb je al snel de indruk dat het beter is, maar dat komt blijkbaar gewoon omdat je zelf aan dat knopje hebt gedraaid, zonder verstand van zaken. Ik heb geleerd dat als je niet weet hoe je eraan moet beginnen er beter af kan blijven want dan heeft het geen zin en laten doen door iemand het wel kan en evt. wat kan uitleggen. Pas met een basisafstelling kan je kleine wijzigingen aanbrengen naargelang jouw voorkeur en het parcours, en natuurlijk moet je aan de knoppen durven draaien anders kan je ook beter met de basisafstelling blijven rijden en heeft tuning niet veel zin.

Plons geeft het daar ook al aan met die specifieke tuning van Push, je moet dus echt weten wat je wil, anders kan je hem mss 5 keer terugsturen.

Gast

Bericht door Gast » zo jan 21, 2007 4:28 pm

Bruno schreef:De Pie heeft zijne Push demper (van team Turner-Honda) van zijn DH-R ook laten tunen door TF. In het begin toen hij ermee reed voor de service/tuning voelde die enorm hard, stug aan, na de tuning sprak hij heel soepel aan. Hoe het effectief op het terrein is kan ik niet zeggen, maar ik voelde wel een overduidelijk verschil in de demping met gewoon is in 't straat heen en weer te rijden en de vering aan te spreken, veel soepeler en gelijkmatiger (1ste indruk he). zijne Boxxer trouwens ook, hoewel hijzelf na een aantal keer te rijden de Boxxer niet echt super vond meen ik mij te herinneren, niet zoals het volgens hem moest, denk trouwens dat hij die verkocht heeft. Dus zo zie je maar dat alles relatief is.

Van bij moto's weet ik dat een afstelling afhankelijk is van 1. voorkeur, 2. circuit/parcours. (nu spreek ik wel over topniveau) De afstelling dient om het maximum aan grip en dus maximale controle en snelheid uit de bike te kunnen halen, soms worden shims wel 5/10 keer en indien nodig nog meer herschikt, soms vinden ze zelfs de ideale afstelling niet, en dit herhaalt zich bij elk circuit. Bij MTB zit het juist hetzelfde, dit is goed voor topniveau. Vering kan volgens mij nooit 100% zijn afgesteld tenzij je zelf in detail kan zeggen hoe het wel moet en op je wenken wordt bediend. Ik zeg zeker niet dat de tuning van TF slecht is, er is idd een duidelijk vershil maar als hij je vering voor 90% kan afstellen zal het al goed zijn. Een afstelling van TF zal dus zeker niet altijd goed zijn. vb een afstelling voor Morzine is allesbehalve goed voor BWB. Het is dus niet zo dat als je vering door TF onder handen is genomen dat je er zelf nooit meer moet aankomen maar ik denk dat er velen zijn die dat (nog) niet helemaal begrijpen.
En zoals de meningen hier nogal verdeeld zijn sluit ik me er toch ook bij aan dat dit niet echt voor de gewone mensen zoals ons is weggelegd. Wij halen geen race-snelheden, weten vaak niet waarvoor alle instellingen echt dienen. De hoofdzaak is dat je zelf al weet waar alle instellingen voor dienen, wat ze doen en dat je op je std. vering zelf een goede basisafstelling kan vinden (moet je ook eerst weten hoe natuurlijk, want zo had ikzelf de vering van mijne moto eerst blijkbaar totaal fout ingesteld, totdat ik op cursus ben geweest bij ne specialist, en het vertoont veel meer gelijkenissen dan je zou denken, er zijn een aantal factoren waarmee je rekening moet houden maar je moet het eerst begrijpen) en die is voor de meesten al meer dan goed genoeg. Pas als je dit kan heeft het zin om evt. verder te gaan, de dempingcurves worden dan gewijzigd zodat je nog meer uit je vering kan halen.

Heb zelf ook ondervonden (met mijn moto) dat er veel tussen de oren zit ook (als amateur dan) als je zelf aan wat knoppen begint te draaien heb je al snel de indruk dat het beter is, maar dat komt blijkbaar gewoon omdat je zelf aan dat knopje hebt gedraaid, zonder verstand van zaken. Ik heb geleerd dat als je niet weet hoe je eraan moet beginnen er beter af kan blijven want dan heeft het geen zin en laten doen door iemand het wel kan en evt. wat kan uitleggen. Pas met een basisafstelling kan je kleine wijzigingen aanbrengen naargelang jouw voorkeur en het parcours, en natuurlijk moet je aan de knoppen durven draaien anders kan je ook beter met de basisafstelling blijven rijden en heeft tuning niet veel zin.

Plons geeft het daar ook al aan met die specifieke tuning van Push, je moet dus echt weten wat je wil, anders kan je hem mss 5 keer terugsturen.
Als amateur moet je idd niet teveel aan de knoppen draaien en vooral niet teveel van de basis settings afwijken.
Pas als je echt kan verwoorden wat je voelt en wilt veranderen dan kan je ermee aan het werk, dat is meestal pas na vele uren rijden.

Mensen die zeg maar iedere afdaling lopen te draaien (of iedere ronde in de Cross) die raken veelal de weg kwijt.

Ik weet van o.a. Jan de Groot (team kawa) dat hun ook niet veel afwijken van een goed bevonden basis setting.

Gebruikersavatar
bart-fmx
Berichten:571
Lid geworden op:vr okt 29, 2004 6:07 pm

Bericht door bart-fmx » zo jan 21, 2007 5:26 pm

Ik doe zelf ook niks aan de afstelling. Het is het vak van die mannen en niet die van mij.
@-Gast-: de reden dat de reiger pompen beter blijven naarmate ze warmer worden is omdat er een of andere thermostaat in is gebouwd.
ps ga je wel is met gert rijden (van stappenbelt)
nothing beats cubic inches

Plaats reactie