Voorvering

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
motobas
Voorvering

Bericht door motobas » zo okt 19, 2008 5:20 pm

Beste mensen,

Ik heb een voorvering 2de hands gekocht het gaat om de DJ 2 2008 (Dirtjumper 2)
Nou kwam ik erachter dat hoe had ik ook op mijn vering druk hij niet verder gaat dan 3cm.
Ik Heb al het lucht eruit laten lopen en ik heb aan vanalles gedraaid (heb er niet zoveel verstand van en hielp niet )
Dus mijn vering gaat niet verder dan 3 cm.
Wie kan mij hiermee helpen liefst zo uitgebreid mogelijk stap voor stap.
En ik heb er nog geen nieuwe olie inzitten dus de standaard olie.

Mvgr,
Sebastian

Gebruikersavatar
Luc
Berichten:4164
Lid geworden op:do jul 12, 2001 8:04 am

Bericht door Luc » ma okt 20, 2008 9:02 am

Heb je al de moeite gedaan om de handleiding goed te lezen of heb je zomaar wat geprobeerd op goed geluk?
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

motobas

Bericht door motobas » ma okt 20, 2008 9:30 am

Ik heb er geen handleiding bij zitten.
En het voelt alsof hij niet verder kan dan 3cm
Mvgr,
Sebastian

Gebruikersavatar
xRemcox
Berichten:1886
Lid geworden op:do aug 24, 2006 6:02 pm

Bericht door xRemcox » ma okt 20, 2008 9:39 am

druk hem in een frame en spring ermee, dan veert hij wel verder in. Het is ook een dirt jumper, zijn vrij stug, eerste paar cm vrij zacht daarna vrij hard. En het is een 2008 dus vrij nieuw, misschien nog wat ingereden worden?

TomG
Berichten:119
Lid geworden op:vr okt 28, 2005 8:16 pm
Locatie:Delft

Bericht door TomG » ma okt 20, 2008 11:33 am

zou goed kunnen dat er teveel olie inzit, dan voelt het aan als of je gewoon de onderkant raakt. Niet zo hard als staal op staal maar het komt in de buurt.

Iemand er naar laten kijken die er verstand van heeft is vast geen gek idee. Die moet snel genoeg kunnnen zeggen waar het probleem ongeveer vandaan komt.

motobas

Bericht door motobas » ma okt 20, 2008 5:26 pm

Okey bedankt voor de snelle reacties.
Ja het voelt net alsof hij niet verder kan maar ik kan proberen er 1 veer uit te halen als er 2 inzitten.
Anders laat ik er wel een dirter van de baan naar kijken als ik die nog spreek.
Ps. Hij zit in een frame.

Mvgr,
Sebastian

fredo
Berichten:1240
Lid geworden op:di nov 25, 2003 12:51 pm

Bericht door fredo » ma okt 20, 2008 6:12 pm

motobas schreef:...Ja het voelt net alsof hij niet verder kan maar ik kan proberen er 1 veer uit te halen als er 2 inzitten....
No offence, maar dit is dus een voorbeeld van een dom idee. Als ik jou was, zou ik er iemand naar laten kijken die er (een beetje) verstand van heeft.

motobas

Bericht door motobas » ma okt 20, 2008 6:16 pm

Hun zijden dat ik dat kon proberen hun rijden ook met 1 veer gaat nog altijd goed.
Maar ik zit er zelf niet meer aan ik ga wel naar 1 van die jongens toe.

Mvgr,
Sebastian

Gebruikersavatar
pablow
Berichten:172
Lid geworden op:za jan 05, 2008 11:54 am
Locatie:Middelburg

Bericht door pablow » ma okt 20, 2008 6:26 pm

ik heb volgens mij t zelfde probleem, wel met een nieuwe dirt jumper 4 uit 2006 maar ik heb het idee dat ik maar 80mm kan gebruiken=[. Zijn deze vorken intern zeg maar gelijk met dit probleem (sorry als t stomme vraag is) want dan kan ik even afwachten wat er als oplossing tevoorschijn komt hier.
cheers
you can only be free when you have nothing to lose

New bike: UMF Hardy 2 2006

Gebruikersavatar
Bomber
Berichten:852
Lid geworden op:wo dec 05, 2001 7:41 pm
Locatie:Den Haag
Contacteer:

Bericht door Bomber » ma okt 20, 2008 6:37 pm

@ Motobas: De Marzocchi 2008 dirtjumpers zijn uitgevoerd met een SR suntour rebound cardridge. Deze cardridge werkt op Nitrogen en die willen nog wel eens olie opzuigen door de seals. De olie kan niet door het fijne binnenwerk van de cardridge stromen, waardoor die dus niet meer verder kan. Helaas is de betreffende cardridge niet uitelkaar te halen. Ik heb er nu 2 van gehad in me shop met hetzelfde probleem.

oplossing: ga met de vork naar de LBS en misschien kunnen ze je helpen aan een vervangende cardridge. Is namelijk een productie fout.. :arms:

succes

motobas

Bericht door motobas » ma okt 20, 2008 6:57 pm

Okey bedankt k ga kijken wat ik ga doen.
Mischien een noob vraag maar wat houd LBS in?
MVgr,
Sebastian

Gebruikersavatar
Levi-Punk
Berichten:628
Lid geworden op:za jun 09, 2007 4:19 pm
Locatie:Antwerpe
Contacteer:

Bericht door Levi-Punk » ma okt 20, 2008 8:57 pm

Lokale BikeShop

motobas

Bericht door motobas » do okt 30, 2008 7:09 pm

Ben naar een LBS gegaan ze zouden het voor me uit zoeken en ik moest vrijdag weer komen. (morgen dus)

Mvgr,
Sebastian

Gebruikersavatar
Luc
Berichten:4164
Lid geworden op:do jul 12, 2001 8:04 am

Bericht door Luc » vr okt 31, 2008 8:44 am

En aangezien je blijkbaar toch wel met internet overweg kan, kan je ook wel een handleiding vinden veronderstel ik ...
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

motobas

Bericht door motobas » vr okt 31, 2008 1:08 pm

Ik heb net gebeld en hun zijden dat het mij 125,- ging kosten is dit normaal :?
Hun zijden dat de oliekeringen enz moesten worden vervangen.

Mvgr,
Sebastian

myrte
Berichten:33
Lid geworden op:di feb 05, 2008 5:23 pm

Bericht door myrte » vr okt 31, 2008 2:08 pm

Das mooi zuur voor je.
Voor die 125 euro + de prijs die je voor dit 2e handse hebt neergelegd had je ook een nieuwe kunnen kopen. Zonde.
Misschien dat hier iemand met enige verstand van voorvorken je wilt helpen of kan adviseren. Of ga naar een andere zaak en leg hetzelfde voor. Mijn ervaring met fietsenmakers is namelijk dat ze je dingen aansmeren die eigenlijk helemaal niet zo nodig vervangen hoeven worden (niet dat dat bij jou nu zo hoeft te zijn, maar toch)

motobas

Bericht door motobas » za nov 01, 2008 9:40 pm

Maar weetje wat ook raar is hierboven zegt iemand dat het de cartridges zijn omdat het een productie fout is, dit geloof ik.
Maar nu zegt die fietsenmaker dat de olie en keringen enz. moeten worden vervangen,
Terwijl ik gezegd heb dat het de cartridges waren.
Iemand enig idee wat een cartridge kost voor een Dj2 2008?
Kon het op internet niet duidelijk vinden.

Mvgr,
Sebastian

Gebruikersavatar
mr.Monster
Berichten:537
Lid geworden op:ma sep 06, 2004 7:26 pm
Locatie:dordrecht

Bericht door mr.Monster » za nov 01, 2008 10:47 pm

zelfs al is het een productiefout.. de vork is 2e hands waarbij ik me kan voorstellen dat een shop dit rekent als een normale reparatie(geen bon? niet daar gekocht?)

verder om een cartridge te vervangen moet de vork uit elkaar.
hierbij zou het kunnen zijn dat een bikeshop geen oude keerringen wil monteren om het simpele feit dat ze mogelijk daarna gaan lekken om zo zeker van hun zaak te zijn..

je vult hem daarna ook niet met oude olie, daar gaat gewoon de juiste hoeveelheid aan nieuwe olie in.

125 euro lijkt mij een nette prijs voor zon reparatie gezien het feit dat de keerringen en cartridge zelf al vrij prijzig zullen zijn.
NSbikes surge - echo pure 09 - dobermann pinscher
Racebike monster - Banshee rune - Zonenschein Zypher worldcup dh - santa cruz jackal
RIDE MORE!

Plaats reactie