ik heb een Trek Session 77 frame van hooguit 3/4jaar oud. Nu zat er speling op de achterbrug. Ik heb die gedemonteerd. Nu blijken er 2 lagers vast te zitten(lopen niet meer rond). Alle lagers zijn geroest. En de speling kwam doordat 2 lagers los in het frame zaten, slechte loctite verbinding.
Valt dit onder garantie of is het dikke pech?
Had hetzelfde probleem met mijn vorige frame(ook session) al na 3 maanden, toen zelf nieuwe lagers in gezet en anderhalf jaar later nog steeds geen problemen. Lijkt mij een fout bij eerste montage?
garantie op lagers?
Moderator:Beheerders
wel als je ze in amerika moet bestellen omdat ze een of andere afwijkende maat hebben gebruikt die alleen door enduro gemaakt worden.
Owk, lagers verslijten. maar ze mogen niet zomaar los in het frame zitten en daardoor speling veroorzaken. maar goed. zal het eens proberen of ik ze via de lbs kan bestellen. anders moet het via enduro.
Owk, lagers verslijten. maar ze mogen niet zomaar los in het frame zitten en daardoor speling veroorzaken. maar goed. zal het eens proberen of ik ze via de lbs kan bestellen. anders moet het via enduro.
het is een lager met binnendiameter 12,7 buitendiameter 24 en de breedte van het lager is 7mm met op de binnenring een flens van 1,5mm naar beide zijden.
Daarnaast is het ook nog eens een full complement lager, oftewel geen kooi.
SKF heeft ze in ieder geval niet.
De andere is wel gewoon in nederland te koop. jammer genoeg niet in een rvs versie.
Daarnaast is het ook nog eens een full complement lager, oftewel geen kooi.
SKF heeft ze in ieder geval niet.
De andere is wel gewoon in nederland te koop. jammer genoeg niet in een rvs versie.