Verkleuring zwarte vorkpoten
Moderator:Beheerders
bij marzocchi vorken komt het nauwelijks of niet voor dat de zwarte vorkpoten verkleuren.. tenminste, is mij verteld en heb er zelf ook geen last van.. Hoe zit dit bij manitou? Ik zie wel eens fotos van manitou vorken en daar zie ik dat de zwarte kleur wegvaagt.. klopt dat?
Ik heb het gezien op verschillende Marzocchi en Manitou vorken (ook goldlabels). De Stance serie van Manitou heeft hier veel last van door de goedkope finish op de binnenpoten.
Het alleen invetten is niet genoeg, zorg dat je om de 3maanden/half jaar je dust seals ook verwijderd van zand/stof, om deze slijtage te voorkomen.
Cheers S.
Heeft inderdaad met slijtage te maken, dus wees zuinig op je materiaal en geef het de benodigde aand8!Slijtage, vaak het gevolg van niet goed ingevette seal's.

Cheers S.
De schade die dergelijke vorkpootbeschermers kunnen aanrichten is immens... Als je niet na iedere rit die dingen schoonmaakt, dan heb je ab-so-luut blanke poten... Het vuil wat eronder kan komen te zitten gaat werken als een soort schuurpapier...Rabelista schreef:kan ook van die vorkppot beschermers eromheen doen,, is wel leijk, maar beschermt wel en scheelt wat schoonmaak tijd

De tijd die je daar weer aan moet spenderen, kun je dan weer besteden aan het goed invetten van de vorkpoten, zoals Sneeck al juist aangeeft....
Heb je al eens van een handleiding gehoord?Rabelista schreef:Oke.. hoe haal je eigenlijk de seals uit je vorkpoten dan?
Ik heb het nog nooit gedaan en doe het liever niet zonder advies.. zometeen gaat het fout
http://www.marzocchi.com/template/listS ... &IDA=30710
Alle soorten marzocchi 66 vork-manuals. Omdat ik niet wist welke jij had.
Even lezen en klaar is Audwin.
Dank uSven schreef:Heb je al eens van een handleiding gehoord?Rabelista schreef:Oke.. hoe haal je eigenlijk de seals uit je vorkpoten dan?
Ik heb het nog nooit gedaan en doe het liever niet zonder advies.. zometeen gaat het fout
http://www.marzocchi.com/template/listS ... &IDA=30710
Alle soorten marzocchi 66 vork-manuals. Omdat ik niet wist welke jij had.
Even lezen en klaar is Audwin.