Ultrasoon reiniger

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Caramba
Ultrasoon reiniger

Bericht door Caramba » za mei 05, 2007 9:19 pm

Op m'n werk heb ik de beschikking over een ultrasoon reiniger. Nu vroeg ik me zo af of dat interessant is om bijvoorbeeld m'n fietsketting in te reinigen. Ik gebruik wasbenzine in die ultrasoon om kleine onderdelen van grafiet en vet te ontdoen. Zodoende kwam ik op het idee dat dit ook met fietsonderdelen moet lukken :arms:

Gaat dit slecht zijn voor de ketting, als ik hem goed laat drogen en goed olie lijkt me dat dit een heel goede methode is om de ketting weer als nieuw te krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee?

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za mei 05, 2007 11:25 pm

Ik maakte vroeger ook mijn ketting schoon in een bakkie wasbenzine. De ketting werd daar altijd erg droog van vond ik, schraal zeg maar.
Ik gebruik nu water & Dreft voor de kettings die ik smeer met Supreme Black en ontvetter van Putoline voor de kettings die ik smeer met Finish Line red & Morgan's Blue.

dussssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Steel Farmer
Contacteer:

Bericht door Steel Farmer » za mei 05, 2007 11:42 pm

jongens wat een gedoe, gewoon de fiets inspuiten met dasty ontvetter (kost 2 euro ofzow per fles en je doet 3 fietsen met 1 fles, verkrijgbaar bij de betere supergoedkope winkel). Een paar minuten in laten trekken en dan met de tuinslang afspuiten. Alles komt er af. Zelfs willingen klei. Wel alles, ik herhaal, alles weer goed in de olie zetten want het is natuurlijk een ontvetter. Ketting en cassette is weer als nieuw zonder ze te demonteren.

grtz Casper

Watje

Bericht door Watje » zo mei 06, 2007 3:54 pm

Heren,

ik verkoop deze ultrasoon-reinigers ;) , maar eigenlijk is het toch veel gedoe om al je onderdelen te reinigen op deze manier.

Indien je dan ook nog een verkeerd product gebruikt, krijg je plekken op je alu-parts. En als je dan ook nog wat grotere stukken wil reinigen, moet je al direkt een groot model kopen (pling, pling)

Dan wordt mtb-en echt wel een dure hobby. :D

Voor zij die zich niet kunnen inhouden, je mag me altijd mailen voor een offerte van een Estmon, Sonorex of Elma apparaat.
Laatst gewijzigd door Watje op zo mei 06, 2007 4:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Caramba

Bericht door Caramba » zo mei 06, 2007 4:00 pm

Elma S15, groot genoeg voor een fietsketting ;)
Ik ga van de week m'n ketting er maar eens in doen, kijken hoe mooi schoon dat dat gaat worden. Heb trouwens een Sram met powerlink, dus dat is geen gedoe om los te halen.

En over plekken op alu? Ik vul die ultrasoon met wasbenzine en reinig zo voornamelijk alu onderdelen, nooit problemen mee gehad.

Plaats reactie