Trillingen in de ketting

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
lazytjai
Trillingen in de ketting

Bericht door lazytjai » za apr 19, 2008 7:00 pm

Hoi ik heb een XT crankset met XT ketting en XTR derailleurs en een XTR cassette.

Een of ander manier trilt de ketting terwijl ik fiets. Want wanneer ik de trilling voelt zie ik de ketting naar links en recht trillen. De trillingen gebeuren op bepaalde snelheden op trapsnelheden. Weet iemand waar aan het kan liggen want het ligt niet aan de weg want dat die is glad asfalt en het loopt nergens tegen aan.

Ik heb bij een fietsen zaak laten kijken maar zij zeggen telkens dat ze niks voelen terwijl ze fietsen maar ik voel en hoor heel goed dat iets trilt. En nu ik beter oplet zie ik dat de ketting trilt.

Want heb nooit deze probleem gehad tot na de beurt bij de fietsenzaak die een gehele check ging doen en alles goed invetten en goed ging afstellen.

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » wo apr 23, 2008 11:28 am

Is het ritmisch of een contante trilling? Als het ritmisch is denk ik aan een vastzittende kettingschakel door bijvoorbeeld het ondeskundig aanbrengen van de ketting. Bij een contante trilling denk ik aan een verkeerd afgestelde derailleur. Zeker aangezien dit alleen bij bepaalde snelheden en waarschijnlijk dus bij speciefieke verzetten gebeurd.

Plaats reactie