Upgrade Totem
Moderator:Beheerders
Als het goed is krijg ik volgende week mijn Totem Coil 2009 binnen.
Nu ga ik zelf de veer verwisselen voor een zwaardere, mijn vraag is nu, welke upgrades zijn verstandig om door te voeren. Hiermee bedoel ik o.a.:
- Het vet op de veer (welk vet?) aangezien het vet van RS in de olie schijnt op te lossen?!
- Gelijk endure seals plaatsen, aangezien die toch uitelkaar ligt? (zijn die seals alleen/altijd in het blauw? Te bestellen alleen via hun website?
- Andere olie wellicht?
Ik hoor graag jullie mening/ervaring en tips hierover!
THX
Nu ga ik zelf de veer verwisselen voor een zwaardere, mijn vraag is nu, welke upgrades zijn verstandig om door te voeren. Hiermee bedoel ik o.a.:
- Het vet op de veer (welk vet?) aangezien het vet van RS in de olie schijnt op te lossen?!
- Gelijk endure seals plaatsen, aangezien die toch uitelkaar ligt? (zijn die seals alleen/altijd in het blauw? Te bestellen alleen via hun website?
- Andere olie wellicht?
Ik hoor graag jullie mening/ervaring en tips hierover!
THX
hier ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk!
heb ook net mn Totem IS coil binnen en wil er een andere veer in doen, dus hij gaat toch uit elkaar.
En dan nog een extra vraagje, ik krijg de crown race (conus) van mij FSA pig DH Pro niet goed op mn vork (de oude en de nieuwe conus..)... de laatste 5-6mm wilt hij niet verder. Ook met flink erop slaan niet, wil niet iets gaan slopen natuurlijk. Bij mn andere vorken nooit problemen mee gehad.
Wat zijn de opties?
heb ook net mn Totem IS coil binnen en wil er een andere veer in doen, dus hij gaat toch uit elkaar.
En dan nog een extra vraagje, ik krijg de crown race (conus) van mij FSA pig DH Pro niet goed op mn vork (de oude en de nieuwe conus..)... de laatste 5-6mm wilt hij niet verder. Ook met flink erop slaan niet, wil niet iets gaan slopen natuurlijk. Bij mn andere vorken nooit problemen mee gehad.
Wat zijn de opties?
Om je veer te vervangen hoeft alleen de topcap eraf. Dus dat is niet echt bepaald uit elkaar halen.
Het is wel aan te raden om zelf de speed lube direct te vervangen en om de seals even met super slick grease oid in te smeren.
Ook is het aan te raden om de demperolie te vervangen. Je weet niet zeker of ze er de juiste hoeveelheid olie in hebben gedaan.
Heb je die crown race gewoon met een schroevendraaier en stalen hamer rondom aangetikt?
Het is wel aan te raden om zelf de speed lube direct te vervangen en om de seals even met super slick grease oid in te smeren.
Ook is het aan te raden om de demperolie te vervangen. Je weet niet zeker of ze er de juiste hoeveelheid olie in hebben gedaan.
Heb je die crown race gewoon met een schroevendraaier en stalen hamer rondom aangetikt?
Nou ja als ik toch aan die vork ga knutselen doe ik liever meteen alles effe. Dus ik ga ook even kijken naar die vetjes en olie.
deze?
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=2610
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=29314
en voor de olie, welk merk is okay, of maakt het niet zoveel uit?
Ja die crown race.. heb er een buis op gezet en daar flink op zitten tikken met een hamer, maar dat laatste stuk wilt ie niet verder.
deze?
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=2610
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=29314
en voor de olie, welk merk is okay, of maakt het niet zoveel uit?
Ja die crown race.. heb er een buis op gezet en daar flink op zitten tikken met een hamer, maar dat laatste stuk wilt ie niet verder.
Heb je hem op de grond gezet bij het aantikken? Dan moet je er dus ff rekening mee houden dat de vork inveert als je erop loopt te rammen, wat je dus niet wilt. Hang de vork met zn kroon op een hoek van de werkbank (of een tafel) en leg dr ff een doek tussen voor eventuele beschadigingen. Rammen maar!no one schreef:Ja die crown race.. heb er een buis op gezet en daar flink op zitten tikken met een hamer, maar dat laatste stuk wilt ie niet verder.
Desnoods ff vragen of iemand de vork ff wil tegenhouden zodat hij er niet af dondert.
Oja, een beetje vet op de stuurbuis vantevoren is ook wel handig.
hehe die crown race zit erop.
Met wat flinke klappen... maar goed hij zit! thnx voor de hoek van de tafel tip. Ik heb de vork echter op een houten balk gezet. Werkt perfect!
Met wat flinke klappen... maar goed hij zit! thnx voor de hoek van de tafel tip. Ik heb de vork echter op een houten balk gezet. Werkt perfect!
Laatst gewijzigd door no one op vr mar 06, 2009 12:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.