Voorvering
Moderator:Beheerders
Beste mensen,
Ik heb een voorvering 2de hands gekocht het gaat om de DJ 2 2008 (Dirtjumper 2)
Nou kwam ik erachter dat hoe had ik ook op mijn vering druk hij niet verder gaat dan 3cm.
Ik Heb al het lucht eruit laten lopen en ik heb aan vanalles gedraaid (heb er niet zoveel verstand van en hielp niet )
Dus mijn vering gaat niet verder dan 3 cm.
Wie kan mij hiermee helpen liefst zo uitgebreid mogelijk stap voor stap.
En ik heb er nog geen nieuwe olie inzitten dus de standaard olie.
Mvgr,
Sebastian
Ik heb een voorvering 2de hands gekocht het gaat om de DJ 2 2008 (Dirtjumper 2)
Nou kwam ik erachter dat hoe had ik ook op mijn vering druk hij niet verder gaat dan 3cm.
Ik Heb al het lucht eruit laten lopen en ik heb aan vanalles gedraaid (heb er niet zoveel verstand van en hielp niet )
Dus mijn vering gaat niet verder dan 3 cm.
Wie kan mij hiermee helpen liefst zo uitgebreid mogelijk stap voor stap.
En ik heb er nog geen nieuwe olie inzitten dus de standaard olie.
Mvgr,
Sebastian
Heb je al de moeite gedaan om de handleiding goed te lezen of heb je zomaar wat geprobeerd op goed geluk?
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
zou goed kunnen dat er teveel olie inzit, dan voelt het aan als of je gewoon de onderkant raakt. Niet zo hard als staal op staal maar het komt in de buurt.
Iemand er naar laten kijken die er verstand van heeft is vast geen gek idee. Die moet snel genoeg kunnnen zeggen waar het probleem ongeveer vandaan komt.
Iemand er naar laten kijken die er verstand van heeft is vast geen gek idee. Die moet snel genoeg kunnnen zeggen waar het probleem ongeveer vandaan komt.
ik heb volgens mij t zelfde probleem, wel met een nieuwe dirt jumper 4 uit 2006 maar ik heb het idee dat ik maar 80mm kan gebruiken=[. Zijn deze vorken intern zeg maar gelijk met dit probleem (sorry als t stomme vraag is) want dan kan ik even afwachten wat er als oplossing tevoorschijn komt hier.
cheers
cheers
you can only be free when you have nothing to lose
New bike: UMF Hardy 2 2006
New bike: UMF Hardy 2 2006
@ Motobas: De Marzocchi 2008 dirtjumpers zijn uitgevoerd met een SR suntour rebound cardridge. Deze cardridge werkt op Nitrogen en die willen nog wel eens olie opzuigen door de seals. De olie kan niet door het fijne binnenwerk van de cardridge stromen, waardoor die dus niet meer verder kan. Helaas is de betreffende cardridge niet uitelkaar te halen. Ik heb er nu 2 van gehad in me shop met hetzelfde probleem.
oplossing: ga met de vork naar de LBS en misschien kunnen ze je helpen aan een vervangende cardridge. Is namelijk een productie fout..
succes
oplossing: ga met de vork naar de LBS en misschien kunnen ze je helpen aan een vervangende cardridge. Is namelijk een productie fout..

succes
En aangezien je blijkbaar toch wel met internet overweg kan, kan je ook wel een handleiding vinden veronderstel ik ...
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
Das mooi zuur voor je.
Voor die 125 euro + de prijs die je voor dit 2e handse hebt neergelegd had je ook een nieuwe kunnen kopen. Zonde.
Misschien dat hier iemand met enige verstand van voorvorken je wilt helpen of kan adviseren. Of ga naar een andere zaak en leg hetzelfde voor. Mijn ervaring met fietsenmakers is namelijk dat ze je dingen aansmeren die eigenlijk helemaal niet zo nodig vervangen hoeven worden (niet dat dat bij jou nu zo hoeft te zijn, maar toch)
Voor die 125 euro + de prijs die je voor dit 2e handse hebt neergelegd had je ook een nieuwe kunnen kopen. Zonde.
Misschien dat hier iemand met enige verstand van voorvorken je wilt helpen of kan adviseren. Of ga naar een andere zaak en leg hetzelfde voor. Mijn ervaring met fietsenmakers is namelijk dat ze je dingen aansmeren die eigenlijk helemaal niet zo nodig vervangen hoeven worden (niet dat dat bij jou nu zo hoeft te zijn, maar toch)
Maar weetje wat ook raar is hierboven zegt iemand dat het de cartridges zijn omdat het een productie fout is, dit geloof ik.
Maar nu zegt die fietsenmaker dat de olie en keringen enz. moeten worden vervangen,
Terwijl ik gezegd heb dat het de cartridges waren.
Iemand enig idee wat een cartridge kost voor een Dj2 2008?
Kon het op internet niet duidelijk vinden.
Mvgr,
Sebastian
Maar nu zegt die fietsenmaker dat de olie en keringen enz. moeten worden vervangen,
Terwijl ik gezegd heb dat het de cartridges waren.
Iemand enig idee wat een cartridge kost voor een Dj2 2008?
Kon het op internet niet duidelijk vinden.
Mvgr,
Sebastian
- mr.Monster
zelfs al is het een productiefout.. de vork is 2e hands waarbij ik me kan voorstellen dat een shop dit rekent als een normale reparatie(geen bon? niet daar gekocht?)
verder om een cartridge te vervangen moet de vork uit elkaar.
hierbij zou het kunnen zijn dat een bikeshop geen oude keerringen wil monteren om het simpele feit dat ze mogelijk daarna gaan lekken om zo zeker van hun zaak te zijn..
je vult hem daarna ook niet met oude olie, daar gaat gewoon de juiste hoeveelheid aan nieuwe olie in.
125 euro lijkt mij een nette prijs voor zon reparatie gezien het feit dat de keerringen en cartridge zelf al vrij prijzig zullen zijn.
verder om een cartridge te vervangen moet de vork uit elkaar.
hierbij zou het kunnen zijn dat een bikeshop geen oude keerringen wil monteren om het simpele feit dat ze mogelijk daarna gaan lekken om zo zeker van hun zaak te zijn..
je vult hem daarna ook niet met oude olie, daar gaat gewoon de juiste hoeveelheid aan nieuwe olie in.
125 euro lijkt mij een nette prijs voor zon reparatie gezien het feit dat de keerringen en cartridge zelf al vrij prijzig zullen zijn.
NSbikes surge - echo pure 09 - dobermann pinscher
Racebike monster - Banshee rune - Zonenschein Zypher worldcup dh - santa cruz jackal
RIDE MORE!
Racebike monster - Banshee rune - Zonenschein Zypher worldcup dh - santa cruz jackal
RIDE MORE!