Softe Zocchi DJ3
Moderator:Beheerders
Myn DJ3 uit 08 is sinds ong een halve maand superplush geworde. Normaal kon ik die maar voor 10mm induwe met veel kracht nu duw ik die met het trappe al 50mm naar beneden. Iemand enig idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen? ja ik kan ook naar myn LBS gaan maar dat kost geld als ik het door hun laat doen en dat heb ik nodig voor onderdele.
Alvast Bedankt
Alvast Bedankt
Als je hem maar 10 mm kon induwen neem ik aan dat je met Air preload werkte en/of de hoge setting voor de air spring (even geen zin om na te kijken of dit modeljaar die heeft of niet)...
Zet er eens een demperpomp op en kijk wat de air preload / air spring nu is. Als die al te ver naar beneden is, kun je hem eens proberen op te pompen (om te zien of hij de druk vasthoudt of niet).
Zet er eens een demperpomp op en kijk wat de air preload / air spring nu is. Als die al te ver naar beneden is, kun je hem eens proberen op te pompen (om te zien of hij de druk vasthoudt of niet).
ja zoiets heb ik ook met me dj3 (al heb ik nu wel een dj1) die veer word volgens mij gewoon lam. maar je kan hem wel strakker zetten aan de rechter kant onder dat kleine zwarte rubertje.
maybe een beetje off-topic maar weet iemand mischien ook hoeveel druk er in airpreload van een dj1 mag ? ik kan het niet vinden of ik zoek niet goed.
maybe een beetje off-topic maar weet iemand mischien ook hoeveel druk er in airpreload van een dj1 mag ? ik kan het niet vinden of ik zoek niet goed.
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
- Jean-Pierre
De veren worden volgens mij lam, zoals Mathijs al aangaf.
Heb er ook een gehad, en na een tijdje was het vrij weinig waard. Ook die veer opdraaien hielp weinig. Na het 'klik' moment kon je weer overnieuw beginnen. Waarschijnlijk niet te verhelpen...
Mathijs!
In mijn DJ1 mag 4 bar. Aangezien ie van 2007 is kan het in alle 2 de poten.
Hoe dat precies zit bij een 2008 weet ik niet, zou er wel mee uit kijken. Doe wat je fijn vindt, ga alleen niet verder dan 4.
Heb er ook een gehad, en na een tijdje was het vrij weinig waard. Ook die veer opdraaien hielp weinig. Na het 'klik' moment kon je weer overnieuw beginnen. Waarschijnlijk niet te verhelpen...
Mathijs!
In mijn DJ1 mag 4 bar. Aangezien ie van 2007 is kan het in alle 2 de poten.
Hoe dat precies zit bij een 2008 weet ik niet, zou er wel mee uit kijken. Doe wat je fijn vindt, ga alleen niet verder dan 4.
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
aah oke dankje
. want van dat boekje werd ik ook niet veel wijzer. alleen ik heb vanmiddag de kompressor er even opgezet, heb ik er 1 bar ingedaan, maar op die teller loopt het er meteen weer uit? maar ik neem aan dat er tussen de 07 en de 08 niet super veel verschil zit?

Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
- Jean-Pierre
Bij me broer ze fiets pakken we ook gewoon een compressor.Stillridingbmx schreef:Wow, kijk daar echt mee uit! Geen fietspomp of compresser er op... tenzij je het zaakje kapot wil hebben. Koop zo iets :
Toevallig heb ik deze, werkt echt goed!
vell senller

En met zown metertje, gewoon elke keer heel klein beetje erbij.
werkt gewoon goed...
- Jean-Pierre