Formula ora k18 remblokken vervangen

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
van den Mountainh
Formula ora k18 remblokken vervangen

Bericht door van den Mountainh » di aug 12, 2008 9:42 pm

Ik heb mijn remblokken vervangen van mijn k18.
Nu moest ik de zuigertjes terug duwen om de nieuwe blokken te monteren, maar toen kwam tot mijn groote verbazing vloeistof uit de remhendel, uit een gaatje dat verstopt zit als deze gemonteerd zit aan je stuur. Dit gebeurde zowel voor als achter, is dit normaal???????????? :? (lekker duidelijk omschreven :cry: )

Drytooler

lekke remmen

Bericht door Drytooler » di aug 12, 2008 10:55 pm

Hey,

Om te beginnen heb ik de remmen in kwestie zelf niet :oops: . Maar ik weet dat een veel moderne remmen een Overdruk ventiel hebben. Dus Ja het is normaal dat als er teveel druk staat je een beetje vloeistof verliest. Ik neem aan dat hij het nog goed doet? Anders beetje vloeistof aanvullen kan geen kwaad. Hayes heeft het zelfde systeem.

greetz Dennis
Cold Rock Hard Ice

van den Mountainh

Bericht door van den Mountainh » wo aug 13, 2008 6:28 am

Ja hij doet het nog goed, maar ik dacht even dat ik hem kapot had gemaakt. In de handleiding wordt hier niet over gesproken dat dit kan gebeuren.
Bedankt voor de info.

Snorro

Bericht door Snorro » ma aug 18, 2008 9:27 pm

Bij oro's zit de 'deksel' van het reservoir in de ronding voor je stuur. Die deksel wordt dichtgehouden door de boutjes waarmee je de clamp van de remhendel vast zet op het stuur.

Dus bij oro's moet je altijd je clamps gemonteerd hebben als je je zuigers terug duwt. Anders zit de reservoirdeksel eigenlijk gewoon los.

van den Mountainh

Bericht door van den Mountainh » wo aug 20, 2008 6:25 am

Ik had deze nog gemonteerd zitten en toch kwam er olie uit. Dus toen heb ik hem gedemonteerd en zag dat het uit een klein gaatje kwam.

Plaats reactie