ha!
ik heb een p2 met een marzocchi dirt jam pro vind m alleen net niet relaxed (te weinig veerweg of niet voldoende demping) ik weeg 90kg en wil de p2 ook voor 4x achtige dingen gaan gebruiken welke vork zou ik het beste kunnen nemen?
wie heeft hier ervarig mee? en heeft eventueel een idee wat ik het beste zou moeten doen?
greetz Wout
max veerweg op specialized p2?
Moderator:Beheerders
Dan zou ik bij de dirt jumpers gaan kijken of een 4x vork van marzocchi,want daar kan je ook gewoon prima mee dirten etc.je kan ook nog naar rock shox argyle etc, ga kijken ,maar die zijn wel wat duur
Ik vind dirt jam pro persoonlijk ook niet lekker maarja daarom is het ook een wat goedkopere vork..
Grtz,
Ik vind dirt jam pro persoonlijk ook niet lekker maarja daarom is het ook een wat goedkopere vork..
Grtz,

Re: max veerweg op specialized p2?
1. Een te lage veerconstante lijkt me aannemelijker dan te weinig veerweg. Sowieso is meer veerweg voor 4X, maar ook dirt, IMHO totaal overbodig.HOPPAH schreef:ik heb een p2 met een marzocchi dirt jam pro vind m alleen net niet relaxed (te weinig veerweg of niet voldoende demping) ik weeg 90kg en wil de p2 ook voor 4x achtige dingen gaan gebruiken welke vork zou ik het beste kunnen nemen?
2. Grootste nadeel van de meeste OEM vorken is de instelbaarheid, vooral als je niet Otto Normalverbraucher bent. Kies dus in ieder geval een vork met instelmogelijkheden.
Je zegt "(ik) wil de p2 ook voor 4x achtige dingen gaan gebruiken". Waar gebruik je hem primair voor (ik kan gokken, maar dat blijft gokken)?wie heeft hier ervarig mee? en heeft eventueel een idee wat ik het beste zou moeten doen?
Voor 4X (achtig) zou ik met een hele grote boog om DirtJumpers heen lopen en voor een goede XC / All Mountain vork gaan.
-
- Contacteer:
Re: max veerweg op specialized p2?
* RS revelationCheeta schreef:1. Een te lage veerconstante lijkt me aannemelijker dan te weinig veerweg. Sowieso is meer veerweg voor 4X, maar ook dirt, IMHO totaal overbodig.HOPPAH schreef:ik heb een p2 met een marzocchi dirt jam pro vind m alleen net niet relaxed (te weinig veerweg of niet voldoende demping) ik weeg 90kg en wil de p2 ook voor 4x achtige dingen gaan gebruiken welke vork zou ik het beste kunnen nemen?
2. Grootste nadeel van de meeste OEM vorken is de instelbaarheid, vooral als je niet Otto Normalverbraucher bent. Kies dus in ieder geval een vork met instelmogelijkheden.
Je zegt "(ik) wil de p2 ook voor 4x achtige dingen gaan gebruiken". Waar gebruik je hem primair voor (ik kan gokken, maar dat blijft gokken)?wie heeft hier ervarig mee? en heeft eventueel een idee wat ik het beste zou moeten doen?
Voor 4X (achtig) zou ik met een hele grote boog om DirtJumpers heen lopen en voor een goede XC / All Mountain vork gaan.
* RS REBA
* RS PIKE