garantie op lagers?

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Djamgils
Contacteer:
garantie op lagers?

Bericht door Djamgils » di mei 22, 2007 7:56 pm

ik heb een Trek Session 77 frame van hooguit 3/4jaar oud. Nu zat er speling op de achterbrug. Ik heb die gedemonteerd. Nu blijken er 2 lagers vast te zitten(lopen niet meer rond). Alle lagers zijn geroest. En de speling kwam doordat 2 lagers los in het frame zaten, slechte loctite verbinding.

Valt dit onder garantie of is het dikke pech?

Had hetzelfde probleem met mijn vorige frame(ook session) al na 3 maanden, toen zelf nieuwe lagers in gezet en anderhalf jaar later nog steeds geen problemen. Lijkt mij een fout bij eerste montage?

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » di mei 22, 2007 8:44 pm

Dikke pech geloof ik ! Had dit bij men demo ook en heb ze ook moeten laten vervangen en betalen uti eigen zak :)
Maar zeg nu zelf , als je je lagers om het jaar moet vervangen is toch niet zo erg ?
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » di mei 22, 2007 8:46 pm

wel als je ze in amerika moet bestellen omdat ze een of andere afwijkende maat hebben gebruikt die alleen door enduro gemaakt worden.

Owk, lagers verslijten. maar ze mogen niet zomaar los in het frame zitten en daardoor speling veroorzaken. maar goed. zal het eens proberen of ik ze via de lbs kan bestellen. anders moet het via enduro.

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » di mei 22, 2007 8:52 pm

Maar waarom geen gewone industrie lagers ? Even sterk ( mss wel sterker :o ) en suuuuuper goedkoop.
En benner zeker van dat ze deze maat ook belgië hebben.
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » di mei 22, 2007 8:55 pm

het is een lager met binnendiameter 12,7 buitendiameter 24 en de breedte van het lager is 7mm met op de binnenring een flens van 1,5mm naar beide zijden.
Daarnaast is het ook nog eens een full complement lager, oftewel geen kooi.
SKF heeft ze in ieder geval niet.

De andere is wel gewoon in nederland te koop. jammer genoeg niet in een rvs versie.

Plaats reactie